Destinationen

Vores guideservice

 

Hvad indgår i personlig service fra Nazar?

Hos Nazar yder vi virkelig personlig service til vores gæster!

Det betyder for eksempel, at vi varetager dine servicebehov på det tidspunkt, der passer dig bedst – personligt og uden chatbots. Til digital kontakt bruger vi moderne platforme, hvor du kan nå os døgnet rundt. Vores guider er også tilgængelige dagligt på vores Nazar Collection-hoteller og besøger regelmæssigt alle vores destinationer.

 

Destinationsguiden – digital guide til din destination

Med et enkelt klik har du alle oplysninger om din destination, vores tjenester, sikkerhed på din ferie, børneklubber og meget mere online. Du modtager et link og en QR-kode til vores digitale destinationsguide ved ankomst til destinationen.


SMS og telefonservice - nå os direkte fra liggestolen

Den nemmeste måde at kontakte vores guider under din rejse er via vores SMS-service. Du modtager nummeret fra os ved ankomst og vi svarer dig indenfor to timer i vores Holiday Centers åbningstid.

Hvis du foretrækker at ringe, vil du modtage et telefonnummer ved ankomsten. Tjenesterne koster intet ud over din operatørs almindelige takst.

 

Guideservice i lufthavnen og din destination

Vi er en nordisk rejsearrangør og har skandinaviske, finske og engelsktalende guider i lufthavnen og på selve destinationen.

Det er guidernes opgave at sikre, at du har modtaget det, du har bestilt af hoteller, transfers og udflugter. Hvis du har brug for hjælp til noget under dit ophold, relateret til din rejse eller din booking, er det vigtigt, at du kontakter vores guider hurtigst muligt. Vi hos Nazar har veludviklede processer til hurtigt at hjælpe dig på din destination. Vores guider er tilgængelige 24/7.


Transfer

Transfer indgår ikke i rejsens pris. I de fleste tilfælde kan du købe busstransfer eller privat transfer.

I lufthavnen bliver du i de fleste tilfælder mødt af vores guider når du har hentet din bagage og efter du er kommet gennem told- og paskontrol. På nogle destinationer arrangeres fælles bustransfer for flere flyankomster, og det kan derfor ske, at du skal vente en stund i lufthavnen før busafgang. Guiden følger normalt ikke med i transferbussen. I visse tilfælde kan transfer ske med minibus eller taxi.

Har du booket pakkerejse med rutefly kan der være forskel fra rejse til rejse ang. transfer og ved ankomst på til lufthavnen mødes du ikke af Nazars personale.

Vil du bestille transfer til din eksisterende booking? Gå til Min rejse eller kontakt vores Holiday Center.

Bustransfer

Vi arrangerer bustransfer t/r mellem lufthavn og hotel, pris gælder tur/retur.

Tyrkiet: fra 245 kr.
Grækenland: fra 220 kr.
Cypern: fra 150kr.

 

Privat transfer

Ønsker du at komme hurtigt fra lufthavnen til dit hotel, og tilbage til lufthavnen igen, og slippe for at vente på at alle andre kommer ombord på bussen? Så kan du bestille privat transfer.

I Tyrkiet er privat transfer både med bil, taxa eller minibus.
På Rhodos og Cypern er privat transfer med bil eller taxa. OBS! Maks. 2 voksne og 1 barn pr. bil. Hvis i er flere i samme selskab indsættes flere biler.

Har du bestilt privat transfer, skal du henvende dig til personale fra Nazar eller TUI, ved ankomstdisken udenfor terminalen efter du er landet.

 

Familietransfer (kun Tyrkiet)
Hvis I er fire personer eller flere i rejseselskabet har I muligheden for at booke familietransfer til en endnu mere fordelagtig pris. Her får I privat transfer i en minibus til og fra hotellet. Jo kortere transfertid, jo hurtigere kan du starte ferien!  

Privat transfer og familietransfer skal bookes senest en uge inden afrejse og skal tilkøbes af alle personer på samme booking. Læs mere her.

Planlægger du at booke en pakkerejse med rutefly, vil du se dine transfermuligheder og priser på vores hjemmeside når du booker.

 

Tænk på at:

  • Skrøbelige eller værdifulde genstande skal opbevares i håndbagagen under transfer til og fra lufthavnen
  • Nazar påtager sig intet ansvar for værdigenstande, der er placeret i bagagerummet under transfer. På grund af begrænset plads i bagagerummet kan vi ej heller garantere, at der i vores transferbusser er plads til stor bagage såsom golftasker, cykler, surfbrætter og lignende
  • Det er dit eget ansvar at sørge for, at din bagage kommer med transferbussen til og fra hotellet samt at få bagagen tjekket ind i lufthavnen. Dette gælder både ved ankomst og ved afrejse
  • Transfer kan bestilles frem til indtjekningen påbegyndes i afrejselufthavnen
  • Ved bookning af uspecificeret rejse anbefaler vi kraftigt, at du tilkøber transfer på destinationen. Dette primært fordi der kun er et begrænset antal taxier i lufthavnen, men også fordi prisen på taxituren ofte bliver dyrere end en bustransfer
  • Transfer kun kan bookes inden afrejse
  • Ved bookning af kun fly skal transfer bestilles senest tre dage før afrejse
  • Under højsæsonen kan transfertiderne være længere, grundet trafikken

 


Udflugter - fyld din ferie med oplevelser!

For at gøre din ferie så mindeværdig som muligt, har vi en bred vifte af spændende udflugter og oplevelser på vores destinationer. Vores udflugter arrangeres med engelsktalende guider. Se mere information om vores udflugter i vores Online Destination Guide eller fra vores Nazar Guider på dit rejsemål. 

 


Vandsport

Ved stranden finder du ofte centre med forskellige former for vandsport. Vi anbefaler at du læser centrets vilkår grundigt igennem før du gør brug af deres tjenester. Det kan godt være, at udbyderens forsikringer synes at være tilstrækkelige for destinationen og for mange af de lande, som hotellets gæster kommer fra, men efter nordisk målestok har forsikringerne ikke den samme omfattende dækning, som vi er vant til.

Ved udlejning af udstyr beder medarbejderne dig om at gennemlæse og underskrive en aftale. Det er meget vigtigt, at du nøje gennemlæser dette materiale og sætter dig ind i hvad aftalen indebærer, før du gør brug af centrets tjenester.

 


Insekter og dyr

På de fleste destinationer og på mange hoteller er katte og andre dyr en del af hverdagen. Selv på luksushoteller kan der forekomme katte og hunde, ligesom der både indendørs og udendørs kan være myrer og andet småkryb.

 


Sygdom på rejsen

Hvis du er så uheldig at blive syg under din ferie anbefaler vi dig i første omgang at kontakte vores guider. De har et godt kendskab til Allianz, der er vores samarbejdspartner inden for rejseforsikringer, og de kan henvise dig til en læge. 

Hvis du opsøger læge skal du gemme alle skriftlige kvitteringer og lægeerklæringer; de danner grundlaget for eventuel kompensation fra dit forsikringsselskab. Efter rejsen er afsluttet har Nazar ingen mulighed for at hjælpe dig med at få refunderet penge eller fremskaffe lægeerklæringer eller anden dokumentation fra destinationen.

 

Bemærk desuden at maveproblemer/maveinfluenza er en relativt almindeligt forekommende lidelse på varmere turistdestinationer. Det er derfor vigtigt at du som gæst på hotellet er ekstra omhyggelig med hygiejnen for dig selv og dine omgivelser, og at du drikker rigeligt med væske eftersom væskemangel kan forårsage problemer med maven.

 


Før og under hjemrejsen

I øjeblikket kan der være længere ventetider end normalt i nogle lufthavne. Det er stadig vigtigt at holde afstand i lufthavnen, hvilket betyder, at check-in, sikkerhedstjek og boarding tager længere tid. Vær derfor i lufthavnen i god tid, mindst 2,5-3 timer før afgang.
Check-in åbner normalt 2-2,5 timer før afgang.

Hvis du skal til lufthavnen på egen hånd, på trods af at du har bestilt en transfer gennem Nazar, bedes du informere guiderne om det.

Bemærk venligst, at det er dit eget ansvar at sørge for, at din bagage medbringes i transferbussen til og fra hotellet og at få din bagage tjekket ind i lufthavnen. Dette gælder både ved ankomst og afrejse.

Hvis du har bestilt en transfer hos Nazar, vil du  modtagen din afhentningsinformation via SMS i god tid før din hjemrejse og behøver ikke kontakte os.