Hotellet

Her finder du generel information samt regler og gode råd omkring hotellet. Du kan for eksempel læse om à la carte-restauranterne på hotellet, hotelstandarten, hotelkategorier, internet på hotellet, ind- og udcheckning og meget mere.

Specifik hotelinformation kan du finde på de respektive hotelsider.
 

<< Gå tilbage til startsiden
 


À la carte-restauranter og besøg | Billeder af hotellet i kataloget og på hjemmesiden | Håndklædeservice | Hotelregler | Ind- og udtjekning | Internetopkobling på hotellerne | Aircondition | Rengøring Udsigt og balkon | Vandsport | All Inclusive |  HotelklassificeringHotelkategorier


À la carte-restauranter og besøg

A la carte er betegnelsen for hotellernes specialrestauranter. Her får du mulighed for at spise ved dækket bord og blive lidt ekstra forkælet med personlig service og flot anrettede madretter.

De fleste af vores 4-5 No Collection hoteller giver dig mulighed for at besøge en a la carte-restaurant mindst én gang i løbet af dit ophold. Det er nødvendigt at booke bord i forvejen. Eftersom et besøg på en a la carte-restaurant altid afhænger af, om restauranten har ledige borde samt ind imellem også af de aktuelle vejrforhold, så anbefaler vi at I booker jeres restaurantbesøg så hurtigt som muligt.

Nogle hoteller opkræver et depositum i forbindelse med bookningen mens andre opkræver et mindre gebyr per bookning. Endelig opkræver nogle hoteller betaling for besøg i a la carte-restauranterne. Læs mere om a la carte under dit hotel.


Billeder af hotellet i kataloget og på hjemmesiden

Vi bruger mange ressourcer på at skabe et godt katalog og en god hjemmeside. Hjemmesiden opdateres hele tiden, og eventuelle fejl og ændringer på destinationen opdateres løbende. Nazar står inde for den information du finder i vores katalog og på vores hjemmesider. Vi påtager os derimod intet ansvar for eventuel information om rejsemålet, som indhentes fra eksterne kilder.

Bemærk at billeder i kataloget kan være taget med vidvinkelobjektiv, hvilket kan resultere i at hotel, værelser og pools kan se større ud i kataloget end de er i virkeligheden.


Håndklædeservice

De fleste af vores 4-5 No Collection hoteller tilbyder håndklædeservice. Der er dog forskel på hvor ofte hotellerne udleverer nye håndklæder til pool og strand: på visse hoteller kan du frit skifte håndklæde så tit du vil, mens andre hoteller opkræver et gebyr for at skifte håndklæder, eller alternativt et depositum før du får udleveret et håndklæde til pool og/eller strand. Hotellets procedurer og regler vedrørende denne service kan blive ændret uden Nazars viden.

Læs gerne mere under de respektive hoteller.


Hotelregler

De fleste af vores hoteller har desuden deres egne regler, som gælder for alle hotellets gæster. Visse hoteller opkræver f.eks. betaling og/eller et depositum for deponeringsboks, aircondition, værelsesnøgler og minibar. Mad og drikkevarer der er købt uden for hotellet må som regel ikke medbringes på hotellets område; det samme kan gælde for at tage mad fra All Inclusive-buffeten med op på værelset. For alle gæsters skyld skal lydniveauet på hotellet holdes på et rimeligt niveau. Bemærk desuden at der gælder særlige regler for besøg af gæster, som ikke bor på hotellet.


Ind- og udtjekning

Ifølge internationale hotelregler kan du som gæst tjekke ind på hotellet kl. 15.00 og værelset skal forlades senest kl. 12.00. Dette gælder også selvom hjemrejsen foregår sent om aftenen eller tidligt næste morgen. Kontroller dit rejsebevis for at se hvilken dato du skal tjekke ud fra hotellet. På visse hoteller har vi mulighed for at tilbyde såkaldt Late Check-Out. Se respektive hoteller for mere information.


Internetopkobling på hotellerne

Under de respektive hoteller viderebringer Nazar information om hotellernes internetmuligheder såsom hvorvidt der findes trådløs opkobling eller ej, om tilgængelighed på hotellets område samt om der overhovedet findes internet på hotellet. Denne information er vejledende og kan blive ændret uden Nazars viden.
For dig som rejser til et hotel hvor det oplyses, at der er internetopkobling, er det godt at huske på, at både hastighed og stabilitet sjældent lever op til dansk standard. Det er normalt at der forekommer både kortere og længere afbrud i forbindelsen.


Aircondition

De fleste af vores hoteller har aircondition. På visse hoteller er det gratis mens der på andre opkræves betaling for denne service. Læs mere under de respektive hoteller. På hoteller hvor aircondition er centralstyret er den tændt på bestemte tidspunkter af døgnet samt under døgnets varmeste periode. Desuden kan den være slukket afhængigt af vejret. På de fleste hoteller kan aircondition kun benyttes når du befinder dig på værelset og har balkondørene lukket.


Bemærk at både effekt og lydstyrke varierer mellem de forskelle airconditionsystemer. Ældre systemer kan ind imellem have en reduceret effekt og kan sjældent indstilles til at blæse i en vis retning.


Rengøring

Der forekommer mindre forskelle mellem hoteller og lejlighedshoteller, men der er som regel daglig rengøring. Dette indebærer lettere rengøring af badeværelset samt at senge bliver redt. Håndklæder og sengelinned skiftes som regel 2-3 gange om ugen. Rengøringen kan ske hele dagen.


Udsigt og balkon

Du kan ofte tilkøbe balkon/terrasse, eller hvorfor ikke havudsigt eller seaside? Se mere information under dit hotel. Hvis terrasse/balkon eller udsigt ikke er nævnt på din bookningsbekræftelse, så kan dette ikke garanteres.
Havudsigt kan indebære delvis eller direkte udsigt mod havet set fra balkonen. Seaside indebærer kun at værelset er placeret på havsiden af hotellet; havudsigt kan dermed ikke garanteres. Ved bookning af ’poolside’ kan der heller ikke garanteres pooludsigt.
Bemærk at balkonens størrelse og møblement ikke nødvendigvis modsvarer antallet af gæster, der bor på værelset eller i lejligheden.


Vandsport

Ved stranden finder du ofte centre med forskellige former for vandsport. Vi anbefaler at du læser centrets vilkår grundigt igennem før du gør brug af deres tjenester. Det kan godt være, at udbyderens forsikringer synes at være tilstrækkelige for destinationen og for mange af de lande, som hotellets gæster kommer fra, men efter nordisk målestok har forsikringerne ikke den samme omfattende dækning, som vi er vant til.


Ved udlejning af udstyr beder medarbejderne dig om at gennemlæse og underskrive en aftale. Det er meget vigtigt, at du nøje gennemlæser dette materiale og sætter dig ind i hvad aftalen indebærer, før du gør brug af centrets tjenester.


All Inclusive

For dig som vil koble af på din ferie!

All Inclusive er betegnelsen for hvilke måltider, der indgår i din rejse. Når du booker All Inclusive indgår samtlige hovedmåltider samt snacks mellem måltiderne, lokale drikkevarer og i mange tilfælde også is.

Hotellets standard påvirker udvalg og variation på All Inclusive-programmet; jo flere No Collection hotellet har, desto større er udvalget. På Lucky 3, 4 eller 5 Star (uspecificerede alternativer) kan udvalget dog være enklere end på vores normale hoteller. Hvis du vil være helt sikker på at få uforglemmelige gourmetoplevelser bør du vælge et Premium Collection-hotel.

Læs mere under de respektive hoteller for at få detaljeret information om All Inclusive-programmet. For uspecificerede All Inclusive-rejser kan du læse mere i afsnittet ”Uspecificerede rejser” nedenfor.


Hotelklassificering

For at gøre det lettere for dig at bedømme standarden på vores hoteller har vi på Nazar klassificeret dem på en skala fra 1-5 No Collection. Jo flere No Collection, desto højere er standarden, og dermed også prisen. Der kan dog være markant forskel på 2 hoteller med samme antal No Collection, og derfor har vi inddelt  i 3 forskellige farver: pink, gul og orange, hvor orange er den højst mulige standard. For at du skal kunne vælge det hotel, som passer dig bedst, er det vigtigt at du læser alt informationsmaterialet under det respektive hotel på vores hjemmeside og i vores katalog.

Alle No Collection er relative

Nazars bedømmelse af et hotel sammenfatter standard og serviceniveau i forhold til andre hoteller på destinationen. Bedømmelsesgrundlaget er med andre ord ikke det samme som det, der benyttes ved landets egen officielle klassificering; sådanne klassificeringer er forskellige fra land til land og tager kun hotellets standard i betragtning.

Vores bedømmelse af hotellerne afspejler derimod helhedsindtrykket og tager hensyn til standard, hotelområde, indretning, faciliteter (pool, reception, fællesarealer, barer, etc.) og ikke mindst serviceniveauet fra både hotellets og Nazars side. Dette betyder at 2 hoteller med 5 No Collection kan være meget forskellige.

Alle Premium Collection-hoteller er tildelt 5 Premium Collection, eftersom disse hoteller er de absolut bedste og mest luksuriøse i vores program. Ligeledes kan et Nazar Collection-hotel få tildelt 5 Nazar Collection, eftersom der her tilbydes en god standard og et højt serviceniveau fra både hotellets og Nazars side. På Nazar Collection-hotellerne er Nazars egen skandinaviske piratklub, ungdomsklub og svømmeskole inkluderet og på Pegasos-hotellerne indgår også vores egen danseskole i prisen. Nazar Collection-hotellerne har således ikke den samme luksuriøse fremtoning som et Premium Collection-hotel, men dette opvejes af den omfattende service fra Nazar.

Det er kun dig selv, der kan afgøre hvilken hotelkategori der passer dig bedst. Læs mere om de 3 kategorier nedenfor.


Hotelkategorier

Vi har inddelt vores hoteller i 3 kategorier: Nazar Collection, Premium Collection og Holiday Collection.

Nazar Collection – Familiefavoritterne med Nazars egne børne- og ungdomsklubber inkluderet

Nazar Collection er fællesbetegnelsen for vores egne hoteller, hvor de fleste af vores gæster vælger at bo. På disse hoteller tilbyder Nazars egne skandinaviske aktivitetsguider en omfattende guideservice og vores egen piratklub, svømmeskole og ungdomsklub indgår. På Pegasos-hotellerne indgår derudover vores egen danseskole. Hotellerne har en høj standard og mange fine faciliteter for hele familien med store poolområder og vandrutsjebaner, og hotellerne ligger lige ved stranden – det oplagte valg til en familieferie for både store og små!
Nazar Collection-hotellerne tilbyder al den komfort og underholdning og alle de aktiviteter din familie behøver i løbet af ferien – og selvfølgelig All Inclusive. Hotellerne i denne kategori har 4-5 Nazar Collection. De har ikke den samme luksuriøse fremtoning som Premium Collection-hotellerne hvilket også afspejles i prisen.

Premium Collection – Vores allermest luksuriøse hoteller!

Når du booker et Premium Collection-hotel får du et af Nazars allerbedste hoteller. Derudover er de fleste af hotellerne nogle af Middelhavets smukkeste og mest luksuriøse af slagsen, og du kan kun rejse hertil med Nazar. Med Premium Collection kan du forvente dig kulinariske oplevelser, udsøgt service og et stort udvalg af faciliteter til både børn og voksne.
Alle hoteller med 5 Premium Collection viser, at det er et All Inclusive-hotel i absolut topklasse. Ønsker du skandinaviske børneaktiviteter anbefaler vi dog Nazar Collection.

Holiday Collection – All Inclusive-hoteller for enhver smag!

I denne kategori finder du et bredt udvalg af by- og strandhoteller. Byhotellerne ligger ofte centralt placeret i nærheden af shopping, seværdigheder og natteliv, mens strandhotellerne generelt tilbyder fine børnefaciliteter såsom vandrutsjebaner og international børneklub. Fælles for disse hoteller er, at de tilbyder All Inclusive som inkluderer mad, drikkevarer og snacks.
Vi har tildelt hotellerne i Holiday Collection 3-5 Holiday Collection. Mange hoteller har en høj standard på f.eks. mad og faciliteter; dog ikke på niveau med Premium Collection hvilket også afspejles i prisen. Ønsker du danske børneaktiviteter anbefaler vi Nazar Collection.

Holiday Collection: Disse hoteller har generelt en høj standard og har mange fine faciliteter, men bemærk at der kan være store forskelle mellem et Holiday Collection-hotel med 5 Holiday Collection og et Premium Collection-hotel med 5 Premium Collection.
Holiday Collection: Utroligt populære hoteller, men dog ikke med helt så mange faciliteter som på vores Holiday Collection-hoteller med 5 Holiday Collection. Service og kvalitet er i overensstemmelse med prisen: disse hoteller har alt det nødvendige for en dejlig ferie – og lidt til.

Holiday Collection: Enkle, funktionelle og populære hoteller, som har alt hvad der skal til for en vellykket ferie med hensyn til faciliteter og måltider. Hverken mere eller mindre.

Kontakt os


Mandag - fredag: 08.00 - 18.00

Lørdag - søndag: 09.00 - 16.00

Telefon: 70 22 31 21

Nazar Nordic AB
Slagthuset, 211 20 Malmø;

Sverige

Vi har ingen fysiske butikker, der kan besøges

E-post: info@nazar.dk

Ring gerne til os på 
70 22 31 21

Vi har selv besøgt alle vores hoteller og kan derfor give dig råd, baseret på egen erfaring!

Vi på kundservice


Gavekort

Hvorfor ikke gratulere eller overraske en kær ven eller et familiemedlem med et gavekort fra Nazar?

Læs mere


Like os på Facebook

Her finder du unikke tilbud, information om vores destinationer samt de seneste nyheder fra Nazar

Følg os på Facebook