Praktisk information


Uspecificerede rejser | Høj- og lavsæson | Rejselængde | Rejsevilkår | Forbehold for ændringer | ØnskerBørn på rejse | Tillæg for enkeltværelse | Kun hoteller | Kun fly


Uspecificerede rejser

Det er ingen hemmelighed: Når du rejser uspecificeret får du hvad du betaler for, dvs. ofte meget lav standard og næsten udelukkende et hotel, som ikke indgår i Nazars program. Vi sælger uspecificerede rejser når markedsprisen på rejserne ligger på et niveau, som ikke engang dækker flyprisen. I sådanne situationer går vi ud og finder hoteller, der er så billige som muligt.

Vi anbefaler, at du undgår at planlægge at tilbringe højtider, familieferie, drømmeferie eller lignende på et uspecificeret hotel. Hvis du vil vide hvad du får for dine penge skal du altid vælge et navngivet hotel - som dog koster lidt mere.

Ved uspecificerede bookninger tager vi ikke imod særlige ønsker. Vi anbefaler altid at man køber en specificeret rejse, især hvis man rejser med børn eller har særlige kvalitetskrav.

For dig som vælger at booke uspecificeret rejse/Lucky-rejse tilkommer en afgift for indtjekket bagage. Afgiften er 200 kr. tur og retur. Du må indtjekke 1 kolli som maks. må veje 20 kilo. Du kan maks. tilkøbe ét styk bagage per person (ej for spædbørn/børn under 2 år).

1. Uspecificeret rejse

Standarden på hotellet/lejligheden er ofte meget enkel, og man kan ikke få garanti for at komme til en bestemt destination eller hoteltype. Det kan ske, at der skal skiftes hotel under opholdet, af og til med kort varsel. Rengøring kan ikke garanteres og udskiftning af sengetøj og håndklæder indgår ofte ikke. Måltider indgår ikke. Sengetyper kan variere. Begrænset eller ingen guideservice.

2. Uspecificeret Lucky 3, 4 og 5 Star

Man kan ikke få garanti for at komme til en særlig destination, og generelt bliver man indkvarteret på et hotel, som ikke indgår i vores program. Nazar har ikke haft mulighed for at kvalitetssikre disse hoteller, men hotellerne klassificeres officielt som 3-, 4- eller 5-stjernet i overensstemmelse med destinationslandets lokale bestemmelser. De hoteller du indkvarteres på tilhører oftest de billigere alternativer i respektive kategori. Det kan ske, at der skal skiftes hotel under opholdet, af og til med kort varsel. Begrænset eller ingen guideservice. Vi tager ikke imod særlige ønsker vedrørende hotel, værelsestype eller værelsets placering.

3. Lucky Pegasos

Du er her garanteret at komme til et af vores Pegasos hoteller, Pegasos World, Pegasos Resort eller Pegasos Royal. Dette er hoteller i vores Nazar Collection og har alle standarden 5 n. Vi tager ikke imod særlige ønsker vedrørende hotel, værelsestype eller værelsets placering.


Høj- og lavsæson

Når du rejser i lavsæsonen, det vil sige før eller efter højsæsonen, kan du på destinationen opleve at restauranter, barer og visse butikker lukker tidligere end normalt eller at de er helt lukkede. Mange hoteller opvarmes med solenergi, og det betyder, at der i kortere eller længere perioder kan mangle varme og varmt vand.

I lavsæsonen kan det desuden ske, at hoteller vælger at lukke tidligere end planlagt, og det betyder at vi med kort varsel skal informere vores gæster om en hotelændring. I lavsæsonen kan visse aktiviteter og faciliteter på hotellerne være begrænsede eller lukkede. Det gælder f.eks. for restauranter, barer og pools men også aftenunderholdning og børneaktiviteter. Indholdet i All Inclusive såsom udvalget på buffeten kan blive mindre eftersom det tilpasses antallet af gæster på hotellet.

I højsæsonen (1. juni-30. september) er der ofte megen leben og aktivitet på hotellerne, og der kan derfor forekomme trængsel, køer og ventetider på hotellerne, især i restauranter og på barer. Bemærk at det ikke er usædvanligt at man kan høre musik fra barer og restauranter, og at der i både høj- og lavsæsonen kan forekomme strømafbrydelser og vandmangel.


Rejselængde

Den rejselængde som er anført i vores markedsføring refererer til tidsrummet mellem afrejse og hjemkomst, dvs. fra og tilbage til din afrejselufthavn. Hvis du flyver på en søndag vil du almindeligvis også komme hjem igen på en søndag, altså på den ottende dag af din rejse. Rejsens længde er 7 eller 14 nætter - se de nøjagtige datoer på rejsebeviset/billetten. Første og/eller sidste dag kan være rejsedage.


Rejsevilkår

Klik her for rejsevilkår >> 


Forbehold for ændringer

Fakta og information vedr. vores produkter samt praktiske informationer og rejsevilkår kan blive ændret og justeret.


Ønsker

På Nazar tager vi imod dine ønsker, og vi gør vores bedste for at opfylde dem. Hvis du har meget specifikke ønsker beder vi dig gennemlæse hotelbeskrivelserne ganske grundigt og bestille den værelsestype, der opfylder så mange af dine ønsker som muligt.

Nazar er ikke ansvarlig for ønsker og aftaler du har indgået direkte med hotellet. Vi tager ikke imod ønsker for uspecificerede rejser.


Børn på rejse

Børn under 2 år

På de fleste hoteller gives der garanti for, at børn under 2 år kan få barneseng– på dit rejsebevis kan du se om vi kan garantere barneseng på dit hotel. For øvrige hoteller kan du tilføje dette som et ønske på din bookning. Bemærk at vi ikke kan garantere at ønsker opfyldes.

Børn under 2 år får ikke serveret mad på flyet. Børn, som ved hjemrejsen endnu ikke er fyldt 2 år, betaler kun 300 kr. under forudsætning af, at barnet sidder på skødet af en voksen person under flyrejsen og på transferbussen til/fra hotellet. Bemærk at barnets alder beregnes fra tidspunktet for hjemrejsen. Hvis barnet fylder 2 år inden eller under ferien, så skal der reserveres flysæde. Kontroller venligst billetten for at sikre dig, at du har booket rigtigt.

Af sikkerhedsmæssige årsager kan hver voksen person kun medbringe ét barn under 2 år.

Børn på hotellet

Vi gør dig opmærksom på, at visse hoteller kræver, at små børn, der bader i poolen, er iført badeble eller badebukser. For at sikre samtlige gæsters velbefindende anbefaler vi, at du altid tager badebleer eller -bukser med hjemmefra til dit badende barn, uanset hotel. Hvis et hotel kræver badeble er dette nævnt i hotelbeskrivelsen.

Fuldmagt for rejsende under 18 år

For rejsende som ikke er myndige (dvs. under 18 år) og som rejser uden værge kræves en særlig erklæring, hvori værge godkender rejseaftalen. Du kan downloade fuldmagten her. Fuldmagten skal udfyldes og sendes til:

Nazar Nordic AB
Slagthuset
211 20 Malmø
Sverige

Du kan også scanne dokumentet og sende det til os via e-mail: info@remove-this.nazar.dk

Fuldmagten skal desuden medbringes på rejsen. Nazar påtager sig intet ansvar for mindreårige, som rejser uden fuldmagt.


Tillæg for enkeltværelse

Nazars fra-priser gælder for del i dobbeltværelse og er beregnet ud fra, at 2 fuldt betalende personer deler værelse. For dig som rejser alene tilkommer et tillæg for enkeltværelse.


Kun hoteller

Hvis du kun ønsker at bestille hotelophold bedes du venligst kontakte Nazars rejsekonsulenter for information og priser.


Kun fly

Du kan booke flybilletter hos Nazar. transfer kan bookes mod et tillæg. Transfer skal bookes senest tre dage før afrejse og kan ikke købes på destinationen.

Det er dit ansvar at kontakte Nazars repræsentanter på destinationen ca. 24 timer før din hjemrejse for at kontrollere flytiderne og få information om transfer til lufthavnen, hvis du har bestilt og betalt for denne service.

Måltider ombord på flyet indgår ikke i rejsens pris men kan bestilles mod ekstra gebyr senest tre dage før afrejse. 

For dig som vælger at booke kun fly tilkommer en afgift for indtjekket bagage. Afgiften er 200 kr. tur og retur. Du må indtjekke 1 styk, som maks. må veje 20 kilo. Du kan maks. tilkøbe ét styk supplerende bagage per person (ej for spædbørn/børn under 2 år).

Det er tilladt at medbringe ét styk gratis håndbagage.

Læs mere om bagageregler i vores praktiske informationer under de respektive flyselskaber. Dette kan tilkøbes via vores hjemmeside på bookningstidspunktet eller ved at kontakte vores kundeservice på telefon 70 22 31 21 (tast 2).

Børn under 16 år må ikke rejse uden at være i selskab med en voksen. For mere information, kontakt os senest 5 dage før afrejse.

Mandag - fredag: 08.00 - 18.00

Lørdag - søndag: 09.00 - 16.00

Telefon: 70 22 31 21

Nazar Nordic AB
Slagthuset, 211 20 Malmø;

Sverige

Vi har ingen fysiske butikker, der kan besøges

E-post: info@nazar.dk

Kontakt os


Ring gerne til os på 
70 22 31 21

Vi har selv besøgt alle vores hoteller og kan derfor give dig råd, baseret på egen erfaring!

Vi på kundservice


Gavekort

Hvorfor ikke gratulere eller overraske en kær ven eller et familiemedlem med et gavekort fra Nazar?

 

Læs mere


Like os på Facebook

Her finder du unikke tilbud, information om vores destinationer samt de seneste nyheder fra Nazar

 

Følg os på Facebook