Vis ud af

Under rejsen

Læs mere om hvad, der gælder for fx hotel, destination og service under din rejse.


Comfort Class 

Opgrader din ferie med Comfort Class! (kun Tyrkiet)

Når du bor på et af vores Nazar Collection-hoteller har du mulighed for at købe Comfort Class-pakken, der giver ekstra komfort på ferien. Med Comfort Class har du blandt andet VIP-indtjekning på hotellet, gratis trådløst internet på værelset, sen udtjekning på afrejsedagen, reserverede solsenge på stranden og meget mere. Der er kun et begrænset antal Comfort Class-pakker til rådighed, så skynd dig at booke via vores kundeservice på telefon 70 22 31 21. Bemærk at Comfort Class skal bookes senest 1 uge inden afrejse.

Alt dette får du med Comfort Class:

- Fyldt minibar ved ankomst
- Poolhåndklæder på værelset ved ankomst
- Gratis internet på værelset
- Morgenkåbe og 2 par tøfler
- 20% rabat på alle behandlinger i hotellets wellnesscenter
- VIP-indtjekning ved ankomst til hotellet
- Mulighed for et ekstra besøg på en af hotellets a la carte-restauranter
- Sen udtjekning på afrejsedagen til kl. 18.00
- A la carte-morgenmad 3 gange om ugen inklusive friskpresset juice
- Reserverede solsenge på stranden

Pris per uge:

Voksen: 700 kr
Barn: 200 kr

OBS: En eventuel Comfort Class-pakke skal bookes af alle rejsende, som bor på samme værelse (både voksne og børn). Der kan forekomme variationer fra hotel til hotel.

Hamam

Start din ferie på den allerbedste måde – med hamam! (kun Tyrkiet)

Hamam er en traditionel tyrkisk behandling; en skøn kombination af varme, damp, skrubning og massage. En professionel spa-terapeut skrubber din krop ren for døde hudceller og giver dig det perfekte grundlag for en gylden solbrun farve, der holder længere. Behandlingen afsluttes med massage med sæbeskum.

Når du booker en rejse til et af vores Pegasos-hoteller kan du booke hamam-pakken hjemmefra. Pakken indeholder den traditionelle skrubning og skummassage efterfulgt af en 30 minutters afslappende oliemassage. Hvis der er et sted i verden, hvor du virkelig kan forkæle dig selv med wellness, så er det i Tyrkiet, så grib endelig chancen. Men pas på – det er stærkt vanedannende!

Pris per behandling: 270 kr

All Inclusive

For dig som vil koble af på din ferie!

All Inclusive er betegnelsen for hvilke måltider, der indgår i din rejse. Når du booker All Inclusive indgår samtlige hovedmåltider samt snacks mellem måltiderne, lokale drikkevarer og i mange tilfælde også is.

Hotellets standard påvirker udvalg og variation på All Inclusive-programmet; jo flere   hotellet har, desto større er udvalget. På Lucky 3, 4 eller 5 Star (uspecificerede alternativer) kan udvalget dog være enklere end på vores normale hoteller. Hvis du vil være helt sikker på at få uforglemmelige gourmetoplevelser bør du vælge et Premium Collection-hotel.

Læs mere under de respektive hoteller for at få detaljeret information om All Inclusive-programmet. For uspecificerede All Inclusive-rejser kan du læse mere i afsnittet ”Uspecificerede rejser” nedenfor.

Hotelklassificering

For at gøre det lettere for dig at bedømme standarden på vores hoteller har vi på Nazar klassificeret dem på en skala fra 1-5 . Jo flere , desto højere er standarden, og dermed også prisen. Der kan dog være markant forskel på 2 hoteller med samme antal , og derfor har vi inddelt  i 3 forskellige farver: pink, orange og gul, hvor orange er den højst mulige standard. For at du skal kunne vælge det hotel, som passer dig bedst, er det vigtigt at du læser alt informationsmaterialet under det respektive hotel på vores hjemmeside og i vores katalog.

Alle  er relative

Nazars bedømmelse af et hotel sammenfatter standard og serviceniveau i forhold til andre hoteller på destinationen. Bedømmelsesgrundlaget er med andre ord ikke det samme som det, der benyttes ved landets egen officielle klassificering; sådanne klassificeringer er forskellige fra land til land og tager kun hotellets standard i betragtning.

Vores bedømmelse af hotellerne afspejler derimod helhedsindtrykket og tager hensyn til standard, hotelområde, indretning, faciliteter (pool, reception, fællesarealer, barer, etc.) og ikke mindst serviceniveauet fra både hotellets og Nazars side. Dette betyder at 2 hoteller med 5  kan være meget forskellige.

Alle Premium Collection-hoteller er tildelt 5 , eftersom disse hoteller er de absolut bedste og mest luksuriøse i vores program. Ligeledes kan et Nazar Collection-hotel få tildelt 5 , eftersom der her tilbydes en god standard og et højt serviceniveau fra både hotellets og Nazars side. På Nazar Collection-hotellerne er Nazars egen skandinaviske piratklub, ungdomsklub og svømmeskole inkluderet og på Pegasos-hotellerne indgår også vores egen danseskole i prisen. Nazar Collection-hotellerne har således ikke den samme luksuriøse fremtoning som et Premium Collection-hotel, men dette opvejes af den omfattende service fra Nazar.

Det er kun dig selv, der kan afgøre hvilken hotelkategori der passer dig bedst. Læs mere om de 3 kategorier nedenfor.

Hotelkategorier

Vi har inddelt vores hoteller i 3 kategorier: Nazar Collection, Premium Collection og Holiday Collection.

Nazar Collection – Familiefavoritterne med Nazars egne børne- og ungdomsklubber inkluderet

Nazar Collection er fællesbetegnelsen for vores egne hoteller, hvor de fleste af vores gæster vælger at bo. På disse hoteller tilbyder Nazars egne skandinaviske aktivitetsguider en omfattende guideservice og vores egen piratklub, svømmeskole og ungdomsklub indgår. På Pegasos-hotellerne indgår derudover vores egen danseskole. Hotellerne har en høj standard og mange fine faciliteter for hele familien med store poolområder og vandrutsjebaner, og hotellerne ligger lige ved stranden – det oplagte valg til en familieferie for både store og små!
Nazar Collection-hotellerne tilbyder al den komfort og underholdning og alle de aktiviteter din familie behøver i løbet af ferien – og selvfølgelig All Inclusive. Hotellerne i denne kategori har 4-5 . De har ikke den samme luksuriøse fremtoning som Premium Collection-hotellerne hvilket også afspejles i prisen.

Premium Collection – Vores allermest luksuriøse hoteller!

Når du booker et Premium Collection-hotel får du et af Nazars allerbedste hoteller. Derudover er de fleste af hotellerne nogle af Middelhavets smukkeste og mest luksuriøse af slagsen, og du kan kun rejse hertil med Nazar. Med Premium Collection kan du forvente dig kulinariske oplevelser, udsøgt service og et stort udvalg af faciliteter til både børn og voksne.
Alle hoteller med 5 viser, at det er et All Inclusive-hotel i absolut topklasse. Ønsker du skandinaviske børneaktiviteter anbefaler vi dog Nazar Collection.

Holiday Collection – All Inclusive-hoteller for enhver smag!

I denne kategori finder du et bredt udvalg af by- og strandhoteller. Byhotellerne ligger ofte centralt placeret i nærheden af shopping, seværdigheder og natteliv, mens strandhotellerne generelt tilbyder fine børnefaciliteter såsom vandrutsjebaner og international børneklub. Fælles for disse hoteller er, at de tilbyder All Inclusive som inkluderer mad, drikkevarer og snacks.
Vi har tildelt hotellerne i Holiday Collection 3-5 . Mange hoteller har en høj standard på f.eks. mad og faciliteter; dog ikke på niveau med Premium Collection hvilket også afspejles i prisen. Ønsker du danske børneaktiviteter anbefaler vi Nazar Collection.

5  : Disse hoteller har generelt en høj standard og har mange fine faciliteter, men bemærk at der kan være store forskelle mellem et Holiday Collection-hotel med 5  og et Premium Collection-hotel med 5 .
4  : Utroligt populære hoteller, men dog ikke med helt så mange faciliteter som på vores Holiday Collection-hoteller med 5 . Service og kvalitet er i overensstemmelse med prisen: disse hoteller har alt det nødvendige for en dejlig ferie – og lidt til.

3  : Enkle, funktionelle og populære hoteller, som har alt hvad der skal til for en vellykket ferie med hensyn til faciliteter og måltider. Hverken mere eller mindre.

Uspecificerede rejser

Det er ingen hemmelighed: Når du rejser uspecificeret får du hvad du betaler for, dvs. ofte meget lav standard og næsten udelukkende et hotel, som ikke indgår i Nazars program. Vi sælger uspecificerede rejser når markedsprisen på rejserne ligger på et niveau, som ikke engang dækker flyprisen. I sådanne situationer går vi ud og finder hoteller, der er så billige som muligt.
Vi anbefaler, at du undgår at planlægge at tilbringe højtider, familieferie, drømmeferie eller lignende på et uspecificeret hotel. Hvis du vil vide hvad du får for dine penge skal du altid vælge et navngivet hotel - som dog koster lidt mere.
Ved uspecificerede bookninger tager vi ikke imod særlige ønsker. Vi anbefaler altid at man køber en specificeret rejse, især hvis man rejser med børn eller har særlige kvalitetskrav.

1. Uspecificeret rejse

Standarden på hotellet/lejligheden er ofte meget enkel, og man kan ikke få garanti for at komme til en bestemt destination eller hoteltype. Det kan ske, at der skal skiftes hotel under opholdet, af og til med kort varsel. Rengøring kan ikke garanteres og udskiftning af sengetøj og håndklæder indgår ofte ikke. Måltider indgår ikke. Sengetyper kan variere. Begrænset eller ingen guideservice.

2. Uspecificeret Lucky 3, 4 og 5 Star

Man kan ikke få garanti for at komme til en særlig destination, og generelt bliver man indkvarteret på et hotel, som ikke indgår i vores program. Nazar har ikke haft mulighed for at kvalitetssikre disse hoteller, men hotellerne klassificeres officielt som 3-, 4- eller 5-stjernet i overensstemmelse med destinationslandets lokale bestemmelser. De hoteller du indkvarteres på tilhører oftest de billigere alternativer i respektive kategori. Det kan ske, at der skal skiftes hotel under opholdet, af og til med kort varsel. Begrænset eller ingen guideservice. Vi tager ikke imod særlige ønsker vedrørende hotel, værelsestype eller værelsets placering.

Rejselængde

Den rejselængde som er anført i vores markedsføring refererer til tidsrummet mellem afrejse og hjemkomst, dvs. fra og tilbage til din afrejselufthavn. Hvis du flyver på en søndag vil du almindeligvis også komme hjem igen på en søndag, altså på den ottende dag af din rejse. Rejsens længde er 7 eller 14 nætter - se de nøjagtige datoer på rejsebeviset/billetten. Første og/eller sidste dag kan være rejsedage.

Transfer

I lufthavnen bliver du mødt af vores guider når du har hentet din bagage og efter du er kommet gennem told- og paskontrol. På nogle destinationer arrangeres fælles bustransfer for flere flyankomster, og det kan derfor ske, at du skal vente en stund i lufthavnen før busafgang. Guiden følger normalt ikke med i transferbussen. I visse tilfælde kan transfer ske med minibus eller taxi.

Bemærk at skrøbelige eller værdifulde genstande skal opbevares i håndbagagen under transfer til og fra lufthavnen. Nazar påtager sig intet ansvar for værdigenstande, der er placeret i bagagerummet under transfer. På grund af begrænset plads i bagagerummet kan vi ej heller garantere, at der i vores transferbusser er plads til stor bagage såsom golftasker, cykler, surfbrætter og lignende. Bemærk desuden at det er dit eget ansvar at sørge for, at din bagage kommer med transferbussen til og fra hotellet samt at få bagagen tjekket ind i lufthavnen. Dette gælder både ved ankomst og ved afrejse.

Hvis du har booket en form for uspecificeret rejse indgår transfer ikke i rejsens pris.  Kontakt vores salgsafdeling for at tilkøbe transfer, og bemærk venligst at transfer kan bestilles frem til indtjekningen påbegyndes i afrejselufthavnen. Ved bookning af uspecificeret rejse anbefaler vi kraftigt, at du tilkøber transfer på destinationen. Dette primært fordi der kun er et begrænset antal taxier i lufthavnen, men også fordi prisen på taxituren ofte bliver dyrere end en bustransfer. Bemærk at transfer kun kan bookes inden afrejse.

For dig som har booket kun fly indgår transfer ikke i rejsens pris. Ved bookning af kun fly skal transfer bestilles senest 3 dage før afrejse.

Udflugter

Som et led i vores stræben efter at gøre din ferie så mindeværdig og indholdsrig som muligt, tilbyder vi via vores guider et bredt udvalg af spændende udflugter og endagsture på vores destinationer - alle med varieret indhold. Vores udflugter arrangeres med skandinavisk- eller engelsktalende guider. På destinationen får du et komplet udflugtsprogram, og du booker din udflugt ved at kontakte din guide.

Bemærk at der ofte kræves et bestemt antal deltagere for at udflugten kan gennemføres. Udflugtsprogrammet er midlertidigt og kan blive ændret i løbet af sæsonen. Priserne på hjemmesiden er cirkapriser og kan ligeledes blive ændret.
Læs mere om vores udflugter ved at klikke her.

Betaling på flyet

På Freebird Airlines og SunExpress kan du betale kontant med euro og med danske, svenske eller norske kroner afhængigt af afrejseland. Vi anbefaler at du betaler med euro (gerne i mønter eller mindre sedler) for at undgå mangel på byttepenge ombord på flyet. Bemærk at det kun er taxfreevarer der kan betales med VISA eller MasterCard.

På TUIfly Nordic, SAS Charter og Jet Time kan du betale kontant med euro og med danske eller svenske kroner. Du kan også betale med VISA og MasterCard.

På Norwegians flyvninger til Tyrkiet kan du betale med VISA, MasterCard, Diners og American Express. Du kan også betale kontant med danske, svenske og norske kroner, samt med euro og US-dollars (kun sedler).

På Norwegians flyvninger til Spanien kan du betale med VISA og MasterCard. Kontanter kan kun bruges som betalingsmetode i enkelte tilfælde, og hvilken valuta der accepteres afhænger af flyruten.

Bagage

Hvis I pakker i samme kuffert/taske er maksimumvægten per indtjekket taske begrænset til 32 kg (undtagen for Norwegian – se nedenfor). Eventuel bagageovervægt betales direkte til flyselskabet.

Barnevogne skal klappes sammen og pakkes i særlige beskyttelsesposer, som findes i lufthavnen. Fjern skrøbelige dele der let tager skade såsom hjul og kalecher. Vær opmærksom på at vognen transporteres i flyets lastrum sammen med anden bagage.
Vi anbefaler altid at du tegner en rejseforsikring hvis du rejser med barne- eller klapvogn eftersom flyselskaberne kun udbetaler gæsterne begrænsede erstatninger for bortkommen eller beskadiget bagage.
Skarpe genstande såsom f.eks. sakse, knive og neglefile må ikke medbringes i håndbagagen. Du må tage en begrænset mængde væske med gennem sikkerhedskontrollen.

For dig som vælger at booke kun fly tilkommer en afgift for indtjekket bagage. Afgiften er 200 kr. tur og retur. Du må indtjekke 1 kolli som maks. må veje 20 kilo. Du kan maks. tilkøbe ét styk bagage per person (ej for spædbørn/børn under 2 år). Det er tilladt at medbringe ét styk gratis håndbagage.

TUIfly Nordic

Maksimalmål på håndbagage: 55 x 40 x 23 cm (ét styk håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 5 kilo per person
Indtjekket bagage: maks. 20 kilo per person (inklusive håndbagage)
Barnevogn: gratis at medbringe
Spædbørn: børn under 2 år kan indtjekke 10 kilo per person (ej håndbagage)
Golfudstyr: bookes og betales inden afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre

Freebird Airlines

Maksimalmål på håndbagage: 55 x 35 x 20 cm (ét styk håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 6 kilo per person
Indtjekket bagage: maks. 20 kilo per person
Barnevogn: gratis at medbringe
Spædbørn: børn under 2 år kan indtjekke 10 kilo per person (ej håndbagage)
Golfudstyr: bookes og betales inden afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre

Jet Time

Maksimalmål på håndbagage: 55 x 40 x 23 (ét styk håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 5 kilo per person
Indtjekket bagage: maks. 20 kilo per person
Barnevogn: gratis at medbringe. Læs mere her om hvordan vognen skal pakkes.
Spædbørn: børn under 2 år må medbringe håndbagage der vejer maks. 5 kilo
Golfudstyr: bookes og betales inden afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre

SAS Charter

Maksimalmål på håndbagage: 55 x 40 x 23 cm (ét styk håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 5 kilo per person
Indtjekket bagage: maks. 20 kilo per person
Barnevogn: gratis at medbringe
Spædbørn: børn under 2 år kan indtjekke 10 kilo per person (ej håndbagage)
Golfudstyr: bookes og betales inden afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre

SunExpress

Maksimalmål på håndbagage: 55 x 40 x 20 cm (ét styk håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 6 kilo per person
Indtjekket bagage: maks. 20 kilo per person
Barnevogn: gratis at medbringe
Spædbørn: børn under 2 år kan indtjekke 10 kilo per person (ej håndbagage)
Golfudstyr: bookes og betales inden afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre 
Bemærk at der på enkelte afgange ikke kan bookes tilvalg.

Norwegian

Maksimalmål på håndbagage: 55 x 40 x 23 cm (ét styk håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 10 kilo per person
Indtjekket bagage: maks. 20 kilo per person. OBS! Kun én taske per person med en maksimumvægt på 20 kilo. Bemærk desuden at hvis 2 eller flere rejsende vælger at pakke i én og samme kuffert/taske, så må denne stadig kun veje maks. 20 kg. For tasker som vejer mere end 20 kilo betales overvægt per kilo i forbindelse med indtjekningen. Hvis du har mere end 2 tasker i alt, så betragtes dette også som overvægt, uanset vægt.

Hvis du allerede før afrejse ved, at du vil tjekke flere tasker ind, så kan dette købes via Norwegians hjemmeside
Barnevogn: gratis at medbringe. Her kan du læse mere om hvordan vognen skal pakkes.
Spædbørn: børn under 2 år kan indtjekke 5 kilo per person (ej håndbagage)
Golfudstyr: bookes og betales inden afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre

Indtjekning

Vi anbefaler at du er i afrejselufthavnen senest 2 timer før afrejse. På skærmene i afgangshallen kan du se hvor du skal tjekke ind. Husk at medbringe dit rejsebevis og pas.

Mad og drikkevarer på flyet

Det er ikke tilladt at medbringe egen mad ombord på flyet. Grunden til dette er bl.a. et ønske om at minimere rengøringen, at kunne kontrollere mængden af affald af hensyn til miljøet samt for at minimere risici for personer med allergiske problemer.
Vi kan ikke garantere at vores flyvninger er fri for nødder. Der kan være nødder i maden eller de kan bringes med ombord af andre passagerer.

For rejser til Tyrkiet. På alle vores flyvninger indgår et let måltid, undtagen for rejsende, som har booket en hvilken som helst form for uspecificeret rejse samt for rejsende, som har booket kun fly.
For dig som har booket en uspecificeret rejse eller kun fly indgår flymad ikke i rejsens pris men skal forudbestilles senest 3 dage før afrejse. Du betaler normalt ekstra for drikkevarer, og betalingen skal ske kontant.

Hvis du ønsker specialmad (vegetarisk, laktosefrit, etc.) skal dette forudbestilles senest 3 dage før afrejse.

Hvis bookningen af rejsen gennemføres med mindre end 3 dage til afrejse kan vi ikke garantere nogen måltider ombord på flyet.
For rejser til Spanien. Mad og drikkevarer er ikke inkluderet i rejsens pris og kan ikke forudbestilles. Du kan købe mad fra menuen ombord på flyet.

Det er ikke muligt at bestille specialmad ombord på flyvninger til Spanien. Hvis du har særlige behov kan du tage din egen mad med ombord.

Du kan betale med VISA og MasterCard. Kontanter kan kun bruges som betalingsmetode i enkelte tilfælde, og hvilken valuta der accepteres afhænger af flyruten.

Regler for gravide

Hvis du venter tvillinger, trillinger etc. gælder andre regler end dem, der er beskrevet nedenfor, og det gælder for samtlige flyselskaber. Kontakt vores kundeservice på 70 22 31 21 eller info@nazar.dk for at få mere information.

Uanset hvilken graviditetsuge du er i kan indtjekningspersonalet forlange, at du fremviser en såkaldt ”fit to fly”-erklæring. Hvis du ikke allerede har en erklæring med dig, så kan du få udstedt en sådan efter en undersøgelse hos lægen i lufthavnen. Dette gælder for samtlige flyselskaber. Prisen for en sådan erklæring betales af gæsten selv.

Bemærk at nedenstående regler for antal uger gælder for både ud- og hjemrejse. Hvis der f.eks. står, at den gravide ikke må flyve efter 35. graviditetsuge, så gælder det også for hjemrejsen.

Freebird Airlines

Mellem 24. og 27. graviditetsuge skal flyselskabet ved indtjekningen informeres om graviditeten, og du skal kunne fremvise en lægeerklæring som på engelsk bekræfter, at du må flyve. Det skal desuden fremgå hvor langt du er henne i graviditeten på både ud- og hjemrejsedatoen.
Mellem 28. og 35. graviditetsuge skal du kunne fremvise føromtalte erklæring ved indtjekningen, og denne erklæring må ikke være mere end 7 dage gammel, hverken på ud- eller hjemrejsen.
Efter den 35. graviditetsuge er det ikke tilladt at flyve.

SunExpress

Du må ikke flyve fra og med den 35. graviditetsuge. Vi anbefaler kraftigt at du medbringer en lægeerklæring på engelsk, som du kan fremvise ved indtjekningen og som bekræfter, at du må flyve. Det skal fremgå hvor langt du er henne i graviditeten på både ud- og hjemrejsedatoen.

For dig som rejser med følgende flyselskaber henviser vi til det respektive flyselskabs egen hjemmeside:

TUIfly Nordic
SAS Charter
Jet Time
Norwegian

Kørestol på flyet

Der er plads til et begrænset antal kørestole ombord på flyet. Information om kørestol gives til rejsekonsulenten ved bookning af rejsen og senest 5 dage før afrejse. Hvis Nazar ikke er blevet informeret om at du ønsker at medbringe en kørestol på flyet, så kan kørestolen blive afvist ved indtjekningen.

Taxfree

Charterrejse og taxfree hører sammen!

De fleste af os elsker at købe taxfree når vi skal på ferie. Nedenfor kan du læse mere om hvordan du kan bestille taxfreevarer; det varierer nemlig fra flyselskab til flyselskab. God ferie!

TUIfly Nordic

Når du flyver med TUIfly Nordic kan du forudbestille taxfree-varer til både ud- og hjemrejse. Ca. 2-3 uger før afrejse sendes et taxfreekatalog til den adresse du oplyste på bookningstidspunktet. Det er nemmest at afgive bestillingen af taxfreevarer via TUIfly Nordics hjemmeside 30-5 dage før afrejse. Klik her for at komme videre til bestillingen. Ombord på flyet findes et lille og begrænset udvalg af taxfreevarer.

SAS Charter

Når du flyver med SAS Charter kan du forudbestille taxfreevarer til både ud- og hjemrejse. Ca. 3 uger før afrejse sendes et taxfreekatalog til den adresse du oplyste på bookningstidspunktet. Det er nemmest at afgive bestillingen af taxfreevarer via SAS Charters hjemmeside 30-5 dage før afrejse. Klik her for at komme videre til bestillingen. Ombord på flyet findes et lille og begrænset udvalg af taxfreevarer.

Jet Time

Når du flyver med Jet Time kan du forudbestille taxfreevarer til både ud- og hjemrejse. Ca. 3 uger før afrejse sendes et taxfreekatalog til den adresse du oplyste på bookningstidspunktet. Det er nemmest at afgive bestillingen af taxfreevarer via Jet Times hjemmeside 30-5 dage før afrejse. Klik her for at komme videre til bestillingen. Ombord på flyet findes et lille og begrænset udvalg af taxfreevarer.

SunExpress

Når du flyver med SunExpress kan du forudbestille taxfreevarer til hjemrejsen. Bestillingen kan afgives 30-2 dage inden flyafgang, og du betaler i forbindelse med bestillingen med enten VISA eller MasterCard. Klik her for at komme videre til bestillingen. Ombord på flyet findes et lille og begrænset udvalg af taxfreevarer.

På flyet fra Izmir/ADB er det på nuværende tidspunkt ikke muligt at bestille taxfree i forbindelse med hjemrejsen.

Freebird Airlines

Når du flyver med Freebird Airlines kan du forudbestille taxfreevarer til hjemrejsen. Bestillingen kan afgives 30-2 dage inden flyafgang, og du betaler i forbindelse med bestillingen med enten VISA eller MasterCard. Klik her for at komme videre til bestillingen. Ombord på flyet findes et lille og begrænset udvalg af taxfreevarer.

Norwegian til Tyrkiet

Når du flyver med Norwegian til Tyrkiet kan du forudbestille taxfreevarer til både ud- og hjemrejse. 30-8 dage før afrejse sendes et taxfreekatalog til den adresse du oplyste på bookningstidspunktet. Du afgiver bestillingen af taxfreevarer via Norwegians hjemmeside 30 til 5 dage før afrejse. Taxfreevarer til hjemrejsen kan bestilles frem til afrejse eller ombord på flyet.
Klik her for at komme videre til bestillingen.

Norwegian til Spanien

Når du flyver med Norwegian til Spanien kan du ikke forudbestille taxfreevarer. Du kan derimod købe taxfreevarer ombord på flyet. Udvalget ombord på flyet er begrænset, så derfor er det ofte bedre at handle i lufthavnen, hvis du søger noget bestemt.
Vi vil gerne gøre dig opmærksom på, at når du forudbestiller taxfreevarer eller køber produkter direkte ombord på flyet, så er dette en aftale der er indgået mellem dig og flyselskabet. Nazar påtager sig intet ansvar for forhåndsbestilling eller salg af taxfreevarer. Hvis der opstår fejl i forbindelse med køb af taxfreevarer beder vi dig venligst kontakte flyselskabet direkte.
Spørgsmål vedr. told

For eventuelle spørgsmål vedr. told beder vi dig venligst kontakte Dansk Told & Skatteforbund.

Flyforsinkelser

Selvom flyforsinkelser kun forekommer relativt sjældent, så kan dårligt vejr i afrejse- eller ankomstlufthavnen, tekniske omstændigheder eller noget helt tredje forårsage større eller mindre forsinkelser. Hvis denne situation opstår, så vil Nazars personale i samarbejde med flyselskabet gøre hvad de kan for at ventetiden skal blive så behagelig som muligt for dig og dine medrejsende.

Du kan ikke regne med at få erstatning hvis du kommer for sent til videre tilslutning, ej heller for taxi- og busrejser, for overnatning på hotel eller for omkostninger til telefonsamtaler til pårørende. I disse tilfælde anbefaler vi dig at kontakte dit forsikringsselskab.

Flyselskaber

TUIfly Nordic

TUIfly Nordic indgår i TUI Airlines, der er i verdens største gruppe af charterflyselskaber. Denne gruppe omfatter desuden Thomsonfly i England, TUIfly i Tyskland, Jetairfly i Belgien, Corsairfly i Frankrig og Arkefly i Holland. Den kombinerede flyflåde for TUI Airlines består af omkring 150 fly, hovedsageligt Boeing 737-800 og Boeing 757-200. tuiflynordic.dk

SunExpress

SunExpress er et tyrkisk flyselskab, der ejes af tyske Lufthansa og Turkish Airlines. Selskabet har siden 1989 fløjet både almindelig flytrafik og chartertrafik mellem Tyrkiet og byer i størstedelen af Europa. SunExpress har en moderne flåde bestående af Boeing 737-800 og Boeing 757-200. sunexpress.com/en

Freebird Airlines

Freebird Airlines er et tyrkisk flyselskab, der har specialiseret sig i chartertrafik. Selskabet blev grundlagt i 2001 og har samarbejdet med Nazar siden 2004. Selskabet har en ny og moderne flåde bestående af bekvemme fly af typen Airbus 320 og Airbus 321. freebirdairlines.com

SAS Charter

SAS er med mere end 50 års erfaring blevet Skandinaviens førende flyselskab, der er kendt for sin høje sikkerhed og kvalitet. Gennem tiden har SAS høstet stor anerkendelse for sin innovative og nytænkende service, og i løbet af de senere år er SAS flere gange blevet kåret som bl.a. Sveriges bedste charterflyselskab. sascharter.se

Jet Time

Jet Time er et dansk flyselskab, der påbegyndte sin virksomhed i 2006. Bag firmaet står en række danske iværksættere, og både ledelse og personale består af folk med mange års erfaring inden for den danske flybranche. Jet Times fly er af typen Boeing 737-300. jet-time.se

Norwegian

Det norske flyselskab Norwegian blev grundlagt i 1993 og flyver både indenrigsruter i Norge og udenrigsruter. Norwegian er Nordens største lavprisselskab og har cirka 45% af det norske marked. Flyselskabet har en moderne flåde. norwegian.no

Fly & Relax

Når du flyver med Nazar kan du, på de fleste af vores flyvninger, forudbestille siddepladser på flyet. På visse flyvninger er det desuden muligt at forudbestille andre tilvalgstjenester. Se venligst nedenfor under de respektive flyselskaber for mere information om hvad der gælder på din rejse.

TUIfly Nordic

Mulige tilvalg før afrejse: siddepladser, festmåltid, såkaldt opvartning, ekstra bagagevægt og specialbagage (golftaske). Bestillinger kan afgives 365-7 dage før afrejse. Klik her for at komme videre til flyselskabets hjemmeside og afgive en bestilling online.

SunExpress

Mulige tilvalg før afrejse: siddepladser, ekstra bagagevægt samt specialbagage (golftaske). Du kan desuden bestille opgradering af måltider. Bestillinger kan afgives 60-4 dage før afrejse. Klik her for at komme videre til flyselskabets hjemmeside og afgive en bestilling online. Bemærk at der på visse afgange ikke kan bestilles tilvalg.

Freebird Airlines

Mulige tilvalg før afrejse: siddepladser samt golftaske. Bestillinger kan afgives 60-3 dage før afrejse. Klik her for at komme videre til flyselskabets hjemmeside og afgive en bestilling online.

SAS Charter

Mulige tilvalg før afrejse: siddepladser og golftaske. Bestillinger kan afgives 120-7 dage før afrejse. Klik her for at komme videre til flyselskabets hjemmeside og afgive en bestilling online.

Jet Time

Mulige tilvalg før afrejse: siddepladser, specialbagage (golftaske) samt ekstra bagagevægt. Bestillinger kan afgives 180-7 dage før afrejse. Klik her for at komme videre til flyselskabets hjemmeside og afgive en bestilling online.

Norwegian

Mulige tilvalg før afrejse: siddepladser, ekstra bagagevægt samt specialbagage (golftaske). Bestillinger kan afgives 60-10 dage før afrejse. Klik her for at komme videre til flyselskabets hjemmeside og afgive en bestilling online.

Hoteller

A la carte-restauranter og besøg

A la carte er betegnelsen for hotellernes specialrestauranter. Her får du mulighed for at spise ved dækket bord og blive lidt ekstra forkælet med personlig service og flot anrettede madretter.
De fleste af vores 4-5  hoteller giver dig mulighed for at besøge en a la carte-restaurant mindst én gang i løbet af dit ophold. Det er nødvendigt at booke bord i forvejen. Eftersom et besøg på en a la carte-restaurant altid afhænger af, om restauranten har ledige borde samt ind imellem også af de aktuelle vejrforhold, så anbefaler vi at I booker jeres restaurantbesøg så hurtigt som muligt.
Nogle hoteller opkræver et depositum i forbindelse med bookningen mens andre opkræver et mindre gebyr per bookning. Endelig opkræver nogle hoteller betaling for besøg i a la carte-restauranterne. Læs mere om a la carte under dit hotel.

Billeder af hotellet i kataloget og på hjemmesiden

Vi bruger mange ressourcer på at skabe et godt katalog og en god hjemmeside. Hjemmesiden opdateres hele tiden, og eventuelle fejl og ændringer på destinationen opdateres løbende. Nazar står inde for den information du finder i vores katalog og på vores hjemmesider. Vi påtager os derimod intet ansvar for eventuel information om rejsemålet, som indhentes fra eksterne kilder.
Bemærk at billeder i kataloget kan være taget med vidvinkelobjektiv, hvilket kan resultere i at hotel, værelser og pools kan se større ud i kataloget end de er i virkeligheden.

Kun hoteller

Hvis du kun ønsker at bestille hotelophold bedes du venligst kontakte Nazars rejsekonsulenter for information og priser.

Tillæg for enkeltværelse

Nazars fra-priser gælder for del i dobbeltværelse og er beregnet ud fra, at 2 fuldt betalende personer deler værelse. For dig som rejser alene tilkommer et tillæg for enkeltværelse.

Ekstraseng

Ofte består ekstrasengen af en sovesofa, sovestol eller sammenklappelig seng. Bemærk venligst at denne seng er mere enkel end en almindelig seng. Ekstrasengen kan være kortere og smallere end en normal seng. Et normalt hotelværelser er beregnet til 2 personer i almindelige senge, og afhængigt af værelsets størrelse og indretning kan pladsen derfor blive lidt trang når der også placeres en ekstraseng på værelset. Det indebærer at der findes hotelværelser eller familiesuiter, hvor der minimum skal bo 3 gæster, og her sover den tredje person i en ekstraseng uden at få rabat.

Håndklædeservice

De fleste af vores 4-5  hoteller tilbyder håndklædeservice. Der er dog forskel på hvor ofte hotellerne udleverer nye håndklæder til pool og strand: på visse hoteller kan du frit skifte håndklæde så tit du vil, mens andre hoteller opkræver et gebyr for at skifte håndklæder, eller alternativt et depositum før du får udleveret et håndklæde til pool og/eller strand. Hotellets procedurer og regler vedrørende denne service kan blive ændret uden Nazars viden.
Læs gerne mere under de respektive hoteller.

Hjemrejse

Det er vigtigt at du følger informationen i Nazars hotelbøger vedr. hjemrejse. Generelt gælder følgende:
Du skal være i lufthavnen senest 2 timer før flyafgang. Hvis du tager til lufthavnen på egen hånd beder vi dig venligst give guiden besked herom. Hvis du har booket kun fly eller afviger fra arrangementet på destinationen bedes du kontakte personalet på destinationen 24 timer før hjemrejse for at få information om den nøjagtige afrejsetid. Det aktuelle telefonnummer fremgår af dit rejsebevis. Bemærk desuden at det er dit eget ansvar at sørge for, at din bagage kommer med transferbussen til og fra hotellet samt at få bagagen tjekket ind i lufthavnen. Dette gælder både ved ankomst og afrejse.

Hotelregler

De fleste af vores hoteller har desuden deres egne regler, som gælder for alle hotellets gæster. Visse hoteller opkræver f.eks. betaling og/eller et depositum for deponeringsboks, aircondition, værelsesnøgler og minibar. Mad og drikkevarer der er købt uden for hotellet må som regel ikke medbringes på hotellets område; det samme kan gælde for at tage mad fra All Inclusive-buffeten med op på værelset. For alle gæsters skyld skal lydniveauet på hotellet holdes på et rimeligt niveau. Bemærk desuden at der gælder særlige regler for besøg af gæster, som ikke bor på hotellet.

Ind- og udtjekning

Ifølge internationale hotelregler kan du som gæst tjekke ind på hotellet kl. 15.00 og værelset skal forlades senest kl. 12.00. Dette gælder også selvom hjemrejsen foregår sent om aftenen eller tidligt næste morgen. Kontroller dit rejsebevis for at se hvilken dato du skal tjekke ud fra hotellet. På visse hoteller har vi mulighed for at tilbyde såkaldt Late Check-Out. Se respektive hoteller for mere information.

Late Check-Out

Når du rejser med Nazar kan du på udvalgte hoteller købe tilvalget Late Check-Out. Det betyder at du mod et varierende tillægsgebyr kan beholde dit værelse frem til kl. 17.00 på afrejsedagen i stedet for at skulle forlade værelset kl. 12.00. Late Check-Out skal bestilles og betales senest 7 dage før afrejse. Bemærk at der kun er et begrænset antal værelser til rådighed, hvor du kan få Late Check-Out. Se under de respektive hoteller om dette tilvalg er muligt.

Insekter og dyr

På de fleste destinationer og på mange hoteller er katte og andre dyr en del af hverdagen. Selv på luksushoteller kan der forekomme katte og hunde, ligesom der både indendørs og udendørs kan være myrer og andet småkryb.

Internetopkobling på hotellerne

Under de respektive hoteller viderebringer Nazar information om hotellernes internetmuligheder såsom hvorvidt der findes trådløs opkobling eller ej, om tilgængelighed på hotellets område samt om der overhovedet findes internet på hotellet. Denne information er vejledende og kan blive ændret uden Nazars viden.
For dig som rejser til et hotel hvor det oplyses, at der er internetopkobling, er det godt at huske på, at både hastighed og stabilitet sjældent lever op til dansk standard. Det er normalt at der forekommer både kortere og længere afbrud i forbindelsen.

Aircondition

De fleste af vores hoteller har aircondition. På visse hoteller er det gratis mens der på andre opkræves betaling for denne service. Læs mere under de respektive hoteller. På hoteller hvor aircondition er centralstyret er den tændt på bestemte tidspunkter af døgnet samt under døgnets varmeste periode. Desuden kan den være slukket afhængigt af vejret. På de fleste hoteller kan aircondition kun benyttes når du befinder dig på værelset og har balkondørene lukket.
Bemærk at både effekt og lydstyrke varierer mellem de forskelle airconditionsystemer. Ældre systemer kan ind imellem have en reduceret effekt og kan sjældent indstilles til at blæse i en vis retning.

Rengøring

Der forekommer mindre forskelle mellem hoteller og lejlighedshoteller, men der er som regel daglig rengøring. Dette indebærer lettere rengøring af badeværelset samt at senge bliver redt. Håndklæder og sengelinned skiftes som regel 2-3 gange om ugen. Rengøringen kan ske hele dagen.

Udsigt og balkon

Du kan ofte tilkøbe balkon/terrasse, eller hvorfor ikke havudsigt eller seaside? Se mere information under dit hotel. Hvis terrasse/balkon eller udsigt ikke er nævnt på din bookningsbekræftelse, så kan dette ikke garanteres.
Havudsigt kan indebære delvis eller direkte udsigt mod havet set fra balkonen. Seaside indebærer kun at værelset er placeret på havsiden af hotellet; havudsigt kan dermed ikke garanteres. Ved bookning af ’poolside’ kan der heller ikke garanteres pooludsigt.
Bemærk at balkonens størrelse og møblement ikke nødvendigvis modsvarer antallet af gæster, der bor på værelset eller i lejligheden.

Vandsport

Ved stranden finder du ofte centre med forskellige former for vandsport. Vi anbefaler at du læser centrets vilkår grundigt igennem før du gør brug af deres tjenester. Det kan godt være, at udbyderens forsikringer synes at være tilstrækkelige for destinationen og for mange af de lande, som hotellets gæster kommer fra, men efter nordisk målestok har forsikringerne ikke den samme omfattende dækning, som vi er vant til.
Ved udlejning af udstyr beder medarbejderne dig om at gennemlæse og underskrive en aftale. Det er meget vigtigt, at du nøje gennemlæser dette materiale og sætter dig ind i hvad aftalen indebærer, før du gør brug af centrets tjenester.

Ønsker

På Nazar tager vi imod dine ønsker, og vi gør vores bedste for at opfylde dem. Hvis du har meget specifikke ønsker beder vi dig gennemlæse hotelbeskrivelserne ganske grundigt og bestille den værelsestype, der opfylder så mange af dine ønsker som muligt.
Nazar er ikke ansvarlig for ønsker og aftaler du har indgået direkte med hotellet. Vi tager ikke imod ønsker for uspecificerede rejser.

Høj- og lavsæson

Når du rejser i lavsæsonen, det vil sige før eller efter højsæsonen, kan du på destinationen opleve at restauranter, barer og visse butikker lukker tidligere end normalt eller at de er helt lukkede. Mange hoteller opvarmes med solenergi, og det betyder, at der i kortere eller længere perioder kan mangle varme og varmt vand.

I lavsæsonen kan det desuden ske, at hoteller vælger at lukke tidligere end planlagt, og det betyder at vi med kort varsel skal informere vores gæster om en hotelændring. I lavsæsonen kan visse aktiviteter og faciliteter på hotellerne være begrænsede eller lukkede. Det gælder f.eks. for restauranter, barer og pools men også aftenunderholdning og børneaktiviteter. Indholdet i All Inclusive såsom udvalget på buffeten kan blive mindre eftersom det tilpasses antallet af gæster på hotellet.

I højsæsonen (1. juni-30. september) er der ofte megen leben og aktivitet på hotellerne, og der kan derfor forekomme trængsel, køer og ventetider på hotellerne, især i restauranter og på barer. Bemærk at det ikke er usædvanligt at man kan høre musik fra barer og restauranter, og at der i både høj- og lavsæsonen kan forekomme strømafbrydelser og vandmangel.

Service på destinationen

Guideservice

På Nazar prioriterer vi service til vores gæster!
På vores destinationer bliver du mødt af professionelle og internt uddannede guider. Eftersom vi er en nordisk rejsearrangør kan du på destinationen møde både danske, svenske, norske og finske samt engelsktalende guider. De vil altid gøre deres bedste for at sørge for, at du får mange gode oplevelser, og at du får mulighed for at få et indblik i den lokale kulturs skikke og levemåder, f.eks. gennem vores udflugter.

Derudover er det guidernes job at sikre, at du har fået hvad du har bestilt i form af hotel, transfer, udflugter og lignende. Hvis du får brug for hjælp med noget i løbet af dit ophold vedr. din rejse eller din bestilling, så er det vigtigt at du kontakter vores guider snarest muligt så vi får mulighed for at hjælpe dig. I Nazars hotelbog finder du information om hvornår din guide kommer til dit hotel. Vi beder dig venligst bemærke, at der ikke altid er guider på uspecificerede rejser. Hvis det er tilfældet skal du selv kontakte guiderne ved at ringe til dem på Nazars servicetelefon. Telefonnummeret finder du i hotelbogen eller i den velkomstkuvert du får ved ankomsten.

I nogle tilfælde har vi engelsktalende repræsentanter på destinationen – dem kan du f.eks. møde på visse udflugter.

Sygdom under rejsen

Hvis du er så uheldig at blive syg under din ferie anbefaler vi dig i første omgang at kontakte vores guider. De har et godt kendskab til Europæiske, der er vores samarbejdspartner inden for rejseforsikringer, og de kan henvise dig til en læge.
Hvis du opsøger læge skal du gemme alle skriftlige kvitteringer og lægeerklæringer; de danner grundlaget for eventuel kompensation fra dit forsikringsselskab. Efter rejsen er afsluttet har Nazar ingen mulighed for at hjælpe dig med at få refunderet penge eller fremskaffe lægeerklæringer eller anden dokumentation fra destinationen.

Bemærk desuden at maveproblemer/maveinfluenza er en relativt almindeligt forekommende lidelse på varmere turistdestinationer. Det er derfor vigtigt at du som gæst på hotellet er ekstra omhyggelig med hygiejnen for dig selv og dine omgivelser, og at du drikker rigeligt med væske eftersom væskemangel kan forårsage problemer med maven.

Log ind med din e-mailadresse og det bookingnummer, som du fik, da du bookede rejsen. Du finder bookingnummeret på dit rejsebevis.

E-mailadresse

Bookingnummer

Hjælp mig med at finde mit bookingnummer

Bookingnummeret finder du på dit rejsebevis. Bemærk, at versionsnummeret (fx "/1") ikke skal anføres, kun selve bookingnummeret "fx A012345").