Rejs sikkert - information i forbindelse med covid-19

Vi hos Nazar har været i branchen i over 16 år. Vi ved hvad vores gæster behøver, forventer og fortjener. Vi tager ansvar for vores gæster – fra bestillingen af rejsen til hjemkomsten. Vores mål er at netop du skal få en så fantastisk ferieoplevelse som muligt. Las os hjælpe dig med at vælge en rejse som opfylder dine ønskemål og som passer præcis til dig!

Fordelene med charter

    • Spar din tid, ved at lade os om at sammensætte din rejse forfor at gøre alt research selv.

    • Ved eventuelle flyforsinkelser eller ændringer holder vi dig opdateret og meddeler hotel og transfer, så du slipper for at tænke på det.

    • Charter er økonomisk overkommeligt! Vi slår hul på myten om at det er billigere at booke ferie på egen hånd! Vi har gode relationer til vores samarbejdspartnere og kan pakke de bedste rejser til dig, til gunstige priser.

    Rejs sikkert

    • Vi kender vores hoteller godt, og vi har gennem årene bygget en stærk relation til dem. 

    • Vores eget, skandinaviske personale er til stede på vores rejsemål og hoteller.

    • Du er beskyttet af pakkerejseloven og får dine penge tilbage hvis rejsen indstilles, også ved hændelser som pandemier, konkurser etc.

    • Vi er en del af verdens største rejsekoncern, TUI.

    • Vi følger altid myndighedernes anbefalinger.

    Rejs bekvemt

      • Ved bestilling for du personlig service, hjælp og tips fra personale som har besøgt eller bor på vores rejsemål.

      • Vælg et af vores håndplukkede hoteller og slip for at lede i den enorme hoteljungle.

      • Vi tilbyder en helhedsløsning, hvor alt indgår, fra start til slut.

      • Du har tilgang til personlig service under hele rejsen 24/7.

      • Vi tilbyder service på dit eget sprog – før, under og efter rejsen.

      Hold dig opdateret:

      Hos Nazar ønsker vi, at du som gæst skal kunne føle dig tryg både inden og under din rejse og opfordrer dig til at læse informationen på denne side. Siden opdateres løbende og vi anbefaler derfor, at du går ind og læser jævnligt.

      Vi vil også gøre opmærksom på at forskellige lande og / eller flyselskaber kan ændre deres anbefalinger uden at vi hos Nazar får information om det – det er derfor meget vigtigt at du som gæst, selv holder dig opdateret via myndigheders links som findes på denne side.

      Se mere information hos Sundhedsministeriet och Udenrigsministeriet.


      Obligatorisk formular 

      For indrejse til visse lande kræves, i dags dato, yderligere obligatoriske oplysninger fra alle rejsende. Dette gælder alle nationaliteter og aldersgrupper. Visse lande kræver også en negativ PCR eller antigen test for indrejse i landet.  

      Læs hvad som gælder for dit rejsemål længre nede på denne side.


      Mundbind

      Mundbind er obligatorisk i mange lufthavne, og det er ikke sikkert at det kan købes på stedet. Mundbind skal være godkendt for brug ombord på fly og skal skiftes efter fire timers anvendelse, så sørg for at have mundbind med til hele rejsen. 


      Vær i god tid i lufthavnen

      Man skal også holde afstand i lufthavnen, noget som gør at check-in, sikkerhedskontrol og boarding kan tage længere tid end sædvanligt. Vær derfor i god tid i lufthavnen, mindst 2,5 time før afgang.


      Check-in online,

      Hvis der findes mulighed for det, anbefaler vi at man checkker ind online.

      Forudbestil mad før afrejse, da der ikke findes mulighed for at bestille mad ombord på flyet. Har du ikke bestilt mad kan dette gøres via vores Holiday Center senest 48 timer før afrejse.

      Forudbestil Tax-free vare, les mer her

      Undgå håndbagage hvis muligt, check hellere mere bagage ind hvis det kan lade sig gøre. Vil du alligevel have håndbagage med dig, skal dette kunne ligge under flystolen foran dig.


      Forsikringer

      Se dine forsikringer igennem inden afrejse. Læs mere om vores forsikringer her. 


      Tilgængelige flystole

      De fleste flyselskaber blokerer ikke flystole for at sikre social afstand, alle pladser er til salg.

      Nedenfor finder du information og anbefalinger for din flyrejse:

      Godkendt mundbind skal bæres ombord under hele rejsen, ifølge dagens regler, og det gælder alle passagerer som er fyldt 6 år. Undtagelser gælder for gæster der kan dokumentere medicinsk grundlag for undtagelsen. Dokumentationen skal kunne fremvises.


      Hold afstand

      Stig ombord på flyet i mindre grupper for at undgå kø-dannelse.


      Spørgsmål ved check-in

      Under check-in stilles der nogle spørgsmål til dit helbred. F.eks. om du har været syg for nylig eller føler dig syg nu.


      Temperaturkontrol 

      I en del lufthavne forekommer det at man kontrollerer temperaturen på passagerne.


      Sådan renses luften ombord

      Alle fly vi rejser med er udrustede med avancerede filtre, som holder hospitalsstandard, og gennem disse filtre fyldes kabinen med ren luft.

       

      Hold dig opdateret

      Reglerne hos flyselskaberne er forskellige fra hinanden og opdateres løbende. Vi beder dig derfor om at læse de mest aktuelle opdateringer samt flyselskabets regler direkte fra flyselskabets hjemmeside. Du finder linket til de forskellige flyselskaber nedenfor.

      TUI Nordic

      Aegean

      Freebird Airlines

      Norwegian

      SAS

      Jet Time

      BH Airlines

      På hotellet 

      Alle vores hoteller har som højeste prioritet at gøre sit yderste for at du som gæst, skal have en så bekvem og skøn ferie som muligt.  

      Hotellet følger altid de lokale myndigheders direktiver og har som eksempel indført øget rengørings- og hygiejnerutiner. Visse koncepter på hotellet kan behøves at ændres ifølge gældende lokale restriktioner og direktiv. Dette kan for eksempel være færre aktiviteter, lukkede faciliteter eller forandringer i koncept gældende service af mad of drikkevare. Hvis større ændringer skulle ske i hotellets udbud, vil de berørte gæster blive opdateret snarest muligt efter vi har fået disse bekræftet fra hotellet. Bemærk venligst at ændringer der sker udenfor Nazars kontrol kan indføres med meget kort varsel inden vi har modtaget fuldstændig information.  

      Transfer

      Vi møder som altid op i lufthavnen og sørger for at alle med transfer kommer sikkert med korrekt bus. Også her følger vi de lokale myndigheders krav som kan variere fra et land/destination til andet. Hvis du har bestilt en pakkerejse med rutefly mødes du ikke af Nazars personale i lufthavnen, men af engelsktalende guider fra vores lokale samarbejdspartner MTS.

      Vidste du, at du kan bestille privat transfer for bare dig og dit selskab hos Nazar? Har du ikke bestilt transfer endnu? Log ind på Min rejse og se hvilke alternativer der findes. Log in på Min rejse og se hvilke alternativer der findes for netop din rejse og destination.

      Aktiviteter og udflugter på rejsemålet

      At opdage og opleve rejsemålet man besøger er for mange en selvfølge og feriens højdepunkt. Dette vil man fortsat kunne gøre, men med forskellige restriktioner alt efter sted og seværdighed. Det kan f.eks. være bådture med begrænset antal passagerer eller begrænset adgang til visse områder. At holde afstand gælder overalt.

      Kontakt vores Holiday Center for at få mere information om dit rejsemål, hvilke udflugter der er tilgængelige og hvordan man bestiller disse på rejsemålet.

      Bulgarien

      Da vi har valgt at indstille vores fly til Bulgarien i 2021 vil denne side ikke blive opdateret med aktuel information om Bulgarien. 

      Vil du læse mere om Bulgariens restriktioner og tiltag pr dags dato ang covid-19, finder du information fra den danske ambassade her.

      Grækenland (Rhodos)

      Oversigt over de nuværende vigtigste Covid-19 tiltag:

       

      Krav ved indrejse:

      Covid test

      Danske indrejsende, fra 12 år, til Grækenland skal fremvise negativ PCR-test, som er maks. 72 timer gammel eller negativ antigentest (rapid test) som er maks. 48 timer gammel.

      Vaccination

      Vaccinerede rejsende behøver ikke at fremvise negativ PCR-test, såfremt der er gået mindst 14 dage fra afsluttet vaccination og den rejsende kan fremvise et vaccinationsbevis via sit coronapas. Med afsluttet vaccination menes at du har fået det antal doser der skal til for at være fuldt vaccineret.

      Immunitet

      Personer, der tidligere har været smittede med COVID-19 er også undtaget kravet om test ved indrejse. Du skal kunne fremvise dokumentation, via dit coronapas, for et positivt COVID-19-testresultat, som er mindst 30 dage og højst 6 måneder gammelt.

      Du kan bruge den danske coronapas-app, printede coronapas fra sundhed.dk eller dit vaccinepas, som gyldigt europæisk coronapas.

       

      De græske myndigheder kan gøre test stikprøver på rejsende uanset alder, ved indrejse til landet. Om testresultatet viser sig at være positivt placeres man med sine medrejsende i isolation på den adresse som angivet ved ankomst til landet, eller et sted udvalgt af de græske myndigheder, på statens beregning.

      Obligatorisk at udfylde PLF formular (Personal Locator Form):

      For dig som skal rejse til Grækenland, er det obligatorisk at udfylde en PLF-formular inden afrejse. Hver person i bookingen skal udfylde en formular. Tilhører man samme familie/husholdning kan man udfylde én formular og siden registrere øvrige medlemmer i samme formular. I formularen forventes du at udfylde bla. afrejsested og adresse for dit ophold i Grækenland. Se instruktioner om hvordan man udfylder formularen her.

      Formularen skal udfyldes senest 24 timer inden afrejse til Grækenland.

      Efter du har udfyldt formularen, modtager du en bekræftelsesmail. Ved midnat på afrejsedagen får man en QR kode via mail som skal fremvises ved ankomst men man kan også blive kontrolleret inden ombordstigning i afrejselufthavnen. Nazar kan ikke holdes ansvarlig for eventuelt fejlagtigt information i, eller behandling af formularen.

      Formularen finder du her.

      De græske myndigheder har en support linje for spørgsmål angående PLF og indrejse i Grækenland +30 215 560 5151

      Bemærk! Uden kvittering for udfyldt formular nægtes man ombordstigning på flyet. 

      Hvis man udfylder PLF formen fejlagtigt, må man udfylde en ny senest 24 timer inden afrejse.

       

      - Afstand for social distance:

      1,5 m.

      - Mundbind for voksne:

      Det er obligatorisk at bære mundbind indendørs på offentlige steder, og hvis man anvender kollektiv trafik. Mundbind udendørs er kun obligatorisk hvis man er steder hvor mange mennesker er samlet. Hvis man ikke bærer mundbind de steder der er obligatorisk risikerer man en bøde på 300 Euro.

      - Mundbind for børn:

      Det er obligatorisk at bære mundbind indendørs på offentlige steder, og hvis man anvender kollektiv trafik. Mundbind udendørs er kun obligatorisk hvis man er steder hvor mange mennesker er samlet. Børn under 5 år er undtaget fra at bære bundbind.

      - Udgangsforbud:

      Udgangsforbud ophører fra 28.06.21

      - Karantæneregler

      Det findes ingen obligatoriske karantæneregler ved ankomst ifølge den seneste information som findes, medmindre du testes positiv for i spot test ved ankomst.

      - Turismerestriktioner i Grækenland

      Restauranter, barer og caféer er nu åbne for udendørsservering i begrænsede åbningstider og social afstand.

      Hvad kræves af mig som rejsende når jeg skal hjem fra en ferie?

      Danske statsborgere, udlændinge med fast bopæl i Danmark eller gyldig opholdstilladelse til Danmark, må rejse ind i Danmark, uanset formål, uden at medbringe en negativ COVID-19-test. Der findes ingen nuværende krav for rejsende fra gule lande og regioner om selvisolation ved indrejse. 

      Andre krav findes for dig som ikke er dansk statsborger med opholdstilladelse eller fast bopæl i Danmark. Du kan læse mere om kravene på coronasmitte.dk.

      Som rejsende er du selv ansvarlig for at kontrollere mulige indrejseregler til dit hjemland og følge disse.

      Hold dig opdateret:

      Den seneste information fra den danske ambassade angående rejser till Grækenland finder du her

      Mallorca (Spanien)

      På denne side har vi samlet information om foranstaltninger og rutiner for dig som skal rejse til Spanien.

      Information om obligatorisk FCS-formular

      Til dig som skal rejse til Spanien, er det obligatorisk at udfylde en FCS-formular inden din afrejse, du modtager derefter en QR-kode som skal vises ved ankomst til landet. Dette gælder alle nationaliteter og aldersgrupper. Du finder formularen her

      Formularen skal udfyldes tidligst 48 timer før indrejse i Spanien.

      Rejsende som udfylder formularen, er selv ansvarlig for at alle oplysninger er korrekte. Hvis den rejsende er mindreårig eller funktionshindret kan formularen udfyldes af en værge, som har ansvar for at angivne oplysninger er korrekte. Alle rejsende skal udfylde formularen. Nazar kan ikke holdes ansvarlig for mulige fejl ang. dette dokument.

       

      Krav ved indrejse:

      Covid-test

      Der er krav om negativ PCR- eller antigen-test ved indrejse til alle spanske lufthavne fra Danmark. Testen må maksimalt være taget 48 timer før indrejsen. De 48 timer gælder fra testtidspunktet. Dokumentet skal være originalt og kan være på engelsk, spansk, tysk eller fransk. Det danske coronapas kan bruges som dokumentation. Børn under 12 år er undtaget krav om test.

      Vaccination

      Rejsende, der er færdigvaccineret med en EMA- eller WHO-godkendt vaccine er undtaget kravet om test ved indrejse. Datoen for det afsluttende vaccinestik skal være mindst to uger før afrejsetidspunktet. Det danske coronapas kan bruges som dokumentation. Du kan læse mere om godkendte vacciner på ec.europe.eu

      Immunitet

      Personer, der tidligere har været smittede med COVID-19 er også undtaget kravet om test ved indrejse. Du skal kunne fremvise dokumentation, via dit coronapas, for et positivt COVID-19-testresultat, som er mindst 11 dage og højst 6 måneder gammelt. Kun PCR-test kan anvendes som dokumentation for tidligere smitte med COVID-19.

      Du kan bruge den danske coronapas-app, printede coronapas fra sundhed.dk eller dit vaccinepas, som gyldigt europæisk coronapas.

       

      Hovedfakta om Mallorca (Spanien)

      Her findes en oversigt over de nuværende vigtigste Covid-19 foranstaltninger i Spanien.

      Afstand for social distance:

      1,5 m.

      Mundbind for voksne:

      Det er ikke længere obligatorisk at bære mundbind udendørs hvor man kan holde social afstand på 1,5 m. Det er fortsat obligatorisk at bære mundbind indendørs.

      Mundbind for børn:

      Det er ikke længere obligatorisk at bære mundbind udendørs hvor man kan holde social afsted på 1,5 m. Det er fortsat obligatorisk at bære mundbind indendørs. Børn under 6 år behøver ikke at bære mundbind.

      Udgangsforbud:

      Der er nuværende ingen udgangsforbud.

      FCS-formular inden afrejse (obligatorisk):

      For alle rejsende som skal rejse til Spanien, er det obligatorisk at udfylde en FCS-formular inden afrejse. Dette gælder alle nationaliteter og aldersgrupper. Du finder formularen her

      Karantæneregler:

      Der findes ingen obligatoriske karantæneforanstaltninger ved ankomst i henhold til de nyeste tilgængelige oplysninger.

      Turistbegrænsninger i Mallorca (Spanien)

      De spanske myndigheder har udviklet regler og protokoller for hoteller, kunder, busser, strande og aktiviteter, der regulerer, hvordan turisme kan fungere sikkert. Der er blandt andet strenge regler på hoteller vedrørende servering af fødevarer, rengøring af værelser og offentlige områder, hvor tæt forskellige parter kan være i hotelområdet og ved indtjekning.

      Godt at vide:

      • Barer, caféer, restauranter etc, må holde åben til kl 01:00. Dans indenfor på barer er ikke tilladt. Der er desuden restrictioner for antal personer der kan sidde sammen ved borde på restauranter og beværtninger.
      • Butikker og supermarkeder må ikke sælge alkohol efter kl. 22:00.
      • Parker og strande er åbent mellem 06:00 - 00:00.
      • Samlinger med folk som ikke bor sammen er ikke tilladt mellem 01:00-06:00.
      • Rygning er desuden ikke tilladt på offentlige gader of andre udendørssteder hvor min. 2 m. afstand ikke kan overholdes. Dette inkludere og vandpiber og lignende.

      Nazar kan ikke holdes ansvarlig hvis myndigheder ændre regler uden at informere Nazar om dette. Nazars web-side opdateres løbende, når Nazar modtager opdateringer som kan bekræftes.

      Hvad kræves af mig som rejsende når jeg skal hjem fra en ferie?

      Danske statsborgere, udlændinge med fast bopæl i Danmark eller gyldig opholdstilladelse til Danmark, må rejse ind i Danmark, uanset formål, uden at medbringe en negativ COVID-19-test. Der findes ingen nuværende krav for rejsende fra gule lande og regioner om selvisolation ved indrejse. Andre krav findes for dig som ikke er dansk statsborger med opholdstilladelse eller fast bopæl i Danmark. Du kan læse mere om kravene på coronasmitte.dk.

      Som rejsende er du selv ansvarlig for at kontrollere mulige indrejseregler til dit hjemland og følge disse.

      Information fra den danske ambassade om rejser til Spanien finder du her

      Tyrkiet

      Når vi nærmer os første flyafgang til Tyrkiet, vil denne side blive opdateret løbende.

      Vil du læse mere om Tyrkiets restriktioner og tiltag pr dags dato ang covid-19, finder du information fra den danske ambassade her

      Hvordan går det med tilbagebetalingen af aflyste/afbestilte rejser?

      Vi har nu refunderet alle gæster, som har fået sin rejse aflyst. Vi har desuden udstedt gavekort til alle gæster, der tidligt valgte at aflyse deres rejser selv. For os er det utrolig vigtigt at vores gæster føler sig trygge ved at bestille en rejse uanset hvad der sker og det føles forkert, at nogen skal straffes med afbestillingsgebyrer i et år som dette. Tak til alle som har givet os positivt feedback i disse hårde tider, det betyder meget for os!

      Er det sikkert at rejse?

      Som rejsearrangører har vi ikke ekspertise inden for sundhedsspørgsmål. Derfor sætter vi som altid vores lid til de danske myndigheder, så som Udenrigsministeriet og Sundhedsstyrelsen. Vi anbefaler også vores gæster til at følge deres anbefalinger og råd.

      Kan jeg være tryg ved at bestille en rejse?

      Ja, det kan du. Hvis myndighederne skulle fraråde at rejse til en bestemt destination, så rejser vi selvfølgelig ikke dertil. I så fald vil du kunne ombooke eller afbestille din rejse. 

      Kan Nazar overleve et år uden nogen drift?

      Det korte svar er ja. Vi er en del af verdens største rejsegruppe TUI og vi har siden begyndelsen i 2004 haft en meget sund økonomi, og vi har klaret mange forskellige kriser som har påvirket rejsebranchen. Under denne krise har vi f.eks. ikke haft problemer med at tilbagebetale vores gæster, og vi er desuden dem som har håndteret dette hurtigst af vores konkurrenter, netop fordi vi har en sund økonomi.


      Hvad skal jeg tænke på inden jeg skal rejse?

      Det er altid godt at tænke på at være i god tid i lufthavnen inden afrejse og der skal bæres mundbind i lufthavnen (vi rekommanderer at mundbindet er godkendt til flyrejser) Forudbestil din mad inden afrejse, da du ikke har mulighed for at købe ombord – det samme gælder taxfree-vare. Glem ikke at se på dine forsikringer inden rejsen – læs mere om vores forsikringer med Allianz her

      Hvad sker der hvis jeg bliver syg under rejsen? 

      Tag i første omgang kontakt med personalet på hotellet, da de er forpligtede til at kontakte de lokale myndigheder for at få foretaget en covid-test udført af en læge. De lokale restriktioner på dit rejsemål er dem der gælder for dig og dine medrejsende. Kontakt derefter Nazar på rejsemålet, da vi kommer til at hjælpe og assistere dig. Tag også kontakt til dit forsikringsselskab og husk at sikre dig at du er ordentlig forsikret inden du påbegynder din rejse. Nazar står ikke for sygehusomkostninger eller ekstra fly og hotelomkostninger. Hvis du rejser til Gran Canaria findes der også en ekstra forsikring fra de Kanariske myndigheder. Læs mere om hvad der gælder her.

      Hvad sker der hvis et land eller mit hotel pludselig lukker og jeg befinder mig på min charterferie?

      Dig som gæst er det vigtigste for os hos Nazar, lige såvel som din sikkerhed. Hvis noget mod forventning skulle ske på din ferie, vil vi, præcis som altid, tage os af dig og f.eks. hjælpe med eventuelt hotelbytte. Skulle situationen kærve at en tidlig hjemrejse vil være nødvendig, på grund af myndighedernes beslutning, vil vi også hjælpe dig som gæst.


      Er der nye rutiner og retningslinjer på Nazars hoteller?

      Alle vores hoteller følger de lokale myndigheders krav og retningslinjer, og det kan variere alt efter land og destination. De har alle som højeste prioritet at se til at vores gæster har et behagelig og dejligt ophold. Mundbind er en af foranstaltningerne for at forhindre smittespredning og det skal bæres af alle over 6 år på offentlige steder på hotellet.

      Påvirker covid-19 All Inclusive-udbudet?

      Serveringen på hotellet kan variere alt efter de lokale restriktioner. I dags dato bliver maden fortsat serveret som buffet men i følge lokalt gældende restriktioner kan dette betyde at man med hjælp fra personalet tager sin mad fra buffeten.


      Hvordan ser rutinerne ud omkring Captain Nemo’s børneclub? 

      Aktiviteterne og koncepter i vores børneclub bliver tilpasset efter de lokale restriktioner, og det kan f.eks indebære at aktiviteter som sædvanligvis udføres inden døre, må aflyses eller ændres. Hvis større og mere omfattende ændringer skulle ske, vil vi opdatere vores hjemmeside og de berørte gæster. 


      Påvirkes de forskellige faciliteter på hotellet? 

      Dette kan variere afhængigt af land og destination og dets lokale retningslinjer. Da social afstand generelt gælder, vil dette også påvirke faciliteterne på hotellet i nogen grad.   


      Kræver Spanien en negativ covid-test? 

      Ved indrejse til Spanien og Kanarieøerne kræver spanske myndigheder at du kan fremvise en negativ covid-test. Testen må tages tidligst 72 timer før afrejse og dette gælder for samtlige rejsende med undtagelse for børn under 6 år. Læs mere her


      Hvorfor findes der ikke mere information om restriktioner i Tyrkiet i dag på jeres hjemmeside?

      Eftersom vores rejser til Tyrkiet først starter senere i foråret 2021, vil mere detaljeret information være opdateret på vores hjemmeside når vi nærmer os. Dette er simpelthen fordi dagens restriktioner og foranstaltninger ikke vil være de samme til foråret. Det samme gælder for vores destinationer Grækenland og Bulgarien.

      Hvis større forandringer omkring restriktioner til det rejsemål jeg skal rejse til indtræffer, har jeg så ret til at afbestille min rejse og få pengene tilbage?

      Hvis myndighederne skulle udstede et fraråd fra netop din type af rejse, i præcis den periode din rejse foregår, så er svaret ja. I øvrigt gælder de normale afbestillingsregler. Tænk på at hvis du har en booking hvor Tryghed PLUS indgår, har du gode muligheder for fri ombooking of afbestilling. Læs mere her.

      Hvad kræves af mig som rejsende når jeg skal hjem fra en ferie? 

      Som rejsende er du selv ansvarlig for at kontrollere mulige indrejseregler til dit hjemland og følge disse.

      For mere information læs mere her: UdenrigsministerietSundhedsstyrelsen og Nazar's Afbestillingsregler

       

       

      Via vår partner i Sverige erbjuder vi antigentest för våra gäster till ett pris av 295:-. Om resmålet du ska besöka kräver ett negativt PCR test för covid-19, står Nazar för den större delen av kostnaden för testet. Du betalar själv 499:- per test. Värdet för ett PCR test är för närvarande ca 1 500:- per person.

      Erbjudandet för billigare PCR test gäller enbart för Nazars gäster som bokar en paketresa med charterflyg eller endast flygbiljett med Nazars charterflyg, med avresa under 2021 till ett resmål vart PCR test är ett krav. Kostnaden för testet ingår inte i priset för din resa utan betalas vid testbokning direkt till vår samarbetspartner som utför testet. 

      Vänligen observera att erbjudandet av subventionerat PCR test gäller ett test per gäst och resa. Om ett nytt test för samma resa måste tas, kan du som gäst boka hos vilken leverantör du vill. Skulle du då använda dig av Nazars partner betalar man deras normalpris för ett PCR test. Om du som Nazar gäst med paketresa återigen skulle använda dig av det subventionerade testet för samma resa, kommer du bli fakturerad ytterligare 499:-.

      Observera även att du själv är ansvarig för att avboka ditt PCR test om det inte längre finns krav på test vid inresa, eller om du av andra orsaker inte behöver ta ett test.

       

      Covid-tester via Nazar 

      Vår samarbetspartner garanterar dig en provtagning och ett intyg som uppfyller de lokala myndigheternas riktlinjer.

       

      VIKTIGT:

      Glöm ej att ta med dig ditt pass och Nazars biljett vid testtillfället. Detta är ett krav för att kunna göra testet och få ett godkänt intyg.  


      Testcenter

      Nazar kommer erbjuda tester på eller i närheten av de orter där vi har avresor med charterflyg i sommar. 


      Så här går det till med antigentest:

      • 2-3 veckor innan din avresa får du ett mejl från Nazar med en länk för att boka ditt test. Om du bokar nära inpå avresa får du en länk via mejl eller sms, i samband med din bokning.

      • Du kommer att erbjudas tid för testning inom 48h timmar före din resa

      • Du betalar 295:- direkt till vår samarbetspartner när du bokar ditt test

      • Detta förutsätter dock att du är över 12 år och har bokat en Nazar paketresa med charterflyg eller endast flygbiljett på Nazars charterflyg med avresa under 2021.

      • Testresultatet får du digitalt och du laddar själv ner ett reseintyg. Tänk på att du först får provsvaret och att det dröjer ytterligare några timmar innan intyget utfärdats.

      • Reseintyget ska visas både vid incheckning på flygplatsen samt vid ankomst till destinationen. Resultatet för barn (över 12 år) och personer utan svenskt personnummer fås via separat inloggning och reseintyget för dessa laddas även ner separat. Om du vill undvika att ha nedladdningar på olika konton i mobiltelefonen, så kan det vara enklare att skriva ut reseintyg och ta med på resan.

      • Om provsvaret är negativt – trevlig resa! Glöm bara inte att ta med intyget.

      • Skulle ditt provsvar vara positivt kontaktar du Nazar via telefon. Har du köpt Nazars avbeställningsskydd med trygghetspaket, kan du välja att av- eller omboka din resa.

      • Om vår kundservice inte är öppen när du har fått ditt testresultat och om ditt test är positivt, ber vi dig snarast kontakta oss via email: info@nazar.se

       

      Vi följer noga utvecklingen och uppdaterar löpande denna sida med aktuell information. Kom ihåg att du som resenär ansvarar för att hålla dig uppdaterad med vad som gäller för ditt resmål.

       

      Inresa till Sverige

      Från den 12 juli till den 31 augusti rekommenderar Folkhälsomyndigheten alla att ta ett PCR-test vid ankomst till Sverige från länder utanför Norden, helst samma dag. Detta gäller även om du inte har symptom. 

      Du som har vaccinerats med åtminstone en dos vaccin minst tre veckor innan ankomst till Sverige eller har haft covid-19 under de senaste sex månaderna behöver inte testa dig om du är symptomfri. Barn under 6 år undantas också från rekommendationen om testning.

      Läs mer på Folkhälsomyndighetens hemsida här.

       

      Vänligen observera att för dig som inte är svensk medborgare eller har permanent uppehållstillstånd i Sverige (ska kunna bevisas vid gränsen), då gäller andra regler och ett negativt covid-test är ett krav vid inresa till Sverige i nuläget. 

      Du är själv ansvarig för att se vilka regler som gäller dig på FHM hemsida och att eventuellt boka tid för ett covid-test lokalt på destination innan tid för hemresa. Kom ihåg att boka testet i god tid innan din hemresa för att få resultatet i tid innan avresa från destination.

      Klicka här för att boka ditt PCR test lokalt på Rhodos.


      Kontakt os
      Telefon
      70 80 80 60 Åbningstider

      Mandag - fredag:
      09.00 - 18.00
      Lørdag:
      Lukket
      Søndag:
      Lukket

      Bedste tid at ringe til os

      Hvis du vil undgå telefon-kø anbefaler vi at du ringer til os tirsdag - torsdag mellem 14 - 16 da der oftest er mindre kø på disse tidspunkter.


      Spørgsmål om indrejsekrav, testning eller restriktioner

      Hvis du har spørgsmål om rejser hvor der er mere end 14 dage til afrejse beder vi dig at vente.

      Vi opdaterer vores hjemmeside med information og kontakter afrejsende gæster via mail.

      Reglerne ændres løbende med kort varsel.


      Chat
      Har du et kort spørgsmål kan vi give dig et hurtigt svar via chatten.

      Mail os
      Du kan også kontakte os via mail.

      info@nazar.dk