Tyrkiet

Tyrkiet

Krav ved indrejse

Tyrkiet kræver ikke længere at du udfylder en indrejseformular.

Covidbevis

Danske rejsende til Tyrkiet, fra 12 år, skal kunne fremvise en af følgende allerede i afrejselufthavnen:

Færdig vaccination

• Officiel dokumentation for færdigvaccination. Det vil sige, at der er gået mindst 14 dage siden 2. vaccination. Der foreligger pt. ikke oplysninger om udløb af gyldighed for 2. vaccination.

Immunitet

• Officiel dokumentation for tidligere smitte med Covid-19. Gyldighedsperioden er 28-180 dage. Det vil sige, at indrejse kan ske fra dag 28 til 6 måneder (180 dage) efter testdatoen.

Test

• Negativ PCR-test udført indenfor 72 timer før indrejse. • Negativ antigen (hurtig) test udført indenfor 48 før indrejse.

Det danske coronapas

Det danske coronapas anerkendes som dokumentation for testresultat, vaccination og immunitet efter tidligere smitte. Tyrkiet accepterer det europæiske coronapas (EU's Digital COVID certificate) i forbindelse med indrejse i Tyrkiet. Tyrkiet anerkender krydsvaccination, hvis den er godkendt i Danmark.

Lokale restriktioner

- Mundbind: Krav om mundbind er ophørt de fleste steder, men kravet fortsætter i kollektiv trafik, sygehuse og andre steder hvor der er kan være mindre god ventilation eller hvor social afstand kan være svært at opretholde.

-Regler og anbefalinger. Der opfordres til at opretholde social distance, god håndhygiejne, måling af temperaturer ved indgang til forretninger, restauranter etc.

Indrejse til Danmark

Fra 29. marts 2022, findes der ikke længere COVID-19-restriktioner ved indrejse i Danmark.

Hold dig opdateret

Den seneste information fra den danske ambassade angående rejser til til Tyrkiet finder du her

På rejsemålet – transfer, hotel, aktiviteter og udflugter

På hotellet 

Alle vores hoteller har som højeste prioritet at gøre sit yderste for at du som gæst, skal have en så bekvem og skøn ferie som muligt.  

Hotellet følger altid de lokale myndigheders direktiver og har som eksempel indført øget rengørings- og hygiejnerutiner. Visse koncepter på hotellet kan behøves at ændres ifølge gældende lokale restriktioner og direktiv. Dette kan for eksempel være færre aktiviteter, lukkede faciliteter eller forandringer i koncept gældende service af mad of drikkevare. Hvis større ændringer skulle ske i hotellets udbud, vil de berørte gæster blive opdateret snarest muligt efter vi har fået disse bekræftet fra hotellet. Bemærk venligst at ændringer der sker udenfor Nazars kontrol kan indføres med meget kort varsel inden vi har modtaget fuldstændig information.  

Transfer

Vi møder som altid op i lufthavnen og sørger for at alle med transfer kommer sikkert med korrekt bus. Også her følger vi de lokale myndigheders krav som kan variere fra et land/destination til andet. Hvis du har bestilt en pakkerejse med rutefly mødes du ikke af Nazars personale i lufthavnen, men af engelsktalende guider fra vores lokale samarbejdspartner MTS.

Vidste du, at du kan bestille privat transfer for bare dig og dit selskab hos Nazar? Har du ikke bestilt transfer endnu? Log ind på Min rejse og se hvilke alternativer der findes. Log in på Min rejse og se hvilke alternativer der findes for netop din rejse og destination.

Aktiviteter og udflugter på rejsemålet

At opdage og opleve rejsemålet man besøger er for mange en selvfølge og feriens højdepunkt. Dette vil man fortsat kunne gøre, men med forskellige restriktioner alt efter sted og seværdighed. Det kan f.eks. være bådture med begrænset antal passagerer eller begrænset adgang til visse områder. At holde afstand gælder overalt.

Kontakt vores Holiday Center for at få mere information om dit rejsemål, hvilke udflugter der er tilgængelige og hvordan man bestiller disse på rejsemålet.

Oftest stillede spørgsmål

Er det sikkert at rejse?

Som rejsearrangører har vi ikke ekspertise inden for sundhedsspørgsmål. Derfor sætter vi som altid vores lid til de danske myndigheder, så som Udenrigsministeriet og Sundhedsstyrelsen. Vi anbefaler også vores gæster til at følge deres anbefalinger og råd.

Kan jeg være tryg ved at bestille en rejse?

Ja, det kan du. Hvis myndighederne skulle fraråde at rejse til en bestemt destination, så rejser vi selvfølgelig ikke dertil. I så fald vil du kunne ombooke eller afbestille din rejse. 

Hvad skal jeg tænke på inden jeg skal rejse?

Det er altid godt at tænke på at være i god tid i lufthavnen inden afrejse og der skal bæres mundbind i lufthavnen (vi rekommanderer at mundbindet er godkendt til flyrejser) Forudbestil din mad inden afrejse, da du ikke har mulighed for at købe ombord – det samme gælder taxfree-vare. Glem ikke at se på dine forsikringer inden rejsen – læs mere om vores forsikringer med Allianz her

Hvad sker der hvis jeg bliver syg under rejsen? 

Tag i første omgang kontakt med personalet på hotellet, da de er forpligtede til at kontakte de lokale myndigheder for at få foretaget en covid-test udført af en læge. De lokale restriktioner på dit rejsemål er dem der gælder for dig og dine medrejsende. Kontakt derefter Nazar på rejsemålet, da vi kommer til at hjælpe og assistere dig. Tag også kontakt til dit forsikringsselskab og husk at sikre dig at du er ordentlig forsikret inden du påbegynder din rejse. Nazar står ikke for sygehusomkostninger eller ekstra fly og hotelomkostninger. Hvis du rejser til Gran Canaria findes der også en ekstra forsikring fra de Kanariske myndigheder. Læs mere om hvad der gælder her.

Hvad sker der hvis et land eller mit hotel pludselig lukker og jeg befinder mig på min charterferie?

Dig som gæst er det vigtigste for os hos Nazar, lige såvel som din sikkerhed. Hvis noget mod forventning skulle ske på din ferie, vil vi, præcis som altid, tage os af dig og f.eks. hjælpe med eventuelt hotelbytte. Skulle situationen kærve at en tidlig hjemrejse vil være nødvendig, på grund af myndighedernes beslutning, vil vi også hjælpe dig som gæst.


Er der nye rutiner og retningslinjer på Nazars hoteller?

Alle vores hoteller følger de lokale myndigheders krav og retningslinjer, og det kan variere alt efter land og destination. De har alle som højeste prioritet at se til at vores gæster har et behagelig og dejligt ophold. Mundbind er en af foranstaltningerne for at forhindre smittespredning og det skal bæres af alle over 6 år på offentlige steder på hotellet.

Påvirker covid-19 All Inclusive-udbudet?

Serveringen på hotellet kan variere alt efter de lokale restriktioner. I dags dato bliver maden fortsat serveret som buffet men i følge lokalt gældende restriktioner kan dette betyde at man med hjælp fra personalet tager sin mad fra buffeten.

Påvirkes de forskellige faciliteter på hotellet? 

Dette kan variere afhængigt af land og destination og dets lokale retningslinjer. Da social afstand generelt gælder, vil dette også påvirke faciliteterne på hotellet i nogen grad.   

Hvis større forandringer omkring restriktioner til det rejsemål jeg skal rejse til indtræffer, har jeg så ret til at afbestille min rejse og få pengene tilbage?

Hvis myndighederne skulle udstede et fraråd fra netop din type af rejse, i præcis den periode din rejse foregår, så er svaret ja. I øvrigt gælder de normale afbestillingsregler. 

Hvad kræves af mig som rejsende når jeg skal hjem fra en ferie? 

Som rejsende er du selv ansvarlig for at kontrollere mulige indrejseregler til dit hjemland og følge disse.

For mere information læs mere her: UdenrigsministerietSundhedsstyrelsen og Nazar's Afbestillingsregler