Information om din hjemrejse

Vi håber, at du har haft en rigtig god ferie. Snart skal du rejse hjem, og for at gøre din hjemrejse så smidig som muligt, har vi samlet alle de informationer, som du har brug for.

Bemærk venligst at pga. lokale restriktioner for rengøring af værelserne har mange hoteller tidligere ud-checkningstid (11:00) end normalt. Spørg hotellets receptionen dagen før ud-checkning.

Dagen inden afrejse får du en sms sendt til det nummer du opgav da du bookede rejsen. I sms’en står afhentningstiden fra hotellet/afhentningspladsen. Dette gælder også hvis du har bestilt privat transfer.

Hvis ikke du har modtaget noget sms senest 10-12 timer inden afrejse, så kontakt venligst vores Holiday Center (kontaktoplysninger finder du under afsnittet Service).

Eventuelle længere flyforsinkelser meddeles også via sms, til samme nummer.

Vi vil bede dig være klar til afhentning i god tid, så tranferen til lufthavnen ikke bliver forsinket. Vær opmærksom på, at transferen kan ankomme lidt før eller lidt efter det angivende tidspunkt. (+/- 15 min for den angivende afhentningstid) Transferbussen til lufthavnen vil være udstyret med TUI skilte, og ofte transporteres gæster fra andre TUI selskaber til lufthavnen med samme bus. Hvis du har bestilt privat transfer arrangeres denne med bil eller taxi og der findes ikke nødvendigvis et TUI skilt på bilen.

Der findes ofte flere transferbusser med TUI skilte, og det er derfor vigtigt, at henvende sig til buschaufføren inden man stiger på ombord på bussen. Hvis du har planer om at tage dig til lufthavnen på egen hånd, selv om du har booket transfer, så beder vi dig at kontakte vores servicecenter med information.

Personlig service er vigtigt for os og vi er tilgængelige 24 timer i døgnet.

  • Der vil nødvendigvis ikke være en Nazar guide ombord på bussen til lufthavnen. Nazars guider vil dog være tilstede i lufthavnen både ved ankomst og afgang.
  • Du skal være i lufthavnen 3 timer før planlagt flyvetid.
  • Ifølge internationale regler er der begrænsninger på, hvor meget væske du må have med i håndbagagen. Beholdere med væske må maksimum være på 100 ml og skal pakkes i gennemsigtige genlukkelige plastikposer. Bemærk venligst at egnede plastikposer ikke nødvendigvis er tilgængelige i afrejselufthavnen..
  • Nummeret på check ind-skranken er angivet på skærmene, efter fl ynummer og destination.
  • Ved check-ind skal du fremvise pas og rejsebevis. Alle personer, der er registreret på den samme booking, skal checke ind sammen. Bemærk venligst den, af fl yselskabet, tilladte bagagevægt. Flyselskabet opkræver typisk 5–10 € pr. kg i tilfælde af overvægt.
  • Kontroller venligst, at du modtager bagagekvitteringer for alt indchekket bagage. Gem bagagekvitteringerne, til du har modtaget bagagen igen ved ankomst.
  • Efter check ind, modtager du dit pas tilbage og et boardingkort, og kan nu fortsatte til sikkerhedskontrol.
  • I sikkerhedskontrollen bliver håndbagget scannet. Herefter befinder du dig i transithallen, hvor der er TaxFree-butikker og cafeer. Følgende betalingsmidler accepteres: Euro og internationale kreditkort.
  • Følg venligst information og afgangs-gate for dit fly på skærmene, da ikke alle ændringer annonceres (på engelsk) over højttalerne. Gates kan findes på forskellige etager, og at der kan være en mindre gåafstand mellem butiksområde og gates.
  • De fleste luftehavne er røgfri lufthavne, og rygning på forbudte områder medfører bøder.

Vi ønsker dig en god hjemrejse og håber at se dig snart igen!

Vi hos Nazar vil være rigtige taknemlige for at høre din mening.

Det vil give os mulighed for at give dig en endnu bedre ferieoplevelse i fremtiden.

Udfyld spørgeskemaet om din rejse, det tager ca. 5-10 min.