Rejs sikkert - aktuel information 

Vi hos Nazar har været i branchen i over 19 år. Vi ved hvad vores gæster behøver, forventer og fortjener. Vi tager ansvar for vores gæster – fra bestillingen af rejsen til hjemkomsten. Vores mål er at netop du skal få en så fantastisk ferieoplevelse som muligt. Las os hjælpe dig med at vælge en rejse som opfylder dine ønskemål og som passer præcis til dig!

Hold dig opdateret:

Hos Nazar ønsker vi, at du som gæst skal kunne føle dig tryg både inden og under din rejse og opfordrer dig til at læse informationen på denne side. Siden opdateres løbende og vi anbefaler derfor, at du går ind og læser jævnligt.

Vi vil også gøre opmærksom på at forskellige lande og / eller flyselskaber kan ændre deres anbefalinger uden at vi hos Nazar får information om det – det er derfor meget vigtigt at du som gæst, selv holder dig opdateret via myndigheders links som findes på denne side.

Se mere information hos Sundhedsministeriet och Udenrigsministeriet.

Inden afrejse

Vær i god tid i lufthavnen

Disse dage kan der forkomme længere ventetid end normalt i visse lufthavne. Det er generelt i sikkerhedskontrollen den ekstra ventetid forekommer. Man skal også stadig skal holde god afstand i lufthavnen, noget der gør at indcheckning, sikkerhedskontrol og ombordstigningen tager længere tid. Vær derfor i god tid i lufthavnen, mindst 2,5-3 timer før afgang.

Indcheckningen starter sædvanligvis 2-2,5 time før afgangen.

 

Obligatorisk covidbevis

Ingen af ​​vores destinationer kræver i øjeblikket nogen form for covid-bevis, bevis på at du er kommet dig efter covid-19 eller en negativ covid-test for indrejse i landet. Du behøver heller ikke udfylde en indrejseformular knyttet til covid-19. Læs mere om din destination længere nede på denne side.


Mundbind

Det er ikke obligatorisk at bære mundbind ombord på flyene eller i lufthavnen ved rejser inden for EU. Nogle flyselskaber og lufthavne kan dog stadig kræve dette. Se længere nede på siden hvis vi linker til de forskellige flyselskaber 

Check-in online

Hvis der findes mulighed for det, anbefaler vi at man checkker ind online.

Forudbestil mad før afrejse, da der ikke findes mulighed for at bestille mad ombord på flyet. Har du ikke bestilt mad kan dette gøres via vores Holiday Center senest 48 timer før afrejse.

Forudbestil TaxFree vare, les mer her

Undgå håndbagage hvis muligt, check hellere mere bagage ind hvis det kan lade sig gøre. Vil du alligevel have håndbagage med dig, skal dette kunne ligge under flystolen foran dig.


Forsikringer

Se dine forsikringer igennem inden afrejse. Læs mere om vores forsikringer her. 


Tilgængelige flystole

De fleste flyselskaber blokerer ikke flystole for at sikre social afstand, alle pladser er til salg.

 

Indrejse til Danmark

Fra 29. marts 2022, findes der ikke længere COVID-19-restriktioner ved indrejse i Danmark.

Under flyrejsen

Nedenfor finder du information og anbefalinger for din flyrejse:

En del flyselskaber er begyndt at lette på kravet om at bære mundbind ombord på flyet. Se længere nede på denne side links til alle flyselskaber. Hvis der findes krav om mundbind ombord på flyet, skal det være godkendt mundbind som skal bæres ombord under hele rejsen, og det gælder alle passagerer som er fyldt 6 år. Undtagelser gælder for gæster der kan dokumentere medicinsk grundlag for undtagelsen. Dokumentationen skal kunne fremvises.


Hold afstand

Stig ombord på flyet i mindre grupper for at undgå kø-dannelse.


Spørgsmål ved check-in

Under check-in stilles der nogle spørgsmål til dit helbred. F.eks. om du har været syg for nylig eller føler dig syg nu.


Temperaturkontrol 

I en del lufthavne forekommer det at man kontrollerer temperaturen på passagerne.


Sådan renses luften ombord

Alle fly vi rejser med er udrustede med avancerede filtre, som holder hospitalsstandard, og gennem disse filtre fyldes kabinen med ren luft.

 

Hold dig opdateret

Reglerne hos flyselskaberne er forskellige fra hinanden og opdateres løbende. Vi beder dig derfor om at læse de mest aktuelle opdateringer samt flyselskabets regler direkte fra flyselskabets hjemmeside. Du finder linket til de forskellige flyselskaber nedenfor.

TUIfly Nordic

Aegean Airlines

Freebird Airlines

Norwegian

Jettime

SunExpress

På rejsemålet – transfer, hotel, aktiviteter og udflugter

På hotellet 

Alle vores hoteller har som højeste prioritet at gøre sit yderste for at du som gæst, skal have en så bekvem og skøn ferie som muligt.  

Hotellet følger altid de lokale myndigheders direktiver og har som eksempel indført øget rengørings- og hygiejnerutiner. Visse koncepter på hotellet kan behøves at ændres ifølge gældende lokale restriktioner og direktiv. Dette kan for eksempel være færre aktiviteter, lukkede faciliteter eller forandringer i koncept gældende service af mad of drikkevare. Hvis større ændringer skulle ske i hotellets udbud, vil de berørte gæster blive opdateret snarest muligt efter vi har fået disse bekræftet fra hotellet. Bemærk venligst at ændringer der sker udenfor Nazars kontrol kan indføres med meget kort varsel inden vi har modtaget fuldstændig information.  
 

 

Transfer

Vi møder som altid op i lufthavnen og sørger for at alle med transfer kommer sikkert med korrekt bus. Også her følger vi de lokale myndigheders krav som kan variere fra et land/destination til andet.

Under højsæsonen kan transfertiderne være længere, grundet trafikken.

Vidste du, at du kan bestille privat transfer for bare dig og dit selskab hos Nazar? Har du ikke bestilt transfer endnu? Log ind på Min rejse og se hvilke alternativer der findes. Log in på Min rejse og se hvilke alternativer der findes for netop din rejse og destination.

Har du bestilt privat transfer, skal du henvende dig til personale fra Nazar eller TUI, ved ankomstdisken udenfor terminalen efter du er landet.

 

Aktiviteter og udflugter på rejsemålet

At opdage og opleve rejsemålet man besøger er for mange en selvfølge og feriens højdepunkt. Dette vil man fortsat kunne gøre, men med forskellige restriktioner alt efter sted og seværdighed. Det kan f.eks. være bådture med begrænset antal passagerer eller begrænset adgang til visse områder. At holde afstand gælder overalt.

Kontakt vores Holiday Center for at få mere information om dit rejsemål, hvilke udflugter der er tilgængelige og hvordan man bestiller disse på rejsemålet.

 

Grækenland (Rhodos)

Krav ved indrejse

Fra 1. maj 2022 har Grækenland ikke længere nogen indrejsekrav. Dette betyder at du hverken behøver et gyldigt covidbevis eller at indfylde nogen indrejseformular når du rejser ind i landet. Dette gælder for alle rejsende uanset om man er fuldt vaccineret eller ej.

Græske myndigheder kan fortsat fortage stikprøve antiget- eller PCR tests ved indrejse. Hvis testen skulle vise positiv placeres man i karantæne i 5 dage på den adresse man har angivet ved ankomsten til landet, eller på et andet overnatningssted der er udpeget af de græske myndigheder. 

Lokale restriktioner

- Mundbind. Det er obligatorisk at bære mundbind hvis man anvender kollektiv trafik eller hvor der anvises til det. Dette gælder for alle over 4 år.

Grækenlands turismeminister har udtalt at mundbind vil ophøre helt fra 1. juni. Hvis og når dette er officielt opdaterer vi siden her.

 

Ankomst til Danmark

Fra 29. marts 2022, findes der ikke længere COVID-19-restriktioner ved indrejse i Danmark.

Hold dig opdateret

Vi tager forbehold for at der kan ske ændringer med meget kort varsel, det er derfor vigtigt at holde sig opdateret både før og under rejsen. Den seneste information fra den danske ambassade angående rejser till Grækenland finder du her.

Tyrkiet

Tyrkiet

Krav ved indrejse

Fra 1. juni 2022 har Tyrkiet ikke længere nogen indrejsekrav. Dette betyder at du hverken behøver et gyldigt covidbevis eller at indfylde nogen indrejseformular når du rejser ind i landet. Dette gælder for alle rejsende uanset om man er fuldt vaccineret eller ej.

- Mundbind: Krav om mundbind er ophørt de fleste steder, men kravet fortsætter i kollektiv trafik, sygehuse og andre steder hvor der er kan være mindre god ventilation eller hvor social afstand kan være svært at opretholde.

Indrejse til Danmark

Fra 29. marts 2022, findes der ikke længere COVID-19-restriktioner ved indrejse i Danmark.

Hold dig opdateret

Vi tager forbehold for at der kan ske ændringer med meget kort varsel, det er derfor vigtigt at holde sig opdateret både før og under rejsen. Den seneste information fra den danske ambassade angående rejser til til Tyrkiet finder du her.

Oftest stillede spørgsmål

Er det sikkert at rejse?

Som rejsearrangører har vi ikke ekspertise inden for sundhedsspørgsmål. Derfor sætter vi som altid vores lid til de danske myndigheder, så som Udenrigsministeriet og Sundhedsstyrelsen. Vi anbefaler også vores gæster til at følge deres anbefalinger og råd.

Kan jeg være tryg ved at bestille en rejse?

Ja, det kan du. Hvis myndighederne skulle fraråde at rejse til en bestemt destination, så rejser vi selvfølgelig ikke dertil. I så fald vil du kunne ombooke eller afbestille din rejse. 

Hvad skal jeg tænke på inden jeg skal rejse?

Det er altid godt at tænke på at være i god tid i lufthavnen inden afrejse og der skal bæres mundbind i lufthavnen (vi rekommanderer at mundbindet er godkendt til flyrejser) Forudbestil din mad inden afrejse, da du ikke har mulighed for at købe ombord – det samme gælder taxfree-vare. Glem ikke at se på dine forsikringer inden rejsen – læs mere om vores forsikringer med Allianz her

Hvad sker der hvis jeg bliver syg under rejsen? 

Tag i første omgang kontakt med personalet på hotellet, da de er forpligtede til at kontakte de lokale myndigheder for at få foretaget en covid-test udført af en læge. De lokale restriktioner på dit rejsemål er dem der gælder for dig og dine medrejsende. Kontakt derefter Nazar på rejsemålet, da vi kommer til at hjælpe og assistere dig. Tag også kontakt til dit forsikringsselskab og husk at sikre dig at du er ordentlig forsikret inden du påbegynder din rejse. Nazar står ikke for sygehusomkostninger eller ekstra fly og hotelomkostninger. Hvis du rejser til Gran Canaria findes der også en ekstra forsikring fra de Kanariske myndigheder. Læs mere om hvad der gælder her.

Hvad sker der hvis et land eller mit hotel pludselig lukker og jeg befinder mig på min charterferie?

Dig som gæst er det vigtigste for os hos Nazar, lige såvel som din sikkerhed. Hvis noget mod forventning skulle ske på din ferie, vil vi, præcis som altid, tage os af dig og f.eks. hjælpe med eventuelt hotelbytte. Skulle situationen kærve at en tidlig hjemrejse vil være nødvendig, på grund af myndighedernes beslutning, vil vi også hjælpe dig som gæst.


Er der nye rutiner og retningslinjer på Nazars hoteller?

Alle vores hoteller følger de lokale myndigheders krav og retningslinjer, og det kan variere alt efter land og destination. De har alle som højeste prioritet at se til at vores gæster har et behagelig og dejligt ophold. Mundbind er en af foranstaltningerne for at forhindre smittespredning og det skal bæres af alle over 6 år på offentlige steder på hotellet.

Påvirker covid-19 All Inclusive-udbudet?

Serveringen på hotellet kan variere alt efter de lokale restriktioner. I dags dato bliver maden fortsat serveret som buffet men i følge lokalt gældende restriktioner kan dette betyde at man med hjælp fra personalet tager sin mad fra buffeten.

Påvirkes de forskellige faciliteter på hotellet? 

Dette kan variere afhængigt af land og destination og dets lokale retningslinjer. Da social afstand generelt gælder, vil dette også påvirke faciliteterne på hotellet i nogen grad.   

Hvis større forandringer omkring restriktioner til det rejsemål jeg skal rejse til indtræffer, har jeg så ret til at afbestille min rejse og få pengene tilbage?

Hvis myndighederne skulle udstede et fraråd fra netop din type af rejse, i præcis den periode din rejse foregår, så er svaret ja. I øvrigt gælder de normale afbestillingsregler. 

Hvad kræves af mig som rejsende når jeg skal hjem fra en ferie? 

Som rejsende er du selv ansvarlig for at kontrollere mulige indrejseregler til dit hjemland og følge disse.

For mere information læs mere her: UdenrigsministerietSundhedsstyrelsen og Nazar's Afbestillingsregler

 

Fordelene med charter

    • Spar din tid, ved at lade os om at sammensætte din rejse forfor at gøre alt research selv
       
    • Ved eventuelle flyforsinkelser eller ændringer holder vi dig opdateret og meddeler hotel og transfer, så du slipper for at tænke på det
       
    • Charter er økonomisk overkommeligt! Vi slår hul på myten om at det er billigere at bestille ferie på egen hånd! Vi har gode relationer til vores samarbejdspartnere og kan pakke de bedste rejser til dig, til gunstige priser

    Rejs sikkert

    • Vi kender vores hoteller godt, og vi har gennem årene bygget en stærk relation til dem
       
    • Vores eget, skandinaviske personale er til stede på vores rejsemål og hoteller
       
    • Du er beskyttet af pakkerejseloven og får dine penge tilbage hvis rejsen indstilles, også ved hændelser som pandemier, konkurser etc.
    • Vi følger altid myndighedernes anbefalinger

    Rejs bekvemt

      • Ved bestilling for du personlig service, hjælp og tips fra personale som har besøgt eller bor på vores rejsemål
         
      • Vælg et af vores håndplukkede hoteller og slip for at lede i den enorme hoteljungle
         
      • Vi tilbyder en helhedsløsning, hvor alt indgår, fra start til slut
         
      • Du har tilgang til personlig service under hele rejsen 24/7
         
      • Vi tilbyder service på dit eget sprog – før, under og efter rejsen
      Kontakt os
      70 80 80 60

      info@nazar.dk

      Hverdage: 08:00-17:00