Rejs sikkert - information i forbindelse med covid-19

Vi hos Nazar har været i branchen i over 16 år. Vi ved hvad vores gæster behøver, forventer og fortjener. Vi tager ansvar for vores gæster – fra bestillingen af rejsen til hjemkomsten. Vores mål er at netop du skal få en så fantastisk ferieoplevelse som muligt. Las os hjælpe dig med at vælge en rejse som opfylder dine ønskemål og som passer præcis til dig!

Fordelene med charter

    • Spar din tid, ved at lade os om at sammensætte din rejse forfor at gøre alt research selv.

    • Ved eventuelle flyforsinkelser eller ændringer holder vi dig opdateret og meddeler hotel og transfer, så du slipper for at tænke på det.

    • Charter er økonomisk overkommeligt! Vi slår hul på myten om at det er billigere at booke ferie på egen hånd! Vi har gode relationer til vores samarbejdspartnere og kan pakke de bedste rejser til dig, til gunstige priser.

    Rejs sikkert

    • Vi kender vores hoteller godt, og vi har gennem årene bygget en stærk relation til dem. 

    • Vores eget, skandinaviske personale er til stede på vores rejsemål og hoteller.

    • Du er beskyttet af pakkerejseloven og får dine penge tilbage hvis rejsen indstilles, også ved hændelser som pandemier, konkurser etc.

    • Vi er en del af verdens største rejsekoncern, TUI.

    • Vi følger altid myndighedernes anbefalinger.

    Rejs bekvemt

      • Ved bestilling for du personlig service, hjælp og tips fra personale som har besøgt eller bor på vores rejsemål.

      • Vælg et af vores håndplukkede hoteller og slip for at lede i den enorme hoteljungle.

      • Vi tilbyder en helhedsløsning, hvor alt indgår, fra start til slut.

      • Du har tilgang til personlig service under hele rejsen 24/7.

      • Vi tilbyder service på dit eget sprog – før, under og efter rejsen.

      Inden afrejse

      Vi hos Nazar vil at du skal føle dig tryg ved at rejse og vi har derfor, på denne side, samlet information der er godt at tænke på før og på flyrejsen. Links til de forskellige flyselskaber finder du længst nede på denne side. Siden opdateres løbende, men retningslinjer kan ændres med kort varsel uden vores kendskab. Det er derfor vigtigt at du som rejsende holder dig løbende opdateret om hvad som gælder for præcis din flyrejse.

      Se mere information hos  Sundhedsministeriet och Udenrigsministeriet.


      Obligatorisk formular 

      For indrejse til visse lande kræves, i dags dato, yderligere obligatoriske oplysninger fra alle rejsende. Dette gælder alle nationaliteter og aldersgrupper. Visse lande kræver også en negativ PCR test for indrejse i landet.  

      Læs hvad som gælder for dit rejsemål:


      Mundbind

      Mundbind er obligatorisk i mange lufthavne, og det er ikke sikkert at det kan købes på stedet. Mundbind skal være godkendt for brug ombord på fly og skal skiftes efter fire timers anvendelse, så sørg for at have mundbind med til hele rejsen. 


      Vær i god tid i lufthavnen

      Man skal også holde afstand i lufthavnen, noget som gør at check-in, sikkerhedskontrol og boarding kan tage længere tid end sædvanligt. Vær derfor i god tid i lufthavnen, mindst 2,5 time før afgang.


      Check-in online,

      Hvis der findes mulighed for det, anbefaler vi at man checkker ind online.

      Forudbestil mad før afrejse, da der ikke findes mulighed for at bestille mad ombord på flyet. Har du ikke bestilt mad kan dette gøres via vores Holiday Center senest 48 timer før afrejse.

      Forudbestil Tax-free vare,da der ikke er salg af disse ombord. 

      Undgå håndbagage hvis muligt, check hellere mere bagage ind hvis det kan lade sig gøre. Vil du alligevel have håndbagage med dig, skal dette kunne ligge under flystolen foran dig.


      Forsikringer

      Se dine forsikringer igennem inden afrejse. Læs mere om vores forsikringer her. 


      Tilgængelige flystole

      De fleste flyselskaber blokerer ikke flystole for at sikre social afstand, alle pladser er til salg.


      Nedenfor finder du information og anbefalinger for din flyrejse:

      Godkendt mundbind skal bæres ombord under hele rejsen, ifølge dagens regler, og det gælder alle passagerer som er fyldt 6 år. Undtagelser gælder for gæster der kan dokumentere medicinsk grundlag for undtagelsen. Dokumentationen skal kunne fremvises.


      Hold afstand

      Stig ombord på flyet i mindre grupper for at undgå kø-dannelse.


      Spørgsmål ved check-in

      Under check-in stilles der nogle spørgsmål til dit helbred. F.eks. om du har været syg for nylig eller føler dig syg nu.


      Temperaturkontrol 

      I en del lufthavne forekommer det at man kontrollerer temperaturen på passagerne.


      Sådan renses luften ombord

      Alle fly vi rejser med er udrustede med avancerede filtre, som holder hospitalsstandard, og gennem disse filtre fyldes kabinen med ren luft.

       

      Hold dig opdateret

      Reglerne hos flyselskaberne er forskellige fra hinanden og opdateres løbende. Vi beder dig derfor om at læse de mest aktuelle opdateringer samt flyselskabets regler direkte fra flyselskabets hjemmeside. Du finder linket til de forskellige flyselskaber nedenfor.

      TUI Nordic

      Aegean

      Freebird Airlines

      Norwegian

      SAS

      Jet Time

      BH Airlines

      På hotellet 

      Alle vores hoteller har som højeste prioritet at gøre sit yderste for at du som gæst, skal have en så bekvem og skøn ferie som muligt.  

      Hotellet følger altid de lokale myndigheders direktiver og har som eksempel indført øget rengørings- og hygiejnerutiner. Visse koncepter på hotellet kan behøves at ændres ifølge gældende lokale restriktioner og direktiv. Dette kan for eksempel være færre aktiviteter, lukkede faciliteter eller forandringer i koncept gældende service af mad of drikkevare. Hvis større ændringer skulle ske i hotellets udbud, vil de berørte gæster blive opdateret snarest muligt efter vi har fået disse bekræftet fra hotellet. Bemærk venligst at ændringer der sker udenfor Nazars kontrol kan indføres med meget kort varsel inden vi har modtaget fuldstændig information.  

      Transfer

      Vi møder som altid op i lufthavnen og sørger for at alle med transfer kommer sikkert med korrekt bus. Også her følger vi de lokale myndigheders krav som kan variere fra et land/destination til andet. Hvis du har bestilt en pakkerejse med rutefly mødes du ikke af Nazars personale i lufthavnen, men af engelsktalende guider fra vores lokale samarbejdspartner MTS.

      Vidste du, at du kan bestille privat transfer for bare dig og dit selskab hos Nazar? Har du ikke bestilt transfer endnu? Log ind på Min rejse og se hvilke alternativer der findes. Log in på Min rejse og se hvilke alternativer der findes for netop din rejse og destination.

      Aktiviteter og udflugter på rejsemålet

      At opdage og opleve rejsemålet man besøger er for mange en selvfølge og feriens højdepunkt. Dette vil man fortsat kunne gøre, men med forskellige restriktioner alt efter sted og seværdighed. Det kan f.eks. være bådture med begrænset antal passagerer eller begrænset adgang til visse områder. At holde afstand gælder overalt.

      Kontakt vores Holiday Center for at få mere information om dit rejsemål, hvilke udflugter der er tilgængelige og hvordan man bestiller disse på rejsemålet.

      Tyrkiet

      Da vi har vores første fly til Tyrkiet i maj måned 2021 vil denne side blive opdateret når vi nærmer os første afrejse, og derefter løbende. Dette på grund af at dagens restriktioner og rekommandationer i Tyrkiet, højst sandsynligt ikke kommer til at være aktuelle i foråret når vores rejser starter. 

      Vil du læse mere om Tyrkiets restriktioner og tiltag pr dags dato ang covid-19, finder du information fra den danske ambassade her

      Grækenland (Rhodos)

      Da vi har vores første fly til Grækenland/Rhodos i maj måned 2021 vil denne side blive opdateret når vi nærmer os første afrejse, og derefter løbende. Dette på grund af at dagens restriktioner og rekommandationer i Grækenland, højst sandsynligt ikke kommer til at være aktuelle i foråret når vores rejser starter. . 

      Vil du læse mere om Grækenlands restriktioner og tiltag pr dags dato ang covid-19, finder du information fra den danske ambassade her

      Bulgarien

      Da vi har vores første fly til Bulgarien i maj måned 2021 vil denne side blive opdateret når vi nærmer os første afrejse, og derefter løbende. Dette på grund af at dagens restriktioner og rekommandationer i Bulgarien, højst sandsynligt ikke kommer til at være aktuelle i foråret når vores rejser starter.  

      Vil du læse mere om Bulgariens restriktioner og tiltag pr dags dato ang covid-19, finder du information fra den danske ambassade her

      Hos Nazar ønsker vi, at du som gæst skal kunne føle dig tryg både inden og under din rejse og opfordrer dig til at læse informationen på denne side. Siden opdateres løbende og vi anbefaler derfor, at du går ind og læser jævnligt.

      Vi vil også gøre opmærksom på at forskellige lande og / eller flyselskaber kan ændre deres anbefalinger uden at vi hos Nazar får information om det – det er derfor meget vigtigt at du som gæst, selv holder dig opdateret via myndigheders links som findes på denne side.

      Regler hos de forskellige flyselskaber afviger fra hinanden og opdateres løbende. Vi beder dig derfor om at læse om de mest aktuelle opdateringer samt flyselskabets regler for rejser, direkte fra flyselskabets hjemmeside. Links til de forskellige flyselskaber findes her

      Mallorca (Spanien)

      På denne side har vi samlet information om foranstaltninger og rutiner for dig som skal rejse til Spanien.

      Information om obligatorisk FCS-formular

      Til dig som skal rejse til Spanien, er det obligatorisk at udfylde en FCS-formular inden din afrejse, du modtager derefter en QR-kode som skal vises ved ankomst til landet. Dette gælder alle nationaliteter og aldersgrupper. Du finder formularen her

      Formularen skal udfyldes tidligst 48 timer før indrejse i Spanien.

      Rejsende som udfylder formularen, er selv ansvarlig for at alle oplysninger er korrekte. Hvis den rejsende er mindreårig eller funktionshindret kan formularen udfyldes af en værge, som har ansvar for at angivne oplysninger er korrekte. Alle rejsende skal udfylde formularen. Nazar kan ikke holdes ansvarlig for mulige fejl ang. dette dokument.

      Information om obligatorisk PCR test

      Der er krav om negativ PCR- eller TMA-test for alle ved indrejse til alle spanske lufthavne fra Danmark. Testen må maksimalt være taget 72 timer før indrejsen. De 72 timer gælder fra testtidspunktet. Dokumentet skal være originalt og kan være på engelsk, spansk, tysk eller fransk. Altså, et testsvar på dansk er ikke tilrækkelig for indrejse i Spanien. Testsvaret kan være i papirformat eller elektronisk og skal som minimum indeholde informationer om testdato, teststed, identifikation af den rejsende samt prøvesvar og prøvemetode. Kun PCR-test og TMA-test godtages. 

      Hovedfakta om Mallorca (Spanien)

      Her findes en oversigt over de nuværende vigtigste Covid-19 foranstaltninger i Spanien.

      Afstand for social distance:

      1,5 m.

      Mundbind for voksne:

      Til dags dato og ifølge nyeste tilgængelige oplysninger, er mundbind obligatorisk, i det offentlige rum indendørs og udendørs, inklusiv strande og poolområder, i offentlig transport og transportmidler hvor der er andre passagerer end fra egen bopæl.

      Mundbind for børn:

      Børn under 6 år behøver ikke at bære mundbind, ifølge nyeste tilgængelige oplysninger.

      Udgangsforbud:

      Udgangsforbud gælder i hele landet mellem 23:00-06.00 undtagen de Kanariske Øer.

      FCS-formular inden afrejse (obligatorisk):

      For alle rejsende som skal rejse til Spanien, er det obligatorisk at udfylde en FCS-formular inden afrejse. Dette gælder alle nationaliteter og aldersgrupper. Du finder formularen her

      Karantæneregler:

      Der findes ingen obligatoriske karantæneforanstaltninger ved ankomst i henhold til de nyeste tilgængelige oplysninger.

      Turistbegrænsninger i Mallorca (Spanien)

      De spanske myndigheder har udviklet regler og protokoller for hoteller, kunder, busser, strande og aktiviteter, der regulerer, hvordan turisme kan fungere sikkert. Der er blandt andet strenge regler på hoteller vedrørende servering af fødevarer, rengøring af værelser og offentlige områder, hvor tæt forskellige parter kan være i hotelområdet og ved indtjekning.

      Godt at vide:

      • Grupper på mere end 6 personer anses som en sammenkomst og er ikke tilladt. Barer, natklubber og lignende holdes lukket og der findes restriktioner for restauranters lukketider, kapacitet og regler for social distance.
      • Servering af alkohol på bådture er ikke tilladt, og det samme gælder såkaldte fest-bådture og andre beværtninger med dagsfester og swimmingpools.
      • Rygning er desuden ikke tilladt på offentlige gader of andre udendørssteder hvor min af 2 m afstand ikke kan overholdes. Dette inkludere og vandpiber og lignende.

      Nazar kan ikke holdes ansvarlig hvis myndigheder ændre regler uden at informere Nazar om dette. Nazars web-side opdateres løbende, når Nazar modtager opdateringer som kan bekræftes.

      Information fra den danske ambassade om rejser til Spanien finder du her

      Hvordan går det med tilbagebetalingen af aflyste/afbestilte rejser?

      Vi har nu refunderet alle gæster, som har fået sin rejse aflyst. Vi har desuden udstedt gavekort til alle gæster, der tidligt valgte at aflyse deres rejser selv. For os er det utrolig vigtigt at vores gæster føler sig trygge ved at bestille en rejse uanset hvad der sker og det føles forkert, at nogen skal straffes med afbestillingsgebyrer i et år som dette. Tak til alle som har givet os positivt feedback i disse hårde tider, det betyder meget for os!

      Er det sikkert at rejse?

      Som rejsearrangører har vi ikke ekspertise inden for sundhedsspørgsmål. Derfor sætter vi som altid vores lid til de danske myndigheder, så som Udenrigsministeriet og Sundhedsstyrelsen. Vi anbefaler også vores gæster til at følge deres anbefalinger og råd.

      Kan jeg være tryg ved at bestille en rejse?

      Ja, det kan du. Hvis myndighederne skulle fraråde at rejse til en bestemt destination, så rejser vi selvfølgelig ikke dertil. I så fald vil du kunne ombooke eller afbestille din rejse. 

      Kan Nazar overleve et år uden nogen drift?

      Det korte svar er ja. Vi er en del af verdens største rejsegruppe TUI og vi har siden begyndelsen i 2004 haft en meget sund økonomi, og vi har klaret mange forskellige kriser som har påvirket rejsebranchen. Under denne krise har vi f.eks. ikke haft problemer med at tilbagebetale vores gæster, og vi er desuden dem som har håndteret dette hurtigst af vores konkurrenter, netop fordi vi har en sund økonomi.


      Hvad skal jeg tænke på inden jeg skal rejse?

      Det er altid godt at tænke på at være i god tid i lufthavnen inden afrejse og der skal bæres mundbind i lufthavnen (vi rekommanderer at mundbindet er godkendt til flyrejser) Forudbestil din mad inden afrejse, da du ikke har mulighed for at købe ombord – det samme gælder taxfree-vare. Glem ikke at se på dine forsikringer inden rejsen – læs mere om vores forsikringer med Allianz her

      Hvad sker der hvis jeg bliver syg under rejsen? 

      Tag i første omgang kontakt med personalet på hotellet, da de er forpligtede til at kontakte de lokale myndigheder for at få foretaget en covid-test udført af en læge. De lokale restriktioner på dit rejsemål er dem der gælder for dig og dine medrejsende. Kontakt derefter Nazar på rejsemålet, da vi kommer til at hjælpe og assistere dig. Tag også kontakt til dit forsikringsselskab og husk at sikre dig at du er ordentlig forsikret inden du påbegynder din rejse. Nazar står ikke for sygehusomkostninger eller ekstra fly og hotelomkostninger. Hvis du rejser til Gran Canaria findes der også en ekstra forsikring fra de Kanariske myndigheder. Læs mere om hvad der gælder  her.

      Hvad sker der hvis et land eller mit hotel pludselig lukker og jeg befinder mig på min charterferie?

      Dig som gæst er det vigtigste for os hos Nazar, lige såvel som din sikkerhed. Hvis noget mod forventning skulle ske på din ferie, vil vi, præcis som altid, tage os af dig og f.eks. hjælpe med eventuelt hotelbytte. Skulle situationen kærve at en tidlig hjemrejse vil være nødvendig, på grund af myndighedernes beslutning, vil vi også hjælpe dig som gæst.


      Er der nye rutiner og retningslinjer på Nazars hoteller?

      Alle vores hoteller følger de lokale myndigheders krav og retningslinjer, og det kan variere alt efter land og destination. De har alle som højeste prioritet at se til at vores gæster har et behagelig og dejligt ophold. Mundbind er en af foranstaltningerne for at forhindre smittespredning og det skal bæres af alle over 6 år på offentlige steder på hotellet.

      Påvirker covid-19 All Inclusive-udbudet?

      Serveringen på hotellet kan variere alt efter de lokale restriktioner. I dags dato bliver maden fortsat serveret som buffet men i følge lokalt gældende restriktioner kan dette betyde at man med hjælp fra personalet tager sin mad fra buffeten.


      Hvordan ser rutinerne ud omkring Captain Nemo’s børneclub? 

      Aktiviteterne og koncepter i vores børneclub bliver tilpasset efter de lokale restriktioner, og det kan f.eks indebære at aktiviteter som sædvanligvis udføres inden døre, må aflyses eller ændres. Hvis større og mere omfattende ændringer skulle ske, vil vi opdatere vores hjemmeside og de berørte gæster. 


      Påvirkes de forskellige faciliteter på hotellet? 

      Dette kan variere afhængigt af land og destination og dets lokale retningslinjer. Da social afstand generelt gælder, vil dette også påvirke faciliteterne på hotellet i nogen grad.   


      Kræver Spanien en negativ covid-test? 

      Ved indrejse til Spanien og Kanarieøerne kræver spanske myndigheder at du kan fremvise en negativ covid-test. Testen må tages tidligst 72 timer før afrejse og dette gælder for samtlige rejsende med undtagelse for børn under 6 år. Læs mere her


      Hvorfor findes der ikke mere information om restriktioner i Tyrkiet i dag på jeres hjemmeside?

      Eftersom vores rejser til Tyrkiet først starter senere i foråret 2021, vil mere detaljeret information være opdateret på vores hjemmeside når vi nærmer os. Dette er simpelthen fordi dagens restriktioner og foranstaltninger ikke vil være de samme til foråret. Det samme gælder for vores destinationer Grækenland og Bulgarien.

      Hvis større forandringer omkring restriktioner til det rejsemål jeg skal rejse til indtræffer, har jeg så ret til at afbestille min rejse og få pengene tilbage?

      Hvis myndighederne skulle udstede et fraråd fra netop din type af rejse, i præcis den periode din rejse foregår, så er svaret ja. I øvrigt gælder de normale afbestillingsregler. Tænk på at hvis du har en booking hvor Tryghed PLUS indgår, har du gode muligheder for fri ombooking of afbestilling. Læs mere her.

      Hvad kræves af mig som rejsende når jeg skal hjem fra en ferie? 

      Som rejsende er du selv ansvarlig for at kontrollere mulige indrejseregler til dit hjemland og følge disse.

      For mere information læs mere her: UdenrigsministerietSundhedsstyrelsen og Nazar's Afbestillingsregler

       

       


      Kontakt os
      Telefon
      70 80 80 60 Åbningstider

      Mandag - fredag:
      09.00 - 17.00
      Lørdag:
      Lukket
      Søndag:
      Lukket


      Chat
      Har du et kort spørgsmål kan vi give dig et hurtigt svar via chatten.

      Mail os
      Du kan også kontakte os via mail.

      info@nazar.dk