Ofte stillede spørgsmål

Betalninger

Betalingsregler

Rejse med charterfly booket mere end 42 dage før afrejse

Bookningen skal bekræftes inden for 7 dage ved indbetaling af et tilmeldingsgebyr, herefter kaldet depositum. Hvis rejsen bestilles på internettet betales depositummet på bookningstidspunktet.

Depositummet på 1200 kroner/person samt eventuel afbestillingsforsikring betales samtidig.

Restbeløbet skal være Nazar i hænde senest 42 dage før afrejse. Har vi ikke modtaget din betaling i tide vil rejsen blive annulleret.

 

Rejse med charterfly <booket mellem 42-0 dage før afrejse

Det samlede beløb for rejsen betales på bookningstidspunktet via Min Rejse eller med kort per telefon. Har vi ikke modtaget din betaling vil rejsen blive annulleret.

Pakkerejse booket med rutefly

Har du booket en rejse med rutefly gælder andre betalingsvilkår, og hele rejsens pris skal betales direkte ved bestilling.

Betalingsmetoder

Betaling via ”Min rejse”

På vores hjemmeside nazar.dk kan du logge ind på ”Min rejse” ved hjælp af dit bookningsnummer og den e-mailadresse du oplyste på bookningstidspunktet. Her kan du betale din rejse med VISA eller

MasterCard.

Når rejsen er fuldt betalt kan du nemt udskrive dit rejsebevis eller billet.

 


Betaling med kort

Ved bookning af rejse på vores hjemmeside kan du betale med VISA-kort og MasterCard.

Ved en eventuel ændring af kreditkort efter betaling betales et administrationsgebyr.

 


Særligt for VISA/Dankort

Vær opmærksom på, at der ved brug af VISA-delen af dit VISA/Dankort er begrænsede forbrugsmuligheder når du bruger kortet i udlandet, både fysisk og over internettet. Du kan maksimalt betale i alt 20.000 kr. for forbrug på løbende 30 dage. Dette påvirker betalingen til Nazar, både over internet og telefon. Kontakt vores kundeservice hvis denne begrænsning påvirker din mulighed for at betale din rejse.

 

Betaling over telefon

Du kan også betale over telefonen med VISA, MasterCard og American Express. Ved betaling med American Express beder vi dig ved betalingstidspunktet om at sende en kopi af din legitimation til info@remove-this.nazar.dk. Husk at oplyse bookningsnummer på den aktuelle rejse.

 

Sikker kortbetaling

For Nazar er din sikkerhed ved betaling utroligt vigtig, og derfor har vi lagt hele vores onlinebetalingsløsning hos betalingsudbyderen DIBS. Dette betyder at ingen kortnumre bearbejdes eller lagres i Nazars system. Al information vedr. betalingstransaktioner udveksles i krypteret form, og Nazar overholder dermed gældende regelsæt (PCI DSS) og krav for at kunne modtage betaling med kort.

 

Betaling via bankoverførsel

Betaler du din rejse via bankoverførsel skal du angive kort art 71, debitor-identitetsnr. og gironr. 87392937. Dit debitor-identitetsnr. er angivet på dit rejsebevis.

 

Internetbetaling

Hvis du har booket din rejse med charterfly på vores hjemmeside og dermed betalt med kort får du en bekræftelse på at bookningen er gennemført samt at betalingen er registreret. Rejsebevis/billet sendes via e-mail den næstkommende hverdag til den e-mailadresse du oplyste på bookningstidspunktet.

 

Vær opmærksom på, at der ved brug af VISA-delen af dit VISA/Dankort er begrænsede forbrugsmuligheder når du bruger kortet i udlandet, både fysisk og over internettet. Du kan maksimalt betale i alt 20.000 kr. for forbrug på løbende 30 dage. Dette påvirker betalingen til Nazar, både over internet og telefon. Kontakt vores kundeservide hvis denne begrænsning påvirker din mulighed for at betale din rejse.

 

Hvis betaling ikke registreres på bookningen og datoen for afrejse er mellem 42-0 dage fra bookningstidspunktet, så vil bookningen automatisk blive annulleret inden for en times tid. Kontakt kundeservice ved problemer: i første omgang via telefon eller via e-mail til info@remove-this.nazar.dk i øvrige tidsrum.

En gennemført booking med rutefly, bekræftes direkte ved bestilling af rejsen og bookings-bekræftelse sendes pr mail til hovedbookeren. Den rejsende udskriver selv rejsedokumentet fra funktionen ”Min Rejse”. Her udskrives rejsebeviset med information om rejsen samt referencenummer for hotel og fly. Billetten er personlig. Dokumentet er nødvendigt for rejsens gennemførsel. Ovennævnte billetprocedure gælder med mindre andet er angivet i din reservationsbekræftelse og rejsebevis.

 

Refunderinger

Eventuelle refunderinger sker til det betalingskort rejsen er blevet betalt med. Har du betalt via bankoverførsel skal vi bruge dine kontooplysninger for at kunne gennemføre refunderingen.

 

Registreret betaling på bookning

Ønsker du se om en betaling er blevet registreret på din bookning kan du logge ind på ”Min rejse” ved hjælp af dit bookningsnummer samt den e-mailadresse du oplyste på bookningstidspunktet. Hvis der ikke blev indtastet en e-mailadresse da bookningen blev afgivet beder vi dig venligst kontakte vores kundeservice telefonisk i hverdage eller via e-mail til info@remove-this.nazar.dk i øvrige tidsrum.

 

Læs gerne vores rejsevilkår angående betaling af rejse.

Betalingsregler

Rejse med charterfly booket mere end 42 dage før afrejse

Bookningen skal bekræftes inden for 7 dage ved indbetaling af et tilmeldingsgebyr, herefter kaldet depositum. Hvis rejsen bestilles på internettet betales depositummet på bookningstidspunktet.

Depositummet på 1200 kroner/person samt eventuel afbestillingsforsikring betales samtidig.

Restbeløbet skal være Nazar i hænde senest 42 dage før afrejse. Har vi ikke modtaget din betaling i tide vil rejsen blive annulleret.

 

Rejse med charterfly <booket mellem 42-0 dage før afrejse

Det samlede beløb for rejsen betales på bookningstidspunktet via Min Rejse eller med kort per telefon. Har vi ikke modtaget din betaling vil rejsen blive annulleret.

Pakkerejse booket med rutefly

Har du booket en rejse med rutefly gælder andre betalingsvilkår, og hele rejsens pris skal betales direkte ved bestilling.

Betalingsregler

Rejse med charterfly booket mere end 42 dage før afrejse

Bookningen skal bekræftes inden for 7 dage ved indbetaling af et tilmeldingsgebyr, herefter kaldet depositum. Hvis rejsen bestilles på internettet betales depositummet på bookningstidspunktet.

Depositummet på 1200 kroner/person samt eventuel afbestillingsforsikring betales samtidig.

Restbeløbet skal være Nazar i hænde senest 42 dage før afrejse. Har vi ikke modtaget din betaling i tide vil rejsen blive annulleret.

 

Rejse med charterfly <booket mellem 42-0 dage før afrejse

Det samlede beløb for rejsen betales på bookningstidspunktet via Min Rejse eller med kort per telefon. Har vi ikke modtaget din betaling vil rejsen blive annulleret.

Pakkerejse booket med rutefly

Har du booket en rejse med rutefly gælder andre betalingsvilkår, og hele rejsens pris skal betales direkte ved bestilling.

Betalingsmetoder

Betaling via ”Min rejse”

På vores hjemmeside nazar.dk kan du logge ind på ”Min rejse” ved hjælp af dit bookningsnummer og den e-mailadresse du oplyste på bookningstidspunktet. Her kan du betale din rejse med VISA eller

MasterCard.

Når rejsen er fuldt betalt kan du nemt udskrive dit rejsebevis eller billet.

 


Betaling med kort

Ved bookning af rejse på vores hjemmeside kan du betale med VISA-kort og MasterCard.

Ved en eventuel ændring af kreditkort efter betaling betales et administrationsgebyr.

 


Særligt for VISA/Dankort

Vær opmærksom på, at der ved brug af VISA-delen af dit VISA/Dankort er begrænsede forbrugsmuligheder når du bruger kortet i udlandet, både fysisk og over internettet. Du kan maksimalt betale i alt 20.000 kr. for forbrug på løbende 30 dage. Dette påvirker betalingen til Nazar, både over internet og telefon. Kontakt vores kundeservice hvis denne begrænsning påvirker din mulighed for at betale din rejse.

 

Betaling over telefon

Du kan også betale over telefonen med VISA, MasterCard og American Express. Ved betaling med American Express beder vi dig ved betalingstidspunktet om at sende en kopi af din legitimation til info@remove-this.nazar.dk. Husk at oplyse bookningsnummer på den aktuelle rejse.

 

Sikker kortbetaling

For Nazar er din sikkerhed ved betaling utroligt vigtig, og derfor har vi lagt hele vores onlinebetalingsløsning hos betalingsudbyderen DIBS. Dette betyder at ingen kortnumre bearbejdes eller lagres i Nazars system. Al information vedr. betalingstransaktioner udveksles i krypteret form, og Nazar overholder dermed gældende regelsæt (PCI DSS) og krav for at kunne modtage betaling med kort.

 

Betaling via bankoverførsel

Betaler du din rejse via bankoverførsel skal du angive kort art 71, debitor-identitetsnr. og gironr. 87392937. Dit debitor-identitetsnr. er angivet på dit rejsebevis.

 

Internetbetaling

Hvis du har booket din rejse med charterfly på vores hjemmeside og dermed betalt med kort får du en bekræftelse på at bookningen er gennemført samt at betalingen er registreret. Rejsebevis/billet sendes via e-mail den næstkommende hverdag til den e-mailadresse du oplyste på bookningstidspunktet.

 

Vær opmærksom på, at der ved brug af VISA-delen af dit VISA/Dankort er begrænsede forbrugsmuligheder når du bruger kortet i udlandet, både fysisk og over internettet. Du kan maksimalt betale i alt 20.000 kr. for forbrug på løbende 30 dage. Dette påvirker betalingen til Nazar, både over internet og telefon. Kontakt vores kundeservide hvis denne begrænsning påvirker din mulighed for at betale din rejse.

 

Hvis betaling ikke registreres på bookningen og datoen for afrejse er mellem 42-0 dage fra bookningstidspunktet, så vil bookningen automatisk blive annulleret inden for en times tid. Kontakt kundeservice ved problemer: i første omgang via telefon eller via e-mail til info@remove-this.nazar.dk i øvrige tidsrum.

En gennemført booking med rutefly, bekræftes direkte ved bestilling af rejsen og bookings-bekræftelse sendes pr mail til hovedbookeren. Den rejsende udskriver selv rejsedokumentet fra funktionen ”Min Rejse”. Her udskrives rejsebeviset med information om rejsen samt referencenummer for hotel og fly. Billetten er personlig. Dokumentet er nødvendigt for rejsens gennemførsel. Ovennævnte billetprocedure gælder med mindre andet er angivet i din reservationsbekræftelse og rejsebevis.

 

Refunderinger

Eventuelle refunderinger sker til det betalingskort rejsen er blevet betalt med. Har du betalt via bankoverførsel skal vi bruge dine kontooplysninger for at kunne gennemføre refunderingen.

 

Registreret betaling på bookning

Ønsker du se om en betaling er blevet registreret på din bookning kan du logge ind på ”Min rejse” ved hjælp af dit bookningsnummer samt den e-mailadresse du oplyste på bookningstidspunktet. Hvis der ikke blev indtastet en e-mailadresse da bookningen blev afgivet beder vi dig venligst kontakte vores kundeservice telefonisk i hverdage eller via e-mail til info@remove-this.nazar.dk i øvrige tidsrum.

 

Læs gerne vores rejsevilkår angående betaling af rejse.

Billet/rejsebevis

Billet

Ved pakkerejser med charterfly eller rutefly, er dit rejsebevis din flybillet

Det er meget vigtigt at du tjekker informationen på rejsebeviset/billetten og kontrollerer, at informationen stemmer overens med det, du har bestilt. Hvis nogle informationer er forkerte, så kontakt os venligst med det samme. Rejsebeviset er en faktura og fungerer ligeledes som din flybillet, når rejsen er betalt og flytiderne bekræftet.

Ved pakkerejser med rutefly skal rejsebeviset udskrives fra ”Min Rejse” du finder rejsebeviset og mere information gennem at logge ind på ”Min Rejse”.

Vigtigt! Navnet på din bestilling skal være identisk med navnet i dit pas. Dette gælder for alle passagerer i bestillingen. Navnet skal være korrekt stavet og være inklusiv eventuelle mellemnavne.

Billet

Ved pakkerejser med charterfly eller rutefly, er dit rejsebevis din flybillet

Det er meget vigtigt at du tjekker informationen på rejsebeviset/billetten og kontrollerer, at informationen stemmer overens med det, du har bestilt. Hvis nogle informationer er forkerte, så kontakt os venligst med det samme. Rejsebeviset er en faktura og fungerer ligeledes som din flybillet, når rejsen er betalt og flytiderne bekræftet.

Ved pakkerejser med rutefly skal rejsebeviset udskrives fra ”Min Rejse” du finder rejsebeviset og mere information gennem at logge ind på ”Min Rejse”.

Vigtigt! Navnet på din bestilling skal være identisk med navnet i dit pas. Dette gælder for alle passagerer i bestillingen. Navnet skal være korrekt stavet og være inklusiv eventuelle mellemnavne.

Flyrejse og bagage

Bagage

Pakkerejse med charterfly

På alle charterrejser med Nazar, uanset flyselskab, er håndbagage i henhold til det respektive flyselskabs vægt og størrelsesgrænse inkluderet, mens indchecket bagage (også her gælder det respektive flyselskabs vægt og størrelsesregler) er et tilvalg mod betaling. På den måde kan du som rejsende vælge, hvad der passer bedst til dig, og hvor meget du vil betale.

Pakkerejser Holiday Collection, Nazar Collection, Premium Collection, Value Collection: 200 kr. per bagage.
Uspecificerde rejser og Lucky 3/4/5/Pegasos: 300 kr. per bagage.
Tilkøb i lufthavnen: 400 kr. per bagage. 


Har du bestilt din rejse t.o.m den 27/2-20, så indgår bagage i rejsens pris, i henhold til det respektive flyselskabs vægt- og størrelsesgrænse.

Husk også, at hvis to rejsende – begge har valgt at tilkøbe bagage- ønsker at pakke i samme kuffert så må denne max. Veje 32kg (på nær for Norwegian og BH air – se nedenfor). Eventuel bagage overvægt betales direkte til flyselskabet.

Barnevogne skal klappes sammen og pakkes i særlige beskyttelsesposer, som for det meste findes i lufthavnen (I nogle lufthavne mod betaling). Vi anbefaler kunder med klapvogn/barnevogn, at man anvender Airshells, eller lignende produkter for at mindste risikoen for skader på bagagen. Bemærk at nogle flyselskaber kræver, at man anvender Airshells eller lignende produkter for, at en skadet klapvogn/barnevogn kan erstattes.

Fjern skrøbelige dele der let tager skade såsom hjul og kalecher. Vær opmærksom på at vognen transporteres i flyets lastrum sammen med anden bagage.

Vi anbefaler altid at du tegner en rejseforsikring hvis du rejser med barne- eller klapvogn eftersom flyselskaberne kun udbetaler gæsterne begrænsede erstatninger for bortkommen eller beskadiget bagage.

Skarpe genstande såsom f.eks. sakse, knive og neglefile må ikke medbringes i håndbagagen. Du må tage en begrænset mængde væske med gennem sikkerhedskontrollen.

*rejser du på en pakkerejse med rutefly – se venligst længere nede i dette stykke.

Aegean Airlines

Maksimalmål på håndbagage: 55 x 40 x 23 cm (1 håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 8 kilo per person
Indtjekket bagage: Maks. 23 kilo per person (inklusive håndbagage)
Barnevogn: Gratis at medbringe
Spædbørn: Børn under 2 år har lov til at medbringe håndbagage som vejer optil 6 kilo
Golfudstyr: Bestilles og betales før afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre.

BH Air

Maksimalmål på håndbagage: 60 x 40 x 30 cm (1 håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 7 kilo per person
Indtjekket bagage: Maks. 20 kilo per person (inklusive håndbagage). Bemærk at hvis to eller flere rejsende vælger at pakke i én og samme kuffert, må den veje maks. 30 kilo
Barnevogn: Gratis at medbringe
Spædbørn: Børn under 2 år må ikke medbringe egen bagage 
Golfudstyr: Bestilles og betales før afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre.

 

Freebird Airlines

Maksimalmål på håndbagage: 55 x 40 x 20 cm (ét styk håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 8 kilo per person
Indtjekket bagage: Maks. 20 kilo per person
Barnevogn: Gratis at medbringe
Spædbørn: Børn under 2 år kan indtjekke 10 kilo per person (ej håndbagage)
Golfudstyr: Bestilles og betales før afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre.

  

Jettime

Maksimalmål på håndbagage: 55 x 40 x 20 cm (ét styk håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 5 kilo per person
Indtjekket bagage: Maks. 20 kilo per person (inklusive håndbagage)
Barnevogn: Medtages uden ekstra omkostninger. Læs mere her om hvordan vognen skal pakkes. 
Spædbørn: Børn under 2 år må medbringe håndbagage som vejer maks. 5 kilo
Golfudstyr: Bestilles og betales før afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre.

  

Norwegian

Maksimal mål på håndbagage: 55 x 40 x 23 (1 håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 10 kilo per person
Indtjekket bagage: Maks 20 kilo per person OBS! Kun 1 bagage per person på maks. 20 kilo. Bemærk at selv om to eller flere rejsende vælger at pakke i én og samme kuffert, må den stadig kun veje maks. 20 kilo. For bagage der vejer mere end 20 kilo betales overvægt per kilo i forbindelse med indtjekningen. Hvis du har mere end 2 stk bagage, uanset vægt, betragtes dette også som overvægt. Ved du allerede før afrejse at du vil chekke flere stk. bagage ind, kan dette købes via Norwegians hjemmeside. 
Barnevogn: Gratis at medbringe. 
Spædbarn: Børn under 2 år kan indtjekke 5 kilo per person (ikke håndbagage)
Golfudstyr: Bestilles og betales før afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre.

  

SAS Charter

Maksimalmål på håndbagage: 55 x 40 x 23 cm (ét styk håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 5 kilo per person
Indtjekket bagage: Maks. 20 kilo per person
Barnevogn: Gratis at medbringe for børn mellem 0-23 måneder
Spædbørn: Børn under 2 år kan indtjekke 10 kilo per person (ej håndbagage)
Golfudstyr: Bestille og betales før afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre.

 

TUIfly Nordic

Maksimalmål på håndbagage: 55 x 40 x 23 cm (ét styk håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 5 kilo per person
Indtjekket bagage: Maks. 20 kilo per person (inklusive håndbagage)
Barnevogn: Gratis at medbringe
Spædbørn: Børn under 2 år kan indtjekke 10 kilo per person (ej håndbagage)
Golfudstyr: Bestille og betales før afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre.


Pakkerejser med rutefly

Flyselskabernes regler kan være forskellige for pakkerejser med rutefly. Vægtbegrænsningerne kan være forskellige. Iblandt er bagage et frivilligt tilvalg, iblandt indgår det i rejsen. For mere information om hvad som er gældende henviser vi til flyselskabets egen hjemmeside.

Bagage

Pakkerejse med charterfly

På alle charterrejser med Nazar, uanset flyselskab, er håndbagage i henhold til det respektive flyselskabs vægt og størrelsesgrænse inkluderet, mens indchecket bagage (også her gælder det respektive flyselskabs vægt og størrelsesregler) er et tilvalg mod betaling. På den måde kan du som rejsende vælge, hvad der passer bedst til dig, og hvor meget du vil betale.

Pakkerejser Holiday Collection, Nazar Collection, Premium Collection, Value Collection: 200 kr. per bagage.
Uspecificerde rejser og Lucky 3/4/5/Pegasos: 300 kr. per bagage.
Tilkøb i lufthavnen: 400 kr. per bagage. 


Har du bestilt din rejse t.o.m den 27/2-20, så indgår bagage i rejsens pris, i henhold til det respektive flyselskabs vægt- og størrelsesgrænse.

Husk også, at hvis to rejsende – begge har valgt at tilkøbe bagage- ønsker at pakke i samme kuffert så må denne max. Veje 32kg (på nær for Norwegian og BH air – se nedenfor). Eventuel bagage overvægt betales direkte til flyselskabet.

Barnevogne skal klappes sammen og pakkes i særlige beskyttelsesposer, som for det meste findes i lufthavnen (I nogle lufthavne mod betaling). Vi anbefaler kunder med klapvogn/barnevogn, at man anvender Airshells, eller lignende produkter for at mindste risikoen for skader på bagagen. Bemærk at nogle flyselskaber kræver, at man anvender Airshells eller lignende produkter for, at en skadet klapvogn/barnevogn kan erstattes.

Fjern skrøbelige dele der let tager skade såsom hjul og kalecher. Vær opmærksom på at vognen transporteres i flyets lastrum sammen med anden bagage.

Vi anbefaler altid at du tegner en rejseforsikring hvis du rejser med barne- eller klapvogn eftersom flyselskaberne kun udbetaler gæsterne begrænsede erstatninger for bortkommen eller beskadiget bagage.

Skarpe genstande såsom f.eks. sakse, knive og neglefile må ikke medbringes i håndbagagen. Du må tage en begrænset mængde væske med gennem sikkerhedskontrollen.

*rejser du på en pakkerejse med rutefly – se venligst længere nede i dette stykke.

Aegean Airlines

Maksimalmål på håndbagage: 55 x 40 x 23 cm (1 håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 8 kilo per person
Indtjekket bagage: Maks. 23 kilo per person (inklusive håndbagage)
Barnevogn: Gratis at medbringe
Spædbørn: Børn under 2 år har lov til at medbringe håndbagage som vejer optil 6 kilo
Golfudstyr: Bestilles og betales før afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre.

BH Air

Maksimalmål på håndbagage: 60 x 40 x 30 cm (1 håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 7 kilo per person
Indtjekket bagage: Maks. 20 kilo per person (inklusive håndbagage). Bemærk at hvis to eller flere rejsende vælger at pakke i én og samme kuffert, må den veje maks. 30 kilo
Barnevogn: Gratis at medbringe
Spædbørn: Børn under 2 år må ikke medbringe egen bagage 
Golfudstyr: Bestilles og betales før afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre.

 

Freebird Airlines

Maksimalmål på håndbagage: 55 x 40 x 20 cm (ét styk håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 8 kilo per person
Indtjekket bagage: Maks. 20 kilo per person
Barnevogn: Gratis at medbringe
Spædbørn: Børn under 2 år kan indtjekke 10 kilo per person (ej håndbagage)
Golfudstyr: Bestilles og betales før afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre.

  

Jettime

Maksimalmål på håndbagage: 55 x 40 x 20 cm (ét styk håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 5 kilo per person
Indtjekket bagage: Maks. 20 kilo per person (inklusive håndbagage)
Barnevogn: Medtages uden ekstra omkostninger. Læs mere her om hvordan vognen skal pakkes. 
Spædbørn: Børn under 2 år må medbringe håndbagage som vejer maks. 5 kilo
Golfudstyr: Bestilles og betales før afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre.

  

Norwegian

Maksimal mål på håndbagage: 55 x 40 x 23 (1 håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 10 kilo per person
Indtjekket bagage: Maks 20 kilo per person OBS! Kun 1 bagage per person på maks. 20 kilo. Bemærk at selv om to eller flere rejsende vælger at pakke i én og samme kuffert, må den stadig kun veje maks. 20 kilo. For bagage der vejer mere end 20 kilo betales overvægt per kilo i forbindelse med indtjekningen. Hvis du har mere end 2 stk bagage, uanset vægt, betragtes dette også som overvægt. Ved du allerede før afrejse at du vil chekke flere stk. bagage ind, kan dette købes via Norwegians hjemmeside. 
Barnevogn: Gratis at medbringe. 
Spædbarn: Børn under 2 år kan indtjekke 5 kilo per person (ikke håndbagage)
Golfudstyr: Bestilles og betales før afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre.

  

SAS Charter

Maksimalmål på håndbagage: 55 x 40 x 23 cm (ét styk håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 5 kilo per person
Indtjekket bagage: Maks. 20 kilo per person
Barnevogn: Gratis at medbringe for børn mellem 0-23 måneder
Spædbørn: Børn under 2 år kan indtjekke 10 kilo per person (ej håndbagage)
Golfudstyr: Bestille og betales før afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre.

 

TUIfly Nordic

Maksimalmål på håndbagage: 55 x 40 x 23 cm (ét styk håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 5 kilo per person
Indtjekket bagage: Maks. 20 kilo per person (inklusive håndbagage)
Barnevogn: Gratis at medbringe
Spædbørn: Børn under 2 år kan indtjekke 10 kilo per person (ej håndbagage)
Golfudstyr: Bestille og betales før afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre.


Pakkerejser med rutefly

Flyselskabernes regler kan være forskellige for pakkerejser med rutefly. Vægtbegrænsningerne kan være forskellige. Iblandt er bagage et frivilligt tilvalg, iblandt indgår det i rejsen. For mere information om hvad som er gældende henviser vi til flyselskabets egen hjemmeside.

Bagage

Pakkerejse med charterfly

På alle charterrejser med Nazar, uanset flyselskab, er håndbagage i henhold til det respektive flyselskabs vægt og størrelsesgrænse inkluderet, mens indchecket bagage (også her gælder det respektive flyselskabs vægt og størrelsesregler) er et tilvalg mod betaling. På den måde kan du som rejsende vælge, hvad der passer bedst til dig, og hvor meget du vil betale.

Pakkerejser Holiday Collection, Nazar Collection, Premium Collection, Value Collection: 200 kr. per bagage.
Uspecificerde rejser og Lucky 3/4/5/Pegasos: 300 kr. per bagage.
Tilkøb i lufthavnen: 400 kr. per bagage. 


Har du bestilt din rejse t.o.m den 27/2-20, så indgår bagage i rejsens pris, i henhold til det respektive flyselskabs vægt- og størrelsesgrænse.

Husk også, at hvis to rejsende – begge har valgt at tilkøbe bagage- ønsker at pakke i samme kuffert så må denne max. Veje 32kg (på nær for Norwegian og BH air – se nedenfor). Eventuel bagage overvægt betales direkte til flyselskabet.

Barnevogne skal klappes sammen og pakkes i særlige beskyttelsesposer, som for det meste findes i lufthavnen (I nogle lufthavne mod betaling). Vi anbefaler kunder med klapvogn/barnevogn, at man anvender Airshells, eller lignende produkter for at mindste risikoen for skader på bagagen. Bemærk at nogle flyselskaber kræver, at man anvender Airshells eller lignende produkter for, at en skadet klapvogn/barnevogn kan erstattes.

Fjern skrøbelige dele der let tager skade såsom hjul og kalecher. Vær opmærksom på at vognen transporteres i flyets lastrum sammen med anden bagage.

Vi anbefaler altid at du tegner en rejseforsikring hvis du rejser med barne- eller klapvogn eftersom flyselskaberne kun udbetaler gæsterne begrænsede erstatninger for bortkommen eller beskadiget bagage.

Skarpe genstande såsom f.eks. sakse, knive og neglefile må ikke medbringes i håndbagagen. Du må tage en begrænset mængde væske med gennem sikkerhedskontrollen.

*rejser du på en pakkerejse med rutefly – se venligst længere nede i dette stykke.

Aegean Airlines

Maksimalmål på håndbagage: 55 x 40 x 23 cm (1 håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 8 kilo per person
Indtjekket bagage: Maks. 23 kilo per person (inklusive håndbagage)
Barnevogn: Gratis at medbringe
Spædbørn: Børn under 2 år har lov til at medbringe håndbagage som vejer optil 6 kilo
Golfudstyr: Bestilles og betales før afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre.

BH Air

Maksimalmål på håndbagage: 60 x 40 x 30 cm (1 håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 7 kilo per person
Indtjekket bagage: Maks. 20 kilo per person (inklusive håndbagage). Bemærk at hvis to eller flere rejsende vælger at pakke i én og samme kuffert, må den veje maks. 30 kilo
Barnevogn: Gratis at medbringe
Spædbørn: Børn under 2 år må ikke medbringe egen bagage 
Golfudstyr: Bestilles og betales før afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre.

 

Freebird Airlines

Maksimalmål på håndbagage: 55 x 40 x 20 cm (ét styk håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 8 kilo per person
Indtjekket bagage: Maks. 20 kilo per person
Barnevogn: Gratis at medbringe
Spædbørn: Børn under 2 år kan indtjekke 10 kilo per person (ej håndbagage)
Golfudstyr: Bestilles og betales før afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre.

  

Jettime

Maksimalmål på håndbagage: 55 x 40 x 20 cm (ét styk håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 5 kilo per person
Indtjekket bagage: Maks. 20 kilo per person (inklusive håndbagage)
Barnevogn: Medtages uden ekstra omkostninger. Læs mere her om hvordan vognen skal pakkes. 
Spædbørn: Børn under 2 år må medbringe håndbagage som vejer maks. 5 kilo
Golfudstyr: Bestilles og betales før afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre.

  

Norwegian

Maksimal mål på håndbagage: 55 x 40 x 23 (1 håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 10 kilo per person
Indtjekket bagage: Maks 20 kilo per person OBS! Kun 1 bagage per person på maks. 20 kilo. Bemærk at selv om to eller flere rejsende vælger at pakke i én og samme kuffert, må den stadig kun veje maks. 20 kilo. For bagage der vejer mere end 20 kilo betales overvægt per kilo i forbindelse med indtjekningen. Hvis du har mere end 2 stk bagage, uanset vægt, betragtes dette også som overvægt. Ved du allerede før afrejse at du vil chekke flere stk. bagage ind, kan dette købes via Norwegians hjemmeside. 
Barnevogn: Gratis at medbringe. 
Spædbarn: Børn under 2 år kan indtjekke 5 kilo per person (ikke håndbagage)
Golfudstyr: Bestilles og betales før afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre.

  

SAS Charter

Maksimalmål på håndbagage: 55 x 40 x 23 cm (ét styk håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 5 kilo per person
Indtjekket bagage: Maks. 20 kilo per person
Barnevogn: Gratis at medbringe for børn mellem 0-23 måneder
Spædbørn: Børn under 2 år kan indtjekke 10 kilo per person (ej håndbagage)
Golfudstyr: Bestille og betales før afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre.

 

TUIfly Nordic

Maksimalmål på håndbagage: 55 x 40 x 23 cm (ét styk håndbagage per person)
Maks. antal kilo for håndbagage: 5 kilo per person
Indtjekket bagage: Maks. 20 kilo per person (inklusive håndbagage)
Barnevogn: Gratis at medbringe
Spædbørn: Børn under 2 år kan indtjekke 10 kilo per person (ej håndbagage)
Golfudstyr: Bestille og betales før afrejse direkte hos flyselskabet. Klik her for at komme videre.


Pakkerejser med rutefly

Flyselskabernes regler kan være forskellige for pakkerejser med rutefly. Vægtbegrænsningerne kan være forskellige. Iblandt er bagage et frivilligt tilvalg, iblandt indgår det i rejsen. For mere information om hvad som er gældende henviser vi til flyselskabets egen hjemmeside.

Mad og drikke på flyet (pakkerejse med charterfly)

Flymaden er ikke inkluderet i rejsens pris, men skal bestilles senest tre dage inden afrejse. Vær opmærksom på, at drikkevarer koster ekstra og betales i flyet ved bestilling. Hvis du ønsker specialretter (vegetarretter o.lign.), skal dette bestilles senest tre dage inden afrejse.

 

Mad på flyet serveres i form af et lettere måltid som kan være kold (Sun Express serverer altid kold mad). Dette koster 229 kr. per voksen tur/retur og 119 kr. for børn til og med 11 år tur/retur.

 

Det er ikke tilladt at medbringe egen mad om bord på flyet. Dette er bl.a. for at minimere rengøringen, for at kunne kontrollere mængden af affald af hensyn til miljøet, og for at kunne minimere risici og vanskeligheder for personer med allergiske problemer. Vi kan ikke garantere, at vores flyvninger er fri for nødder. Nødder kan forekomme i maden eller bringes om bord af andre passagerer.

 

Ved bookinger, som gøres senere end tre dage inden afrejse, kan vi ikke garantere mad om bord, men vi vil gøre vores bedste for at arrangere dette. 

Har du booket pakkerejse med rutefly kan du på de fleste rejser indenfor Europa købe snacks eller mindre måltider ombord på flyet uden at forudbestille.

Mad og drikke på flyet (pakkerejse med charterfly)

Flymaden er ikke inkluderet i rejsens pris, men skal bestilles senest tre dage inden afrejse. Vær opmærksom på, at drikkevarer koster ekstra og betales i flyet ved bestilling. Hvis du ønsker specialretter (vegetarretter o.lign.), skal dette bestilles senest tre dage inden afrejse.

 

Mad på flyet serveres i form af et lettere måltid som kan være kold (Sun Express serverer altid kold mad). Dette koster 229 kr. per voksen tur/retur og 119 kr. for børn til og med 11 år tur/retur.

 

Det er ikke tilladt at medbringe egen mad om bord på flyet. Dette er bl.a. for at minimere rengøringen, for at kunne kontrollere mængden af affald af hensyn til miljøet, og for at kunne minimere risici og vanskeligheder for personer med allergiske problemer. Vi kan ikke garantere, at vores flyvninger er fri for nødder. Nødder kan forekomme i maden eller bringes om bord af andre passagerer.

 

Ved bookinger, som gøres senere end tre dage inden afrejse, kan vi ikke garantere mad om bord, men vi vil gøre vores bedste for at arrangere dette. 

Har du booket pakkerejse med rutefly kan du på de fleste rejser indenfor Europa købe snacks eller mindre måltider ombord på flyet uden at forudbestille.

Siddepladser og tilvalg på flyet

Når du flyver med Nazars charterfly kan du, på de fleste af vores flyvninger, forudbestille siddepladser på flyet. På visse flyvninger er det desuden muligt at forudbestille andre tilvalgstjenester. For information om de respektive flyselskaber - læs mere her.

Har du booket en pakkerejse med rutefly har du på en del flyvninger mulighed for at forudbestille pladser ombord med en afgift. Oftest kan du også vælge siddepladser gratis når du chekker ind. Du logger ind på din rejse på flyets egen hjemmeside for at se hvad som gælder. Ditt referansenummer finner du ved flytidsinformasjonen på ditt reisebevis. 

Taxfree

Charterrejse og taxfree hører sammen! 

De fleste af os elsker at købe taxfree når vi skal på ferie. Nedenfor kan du læse mere om hvordan du kan bestille taxfreevarer; det varierer nemlig fra flyselskab til flyselskab.

Har du booket pakkerejse med rutefly findes der iblandt taxfree ombord men ikke til forudbestilling. Udvalget kan variere mellem flyselskaberne, og du kan se, hvad der tilbydes på dit fly ved at logge på din rejse på flyselskabets egen hjemmeside.

 

Aegean Airlines

Aegean Airlines forhandler ikke taxfree varer.

 

BH Air

BH Air forhandler ikke taxfree varer.

 

Freebird Airlines

Når du flyver med Freebird Airlines kan du forudbestille taxfreevarer til hjemrejsen (ikke udrejsen). Bestillingen kan afgives 30-2 dage inden flyafgang, og du betaler i forbindelse med bestillingen med enten VISA eller MasterCard. Klik her for at komme videre til bestillingen. Ombord på flyet findes et begrænset udvalg af taxfreevarer.

 

Jettime

Når du flyer med Jettime kan for forudbestille tax-free varer både for ud- og hjemrejsen. Bestillingen kan gøres 30-5 dage inden afrejse for både ud- og hjemrejsen. For præcis information og for at bestille varer skal du logge ind i shoppen, gennem at klikke her. Ombord på flyet findes et begrænset udvalg af tax-free varer.

Norwegian

Når du flyver med Norwegian er det ikke muligt, at forudbestille taxfree varer ved rejser inden for EU, og kun på udvalgte strækninger uden for EU. Hvis taxfree er tilgængeligt på din rejse, vil du få et taxfree katalog tilsendt, på den adresse som du har angivet ved bestillingen, ca. 3 uger inden afrejse. Bestillingen kan foretages 30-5 dage før afrejse til både ud- og hjemrejsen. For nøjagtig information, samt for bestilling af taxfree varer, kan du logge ind ved at klikke her. Ombord på flyet findes kun et begrænset udvalg af taxfree-varer.

 

SAS Charter

Når du flyver med SAS kan du forudbestille taxfree varer både til ud-og hjemrejsen. Bestillingen kan foretages 30-5 dage før afrejse for både ud-og hjemrejsen. For nøjagtig information, samt for bestilling af taxfree varer, log ind på shoppen ved at klikke her. Ombord på flyet findes der et begrænset udvalg af taxfree varer.

 

TUIfly Nordic

Når du flyver med TUIfly Nordic kan du forudbestille taxfree-varer til både ud- og hjemrejse. Det er nemmest at afgive bestillingen af taxfreevarer via TUIfly Nordics hjemmeside 30-5 dage før afrejse. Klik her for at komme videre til bestillingen. Ombord på flyet findes et lille og begrænset udvalg af taxfreevarer.

Vi vil gerne gøre dig opmærksom på, at når du forudbestiller taxfreevarer eller køber produkter direkte ombord på flyet, så er dette en aftale der er indgået mellem dig og flyselskabet. Nazar påtager sig intet ansvar for forhåndsbestilling eller salg af taxfreevarer. Hvis der opstår fejl i forbindelse med køb af taxfreevarer beder vi dig venligst kontakte flyselskabet direkte.

 

Spørgsmål vedr. told

Hvis du vil vide hvor meget du må handle toldfrit, når du har været ude at rejse, anbefaler vi at du kigger på Told og Skats hjemmeside.

Rejser inden for EU

Rejser uden for EU

Pas og visum

Pas og visum

Generel information

Alle rejsedeltagere skal medbringe eget pas med foto på rejsen, og det gælder også for børn og spædbørn. Visse lande accepterer ikke provisorisk pas (også kaldet nødpas/midlertidigt pas). Passet må ikke have nogen skader eller forekomme repareret. Nazar påtager sig intet ansvar for følgerne af at en rejsende ikke har et gyldigt pas.

Vi tager forbehold for, at der kan være opstået eventuelle ændringer i pasreglerne efter denne opdatering er blevet foretaget. For yderligere information om pas henviser vi til landets ambassade/konsulat eller til pas-/politimyndigheden.

I visse lande har man som dansk statsborger, dansk statsborger med udenlandsk baggrund samt udenlandsk statsborger bosat i Danmark ikke automatisk ret til indrejse. For yderligere information om visum henviser vi til landets ambassade eller konsulat. Nazar påtager sig intet ansvar for følgerne af, at en rejsende ikke har visum. Bemærk at nedenstående visumoplysninger for Nazars pakkerejser på 1 eller 2 uger kan blive ændret.

For dig som rejser med rutefly Bemærk venligst at om du rejser med regulærfly med mellemlandinger i f.eks. London, så kan flyselskabet kræve yderligere oplysninger. Hvis dette gælder for din rejse, ser du hvilke oplysninger der er behov for, når du logger ind med flyselskabets reservationsnummer på deres egen hjemmeside


Særligt for Tyrkiet

Pas
Passet skal være gyldigt mindst 150 dage (ca. 5 måneder) ved indrejse i Tyrkiet. 

For information omkring gældende regler for midlertidige pas, henviser vi til landets ambassade/konsulat og til pas/politimyndigheden. Nazar tager ikke ansvar for følgerne hvis en rejsende mangler et gyldigt pas.

Ny paslov i Tyrkiet fra d. 31. december 2012: Alle som rejser ind i landet skal have mindst én tom side i passet (af hensyn til de tyrkiske myndigheders ind- og udrejsestempler). Hvis passet ikke har mindst én hel tom side har myndighederne ret til at nægte indrejse i landet.

Visum
Nordiske borgere behøver ikke visum.

Nazar kan ikke påvirke eventuelle ændringer/opdateringer af visumreglerne som kan gøres af de tyrkiske myndigheder. (Vi opdaterer information løbende her så snart vi modtager dette). Observer at der kan findes andre private aktører som eftersælger visum på internettet, disse kan tage et højere gebyr og hverken Nazar eller tyrkiske myndigheder kan tage ansvar for disse. Vi henviser kun til linket ovenover, som også findes på rejsebeviset. 

Nazar påtager sig intet ansvar for visumansøgninger. Det er den rejsendes eget ansvar at sætte sig ind i de gældende informationer og regler.

Nazar refunderer ikke ubrugt visum. Ved en eventuel ombookning af rejsen er det gæstens eget ansvar at sørge for at have et gyldigt visum. For yderligere information om visum henviser vi til landets ambassade eller konsulat. Nazar påtager sig intet ansvar for følgerne af, at en rejsende ikke har visum.

Har du andet end nordisk pas, er du selv ansvarlig for at undersøge hvilke regler som gælder for indrejse i Tyrkiet. Observer at der kan findes specielle regler for hvilke ankomstlufthavne som skal anvendes i Tyrkiet. 


Særligt for Grækenland:

Pas
Passet skal være gyldigt under opholdets varighed. For information omkring hvad gælder for midlertidige pas henviser vi til landets ambassade/konsulat og til pas/politi. Nazar er ikke ansvarlige for konsekvenserne, hvis en rejsende ikke har et gyldigt pas. 

Visum
Nordiske borgere behøver ikke visum.


Særligt for Bulgarien:

Pas
Passet skal være gyldigt i 3 måneder ud over opholdets varighed. For information omkring hvad gælder for midlertidige pas henviser vi til landets ambassade/konsulat og til pas/politi. Nazar er ikke ansvarlige for konsekvenserne, hvis en rejsende ikke har et gyldigt pas.

Ambassadens hjemmeside findes her: http://bulgarien.um.dk/

Visum

Nordiske borgere behøver ikke visum. 


Særligt for Spanien:

Pas
Pas eller nationalt id-kort der er gyldigt i opholdstiden er påkrævet.

Visum
Nordiske borgere behøver ikke visum.

Pas og visum

Generel information

Alle rejsedeltagere skal medbringe eget pas med foto på rejsen, og det gælder også for børn og spædbørn. Visse lande accepterer ikke provisorisk pas (også kaldet nødpas/midlertidigt pas). Passet må ikke have nogen skader eller forekomme repareret. Nazar påtager sig intet ansvar for følgerne af at en rejsende ikke har et gyldigt pas.

Vi tager forbehold for, at der kan være opstået eventuelle ændringer i pasreglerne efter denne opdatering er blevet foretaget. For yderligere information om pas henviser vi til landets ambassade/konsulat eller til pas-/politimyndigheden.

I visse lande har man som dansk statsborger, dansk statsborger med udenlandsk baggrund samt udenlandsk statsborger bosat i Danmark ikke automatisk ret til indrejse. For yderligere information om visum henviser vi til landets ambassade eller konsulat. Nazar påtager sig intet ansvar for følgerne af, at en rejsende ikke har visum. Bemærk at nedenstående visumoplysninger for Nazars pakkerejser på 1 eller 2 uger kan blive ændret.

For dig som rejser med rutefly Bemærk venligst at om du rejser med regulærfly med mellemlandinger i f.eks. London, så kan flyselskabet kræve yderligere oplysninger. Hvis dette gælder for din rejse, ser du hvilke oplysninger der er behov for, når du logger ind med flyselskabets reservationsnummer på deres egen hjemmeside


Særligt for Tyrkiet

Pas
Passet skal være gyldigt mindst 150 dage (ca. 5 måneder) ved indrejse i Tyrkiet. 

For information omkring gældende regler for midlertidige pas, henviser vi til landets ambassade/konsulat og til pas/politimyndigheden. Nazar tager ikke ansvar for følgerne hvis en rejsende mangler et gyldigt pas.

Ny paslov i Tyrkiet fra d. 31. december 2012: Alle som rejser ind i landet skal have mindst én tom side i passet (af hensyn til de tyrkiske myndigheders ind- og udrejsestempler). Hvis passet ikke har mindst én hel tom side har myndighederne ret til at nægte indrejse i landet.

Visum
Nordiske borgere behøver ikke visum.

Nazar kan ikke påvirke eventuelle ændringer/opdateringer af visumreglerne som kan gøres af de tyrkiske myndigheder. (Vi opdaterer information løbende her så snart vi modtager dette). Observer at der kan findes andre private aktører som eftersælger visum på internettet, disse kan tage et højere gebyr og hverken Nazar eller tyrkiske myndigheder kan tage ansvar for disse. Vi henviser kun til linket ovenover, som også findes på rejsebeviset. 

Nazar påtager sig intet ansvar for visumansøgninger. Det er den rejsendes eget ansvar at sætte sig ind i de gældende informationer og regler.

Nazar refunderer ikke ubrugt visum. Ved en eventuel ombookning af rejsen er det gæstens eget ansvar at sørge for at have et gyldigt visum. For yderligere information om visum henviser vi til landets ambassade eller konsulat. Nazar påtager sig intet ansvar for følgerne af, at en rejsende ikke har visum.

Har du andet end nordisk pas, er du selv ansvarlig for at undersøge hvilke regler som gælder for indrejse i Tyrkiet. Observer at der kan findes specielle regler for hvilke ankomstlufthavne som skal anvendes i Tyrkiet. 


Særligt for Grækenland:

Pas
Passet skal være gyldigt under opholdets varighed. For information omkring hvad gælder for midlertidige pas henviser vi til landets ambassade/konsulat og til pas/politi. Nazar er ikke ansvarlige for konsekvenserne, hvis en rejsende ikke har et gyldigt pas. 

Visum
Nordiske borgere behøver ikke visum.


Særligt for Bulgarien:

Pas
Passet skal være gyldigt i 3 måneder ud over opholdets varighed. For information omkring hvad gælder for midlertidige pas henviser vi til landets ambassade/konsulat og til pas/politi. Nazar er ikke ansvarlige for konsekvenserne, hvis en rejsende ikke har et gyldigt pas.

Ambassadens hjemmeside findes her: http://bulgarien.um.dk/

Visum

Nordiske borgere behøver ikke visum. 


Særligt for Spanien:

Pas
Pas eller nationalt id-kort der er gyldigt i opholdstiden er påkrævet.

Visum
Nordiske borgere behøver ikke visum.

Transfer og udflugter

Transfer

Transfer indgår ikke i rejsens pris. I de fleste tilfælde kan du købe busstransfer eller privat transfer.

I lufthavnen bliver du i de fleste tilfælder mødt af vores guider når du har hentet din bagage og efter du er kommet gennem told- og paskontrol. På nogle destinationer arrangeres fælles bustransfer for flere flyankomster, og det kan derfor ske, at du skal vente en stund i lufthavnen før busafgang. Guiden følger normalt ikke med i transferbussen. I visse tilfælde kan transfer ske med minibus eller taxi.

Har du booket pakkerejse med rutefly kan der være forskel fra rejse til rejse ang. transfer og ved ankomst på til lufthavnen mødes du ikke af Nazars personale, men derimod engelsktalende guider fra vores lokale samarbejdspartner MTS.

 
Bustransfer

Vi arrangerer bustransfer t/r mellem lufthavn og hotel, pris gælder tur/retur.

Tyrkiet: fra 195 kr./voksen, 160 kr./barn til og med 11 år
Grækenland: fra 220 kr./voksen, 160 kr. /barn til og med 11 år
Bulgarien: fra 240 kr./voksen, 160 kr. /barn til og med 11 år
Mallorca: 250 kr. for voksne og børn

 

Privat transfer

Ønsker du at komme hurtigt fra lufthavnen til dit hotel, og tilbage til lufthavnen igen, og slippe for at vente på at alle andre kommer ombord på bussen? Så kan du bestille privat transfer.



I Tyrkiet og Spanien er privat transfer både med bil, taxa eller minibus.
I Grækenland er privat transfer med bil eller taxa. OBS! Maks. 2 voksne og 1 barn pr. bil. Hvis i er flere i samme selskab indsættes flere biler.
I Bulgarien er privat transfer med bil eller taxa.

 

Familietransfer (kun Tyrkiet)

Hvis I er fire personer eller flere i rejseselskabet har I muligheden for at booke familietransfer til en endnu mere fordelagtig pris. Her får I privat transfer i en minibus til og fra hotellet. Jo kortere transfertid, jo hurtigere kan du starte ferien! 

 

Privat transfer og familietransfer skal bookes senest en uge inden afrejse og skal tilkøbes af alle personer på samme booking. Læs mere her.

Planlægger du at booke en pakkerejse med rutefly, vil du se dine transfermuligheder og priser på vores hjemmeside når du booker.

 
Tænk på at 

- Skrøbelige eller værdifulde genstande skal opbevares i håndbagagen under transfer til og fra lufthavnen.
- Nazar påtager sig intet ansvar for værdigenstande, der er placeret i bagagerummet under transfer. På grund af begrænset plads i bagagerummet kan vi ej heller garantere, at der i vores transferbusser er plads til stor bagage såsom golftasker, cykler, surfbrætter og lignende.
- Det er dit eget ansvar at sørge for, at din bagage kommer med transferbussen til og fra hotellet samt at få bagagen tjekket ind i lufthavnen. Dette gælder både ved ankomst og ved afrejse.
- Transfer kan bestilles frem til indtjekningen påbegyndes i afrejselufthavnen.
- Ved bookning af uspecificeret rejse anbefaler vi kraftigt, at du tilkøber transfer på destinationen. Dette primært fordi der kun er et begrænset antal taxier i lufthavnen, men også fordi prisen på taxituren ofte bliver dyrere end en bustransfer.
- Transfer kun kan bookes inden afrejse.
- Ved bookning af kun fly skal transfer bestilles senest tre dage før afrejse.

Transfer

Transfer indgår ikke i rejsens pris. I de fleste tilfælde kan du købe busstransfer eller privat transfer.

I lufthavnen bliver du i de fleste tilfælder mødt af vores guider når du har hentet din bagage og efter du er kommet gennem told- og paskontrol. På nogle destinationer arrangeres fælles bustransfer for flere flyankomster, og det kan derfor ske, at du skal vente en stund i lufthavnen før busafgang. Guiden følger normalt ikke med i transferbussen. I visse tilfælde kan transfer ske med minibus eller taxi.

Har du booket pakkerejse med rutefly kan der være forskel fra rejse til rejse ang. transfer og ved ankomst på til lufthavnen mødes du ikke af Nazars personale, men derimod engelsktalende guider fra vores lokale samarbejdspartner MTS.

 
Bustransfer

Vi arrangerer bustransfer t/r mellem lufthavn og hotel, pris gælder tur/retur.

Tyrkiet: fra 195 kr./voksen, 160 kr./barn til og med 11 år
Grækenland: fra 220 kr./voksen, 160 kr. /barn til og med 11 år
Bulgarien: fra 240 kr./voksen, 160 kr. /barn til og med 11 år
Mallorca: 250 kr. for voksne og børn

 

Privat transfer

Ønsker du at komme hurtigt fra lufthavnen til dit hotel, og tilbage til lufthavnen igen, og slippe for at vente på at alle andre kommer ombord på bussen? Så kan du bestille privat transfer.



I Tyrkiet og Spanien er privat transfer både med bil, taxa eller minibus.
I Grækenland er privat transfer med bil eller taxa. OBS! Maks. 2 voksne og 1 barn pr. bil. Hvis i er flere i samme selskab indsættes flere biler.
I Bulgarien er privat transfer med bil eller taxa.

 

Familietransfer (kun Tyrkiet)

Hvis I er fire personer eller flere i rejseselskabet har I muligheden for at booke familietransfer til en endnu mere fordelagtig pris. Her får I privat transfer i en minibus til og fra hotellet. Jo kortere transfertid, jo hurtigere kan du starte ferien! 

 

Privat transfer og familietransfer skal bookes senest en uge inden afrejse og skal tilkøbes af alle personer på samme booking. Læs mere her.

Planlægger du at booke en pakkerejse med rutefly, vil du se dine transfermuligheder og priser på vores hjemmeside når du booker.

 
Tænk på at 

- Skrøbelige eller værdifulde genstande skal opbevares i håndbagagen under transfer til og fra lufthavnen.
- Nazar påtager sig intet ansvar for værdigenstande, der er placeret i bagagerummet under transfer. På grund af begrænset plads i bagagerummet kan vi ej heller garantere, at der i vores transferbusser er plads til stor bagage såsom golftasker, cykler, surfbrætter og lignende.
- Det er dit eget ansvar at sørge for, at din bagage kommer med transferbussen til og fra hotellet samt at få bagagen tjekket ind i lufthavnen. Dette gælder både ved ankomst og ved afrejse.
- Transfer kan bestilles frem til indtjekningen påbegyndes i afrejselufthavnen.
- Ved bookning af uspecificeret rejse anbefaler vi kraftigt, at du tilkøber transfer på destinationen. Dette primært fordi der kun er et begrænset antal taxier i lufthavnen, men også fordi prisen på taxituren ofte bliver dyrere end en bustransfer.
- Transfer kun kan bookes inden afrejse.
- Ved bookning af kun fly skal transfer bestilles senest tre dage før afrejse.

Afbestillingsbeskyttelse og forsikringer

Rejseforsikring

Nazar samarbejder med Allianz for at give dig markedets mest omfattende rejseforsikring. 

 

Det er vigtigt at være godt forsikret, når du skal ud at rejse. Der kan være mange forskellige situationer og scenarier, hvor du vil være glad over at have brugt et så relativt lille beløb på at forsikre dig så du kan få hjælp, assistance og rådgivning omkring alt det praktiske hvis uheldet er ude - og ikke mindst, at du er økonomisk dækket. Derfor anbefaler vi alle vores gæster at tegne en god rejseforsikring.

Desværre finder man jo oftest først ud af hvor vigtig en rejseforsikring er, når man får brug for den.

Et par af de situationer, hvor du vil være yderst taknemmelig for at have en god rejseforsikring kunne være:

• Hvis din bagage bliver forsinket, og først kommer efter to dage
• Hvis du brækker benet på ferien og ikke kan bade de sidste fem dage af ferien
• Hvis du bliver så syg, at lægerne vurderer at du skal flyves hjem til Danmark

I ovenstående tilfælde ville du kunne få hjælp med en Plus rejseforsikring igennem Allianz forsikring, men har du ingen forsikring, vil du ikke kunne få hjælp og økonomisk assistance.

Hvert år er der i medierne historier om danskere, som er kommet uheldigt afsted på deres ferie, men som nu ikke har råd til at rejse hjem, da deres forsikring ikke dækker. Derfor kan vi ikke understrege nok, hvorfor det er så vigtigt at have en ordentlig rejseforsikring, som den vi hos Nazar tilbyder i vores samarbejde med Allianz forsikring.

 

Hvad med det gule og det blå EU-sygesikringsbevis?

Siden 2014 har gule sygesikring ikke dækket danske borgere på rejser i EU/EØS. EØS. Med det blå EU-sygesikringsbevis er vi som danskere dækket på lige fod med borgerne i de lande, vi besøger.

Selvom du har det blå EU-sygesikringskort med på din rejse, giver det blot dig ret til samme medicinske behandling, som borgerne i det land du besøger. Det betyder at Det blå sygesikringskort dækker ikke omkostningerne til medicinsk behandling på et privathospital, og desværre heller ikke omkostningerne, hvis du skal transporteres hjem til Danmark.

Husk på, at forholdene og standarden i andre europæiske lande ikke nødvendigvis er de samme som i Danmark. Der kan være egenbetaling, hvis borgerne, der hvor du holder ferie også skal betale i en tilsvarende situation.

BEMÆRK: Det blå EU-sygesikringskort dækker ikke ved rejser i Tyrkiet. Det vil sige, at du ingen assistance og hjælp kan få på din ferie i Tyrkiet – medmindre du har tegnet en forsikring.

Læs evt. mere om hvad det blå EU-sygesikringskort dækker her.

 

Hvem er Allianz forsikring?

Hos Nazar samarbejder vi med Allianz rejseforsikring, som er et af verdens førende forsikringsselskaber. Med en forsikring hos Allianz får du hjælp og assistance 24 timer i døgnet, hvis du bliver syg eller kommer ud for en ulykke. Med en Allianz rejseforsikring får du også erstatning, hvis din bagage bliver forsinket eller hvis du mister den på flyrejsen.

Det er vigtigt for os at du får en god og skøn ferie, og vi vil også gerne have at vi gerne have at du bliver hjulpet på bedste vis, hvis du bliver ramt af sygdom eller andre kedelige oplevelser på ferien.

Du kan købe din rejseforsikring samtidig med at du bestiller din rejse eller ved at kontakte vores kundeservice.

Herunder kan du læse mere om de to slags rejseforsikring vi tilbyder, samt læse mere detaljeret om betingelser, vilkår og se både policen og de nøjagtige dækninger på de respektive rejseforsikringer.

 

I Plus rejseforsikring indgår blandt andet:

Ny rejse - hvis du bliver syg og beordret sengeliggende af en læge mere end halvdelen af rejsen, inklusiv diagnoseret med en epidemi- eller pandemisygdom som Covid-19.  

Ingen selvrisiko - du betaler ingen selvrisiko

Lægeudgifter - samt erstatning pr. dag ved ødelagte rejsedage

Bagage - erstatning for forsinket bagage

Akut tilfælde hjemme- hvis du må rejse hjem før tid

Flyforsinkelse - kompensation allerede efter de første 6 timer

Akut tandlægebehandling

Personlig ejendom

Mistet pas

Personlig ulykke

 

Indgår i Akut Medicinsk:

Ingen selvrisiko - du betaler ingen selvrisiko

Lægeudgifter

 

Priseksempel: 8 dage, Europa:
Plus Rejseforsikring:    420,-
Akut Medicinsk:            380,-

 

Aktuel information:
COVID-19 – se information om hvad der gælder for din rejseforsikring her.

DET ER VIGTIGT AT DU SÆTTER DIG IND I BETINGELSERNE

For at tegne Rejseforsikring skal de, som skal omfattes af forsikringen have fast bopæl i Danmark.
Se betingelser her:

Vilkår gyldige fra 13/4-2021:

Produktark om Allianz Rejseforsikring Plus
Forsikringsbetingelser om Allianz Rejseforsikring Plus
Produktark om Allianz Akut Medicinsk
Forsikringsbetingelser om Allianz Akut Medicinsk

Vilkår gyldige fra 28/11-2019:

Produktark om Allianz Rejseforsikring Plus
Forsikringsbetingelser om Allianz Rejseforsikring Plus
Produktark om Allianz Akut Medicinsk
Forsikringsbetingelser om Allianz Akut Medicinsk

Afbestillingsforsikring

Hos Nazar ved vi af erfaring, at forsikringer inden og under rejsen er en god investering, og vi anbefaler derfor altid vores gæster at tegne forsikringer for at være beskyttet mod uforudsete hændelser.

Tryghed PLUS

Præcis nu får alle nye bookinger automatisk og gratis vores nye Tryghed PLUS – til en værdi af 300 ,- per person.  

I Tryghed PLUS indgår blandt andet fri om- og afbookinger på alle rejser 2021, fri afbooking ved akut sygdom (kræver lægeerklaring) fri afbooking for den som bliver berørt af afskedigelse og blive – boende garantien for rejseselskabet hvis nogen behøver at aflyse pga sygdom.

Læs mere her: Tryghed PLUS

Afbestillingsforsikring gennem Allianz

(Tilbydes ikke til nye bookinger f.o.m 24/11 2020, da Tryghed PLUS er inkluderet gratis).

For pakkerejse med charterfly: 285 kr. pr. person
For pakkerejse med rutefly: 400 kr. pr. person

Afbestillingsforsikringen gælder ved akut sygdom inden afrejse helt frem til check-in. Gælder desuden ved skilsmisse og separation samt re-eksamen ved fuldtidsstudier.

Hvis du ønsker at afbestille din rejse, skal du kontakte Nazars kundeservice inden afrejse. Uden for kontorets åbningstider kan du sende os en e-mail på info@remove-this.nazar.dk. Angiv bookingnummer, hvilken/hvilke personer, som ønsker at afbestille, årsag til afbestillingen samt dato for afsendelse af meddelelsen. Det er den person, som har bestilt rejsen, som skal skrive og sende denne e-mail.

Hvis du ønsker at gøre brug af din afbestillingsforsikring, skal du kontakte Allianz/Falck på telefon 70 22 04 70 eller claims.fga@remove-this.dk.falck.com 

Det er vigtigt, at du sætter dig ind i betingelserne!

Vilkår gyldig fra 13/4-2021:

Produktark
Forsikringsbetingelser

Vilkår gyldig fra 28/11-2019:

Produktark
Forsikringsbetingelser

Hotel

At rejse med allergi eller madintolerance

Specialkost som fx glutenfri eller laktosefri mad kan være svært at finde i visse lande, da det ikke er lige så almindeligt med allergier i udlandet som hjemme i Norden. Du kan altså ikke regne med, at du kan finde specialkost på det rejsemål, som du har valgt. På de hoteller, som vi samarbejder med, og i de restauranter og butikker, som findes på rejsemålene, kan det være svært for personalet at forstå, hvor vigtigt det er, at en person, som er allergisk, ikke indtager fødevarer, som han/hun er allergisk overfor. Som rejsearrangør har vi kun begrænset indflydelse på, hvordan maden på vores rejsemål tilberedes samt på udbudet af specialmad på de hoteller, som vi samarbejder med. Hotellerne har gæster fra alle verdens lande, og derfor kan det være svært eller umuligt for hotellet at imødekomme alle ønsker. Du kan altid kontakte vores kundeservice, hvis du har spørgsmål.

 

På vores Pegasos-hoteller; Pegasos Royal, Pegasos Resort og Pegasos World, som de fleste af vores gæster vælger at rejse til, kan de servere specialkost i et vist omfang. Det drejer sig først og fremmest om specialkost til gæster med glutenallergi, nøddeallergi og laktoseintolerance. I iskiosken serveres desuden laktosefri softice. Vi samarbejder løbende med disse hoteller for at kunne tilbyde specialkost, men vi vil samtidig pointere, at All Inclusive-udbudet ikke er lige så omfattende som for ikke-allergikere.

 

Hvis du rejser til et af de ovennævnte hoteller, har du mulighed for at informere hotellet direkte om dine allergier eller madintolerance med en enkel web-formular, som vi har udviklet sammen med hotellerne. Denne formular kan du udfylde inden din rejse og sende direkte til hotellet. Hvis du har specifikke spørgsmål om din madallergi, inden du reserverer din rejse, er du også velkommen til at udfylde formularen og sende den til hotellet, inden du foretager en bookning. Du er ligeledes velkommen til at informere hotellet og/eller Nazar-guiderne på hotellet om din allergi ved ankomst til hotellet, så kan de arrangere et møde med restaurantpersonalet, som kan gennemgå udbudet af mad sammen med dig.

 

Her kan du udfylde allergiformularen og kontakte Pegasos World, Pegasos Resort eller Pegasos Royal med spørgsmål omkring allergi eller madintolerance.

Høj- og lavsæson

Når du rejser i lavsæsonen, det vil sige før eller efter højsæsonen, kan du på destinationen opleve at restauranter, barer og visse butikker lukker tidligere end normalt eller at de er helt lukkede. Mange hoteller opvarmes med solenergi, og det betyder, at der i kortere eller længere perioder kan mangle varme og varmt vand.

 

I lavsæsonen kan det desuden ske, at hoteller vælger at lukke tidligere end planlagt, og det betyder at vi med kort varsel skal informere vores gæster om en hotelændring. I lavsæsonen kan visse aktiviteter og faciliteter på hotellerne være begrænsede eller lukkede. Det gælder f.eks. for restauranter, barer og pools men også aftenunderholdning og børneaktiviteter. Indholdet i All Inclusive såsom udvalget på buffeten kan blive mindre eftersom det tilpasses antallet af gæster på hotellet.

 

I højsæsonen er der ofte megen leben og aktivitet på hotellerne, og der kan derfor forekomme trængsel, køer og ventetider på hotellerne, især i restauranter og på barer. Bemærk at det ikke er usædvanligt at man kan høre musik fra barer og restauranter, og at der i både høj- og lavsæsonen kan forekomme strømafbrydelser og vandmangel.

 

Højsæson i Tyrkiet, Rhodos og Mallorca: 1. juni – 30. september
Højsæson i Bulgarien: 15. juni – 1. september

Uspecificerede rejser

Det er ingen hemmelighed: Når du rejser uspecificeret får du hvad du betaler for, dvs. ofte meget lav standard og næsten udelukkende et hotel, som ikke indgår i Nazars program. Vi sælger uspecificerede rejser når markedsprisen på rejserne ligger på et niveau, som ikke engang dækker flyprisen. I sådanne situationer går vi ud og finder hoteller, der er så billige som muligt.

 

Vi anbefaler, at du undgår at planlægge at tilbringe højtider, familieferie, drømmeferie eller lignende på et uspecificeret hotel. Hvis du vil vide hvad du får for dine penge skal du altid vælge et navngivet hotel - som dog koster lidt mere.

 

Ved uspecificerede bookninger tager vi ikke imod særlige ønsker. Vi anbefaler altid at man køber en specificeret rejse, især hvis man rejser med børn eller har særlige kvalitetskrav.

 

For dig som vælger at booke uspecificeret rejse/Lucky-rejse tilkommer en afgift for indtjekket bagage. Afgiften er 300 kr. tur og retur. Du må indtjekke 1 kolli som maks. må veje 20 kilo. Du kan maks. tilkøbe ét styk bagage per person (ej for spædbørn/børn under 2 år).

 

1. Uspecificeret rejse

Standarden på hotellet/lejligheden er ofte meget enkel, og man kan ikke få garanti for at komme til en bestemt destination eller hoteltype. Det kan ske, at der skal skiftes hotel under opholdet, af og til med kort varsel. Rengøring kan ikke garanteres og udskiftning af sengetøj og håndklæder indgår ofte ikke. Måltider indgår ikke. Sengetyper kan variere. Begrænset eller ingen guideservice.

 

2. Uspecificeret Lucky 3, 4 og 5 Star

Man kan ikke få garanti for at komme til en særlig destination, og generelt bliver man indkvarteret på et hotel, som ikke indgår i vores program. Nazar har ikke haft mulighed for at kvalitetssikre disse hoteller, men hotellerne klassificeres officielt som 3-, 4- eller 5-stjernet i overensstemmelse med destinationslandets lokale bestemmelser. De hoteller du indkvarteres på tilhører oftest de billigere alternativer i respektive kategori. Det kan ske, at der skal skiftes hotel under opholdet, af og til med kort varsel. Begrænset eller ingen guideservice. Vi tager ikke imod særlige ønsker vedrørende hotel, værelsestype eller værelsets placering.

 

3. Lucky Pegasos

Du er her garanteret at komme til et af vores Pegasos hoteller, Pegasos World, Pegasos Resort eller Pegasos Royal. Dette er hoteller i vores Nazar Collection og har alle standarden 5 n. Vi tager ikke imod særlige ønsker vedrørende hotel, værelsestype eller værelsets placering.

Ønsker

På Nazar tager vi imod dine ønsker, og vi gør vores bedste for at opfylde dem. Hvis du har meget specifikke ønsker beder vi dig gennemlæse hotelbeskrivelserne ganske grundigt og bestille den værelsestype, der opfylder så mange af dine ønsker som muligt.

Nazar er ikke ansvarlig for ønsker og aftaler du har indgået direkte med hotellet. Vi kan dessværre ikke tage imod ønsker for uspecificerede rejser og pakkerejser med rutefly.

Nazar service på rejsemålet

Guideservice

På Nazar prioriterer vi service til vores gæster!

Guideservice – Til dig som rejser på en pakkerejse med charterfly:

På vores destinationer arbejder vores professionelle og internt uddannede guider. Eftersom vi er en nordisk rejsearrangør kan du på destinationen møde og have kontakt med både skandinaviske, finske og/eller engelsktalende guider. De vil altid gøre deres bedste for at sørge for, at du får mange gode oplevelser, og at du får mulighed for at få et indblik i den lokale kulturs skikke og levemåder, f.eks. gennem vores udflugter. Derudover er det guidernes job at sikre, at du har fået hvad du har bestilt i form af hotel, transfer, udflugter og lignende. Hvis du får brug for hjælp med noget i løbet af dit ophold vedr. din rejse eller din booking, så er det vigtigt at du kontakter vores guider snarest muligt så vi får mulighed for at hjælpe dig.

Det er nemt at kontakte os på vores rejsemål:
Du kan kontakte vores guider nemmest i løbet af din rejse via vores egen SMS service. Nummeret får du fra os ved din ankomst. Foretrækker du at ringe er det selvfølgelig også muligt, telefonnummeret modtager du ved ankomst. Tjenesterne koster ikke noget udover din operatørs ordinære takst. Du har også mulighed for at kontakte vores guider to uger før i rejser. Du får vores kontaktoplysninger til den samme mail-adresse som du har angivet ved booking af din rejse. Guiderne hjælper dig gerne med spørgsmål om dit rejsemål, dit hotel eller andet som du ønsker hjælp med.

Har du booket en pakkerejse med rutefly vil du blive velkommet af professionelle engelsktalende guider fra vores lokale samarbejdspartner, som hedder MTS. De hjælper dig ved ankomsten når du har bestilt transfer med os. Derudover har du fortsat mulighed for digital service med os på Nazar via Telefon, sms og mail. I nogle tilfælde har vi engelsktalende repræsentanter på destinationen – dem kan du f.eks. møde på visse udflugter.

Reklamationer og glemte genstande

Reklamation

Hvis der, mod al forventning, er noget du ikke er tilfreds med på din ferie er det vigtigt at du øjeblikkeligt giver besked herom til vores guider, så vi kan løse problemet så hurtigt som muligt. Vi kan ikke efterfølgende påtage os ansvaret for klagemål, som ikke er blevet fremført til en guide på destinationen. Hvis det ikke har været muligt at afhjælpe problemet på destinationen kan du efter hjemkomsten udfylde en reklamationsformular.

 

Reklamationen skal være os i hænde senest 1 måned efter rejsens afslutning.

Glemte ejendele på destinationen

Nazar tager ikke ansvar for glemte ejendele på destinationen. Vi kan dog hjælpe dig med at eftersøge det, som du savner. Herunder kan du udfylde formularen for glemte genstande.

Vær opmærksom på, at for at kunne hjælpe dig på bedste vis skal vi modtage din efterlysning senest 14 dage efter hjemkomst.

Vi på Nazar gør vores bedste for at finde dine glemte genstande og sender dem til vores hovedkontor i Sverige, hvorfra de sendes videre med post til dig. Nazar kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle defekter under transporten eller hvis de glemte sager mistes af tredjeparten ved transport (fx flyselskab, transportselskab eller post).

Grundet sikkerhedshensyn har vi ikke mulighed for at sende bagage, som kræver check-ind, det vil sige rejsetasker og lignende.

Gebyr
Hvis vi finder dine glemte genstande, opkræver vi 300 kr., som fragt og administrationsomkostninger. Højere gebyrer kan forekomme afhængigt af vægt og transportform. I disse tilfælde informerer vi om omkostningerne, inden vi sender ejendelen til dig.

Fra vi har modtaget din efterlysning kan der gå 2-4 uger, før du hører fra os.

Betaling af gebyr foretages til konto:
Regn nr. 5290
Kontonr. 9010 7450 01

Angiv ”Glemt” samt bookingnummer ved indbetaling.

 
Toldbestemmelser
På grund af toldbestemmelserne kan vi ikke sende værdifulde genstande (såsom smykker og elektronik) eller kontanter/betalingsmidler.  Vi vil også have svært ved at hjælpe dig i forbindelse med glemte parfumer, cremer eller andre produkter med flydende indhold.

Forsinket og beskadiget bagage

For at kunne få erstatning for beskadiget eller forsinket bagage, barnevogn eller lignende skal du udfylde en såkaldt PIR-rapport. Denne rapport udfærdiges af personalet i lufthavnen før du forlader bagageområdet. Vær opmærksom på at du ikke kan udfylde en PIR-rapport efter du har forladt lufthavnen.



Sørg for at du får udleveret den originale PIR-rapport sammen med bagagetag (kvitteringen) eftersom dette er påkrævet og danner grundlag for eventuel erstatning i henhold til flyselskabets regler. Bemærk desuden at beskadiget bagage skal reklameres skriftligt inden for 7 dage; forsinket/bortkommen bagage inden for 21 dage.



Eftersom rejseforsikringernes erstatning for forsinket eller beskadiget bagage oftest er bedre end den, du får fra flyselskabet, så anbefaler vi altid at du har en god rejseforsikring. For mere information om rejseforsikringer bedes du venligst kontakte vores kundeservice.