Privatlivspolitik

Luksusferie for alle.

Hos Nazar skaber vi uforglemmelige øjeblikke for vores kunder over hele verden og får deres drømme til at gå i opfyldelse. Dine personoplysninger tilhører dig, og det er meget vigtigt for os hos Nazar at beskytte de personoplysninger, som du deler med os. Vi vil gerne have, at du føler dig sikker på, at dine personoplysninger er sikre hos os, og at du forstår, hvordan vi bruger disse oplysninger til at tilbyde dig en bedre og mere unik og inspirerende oplevelse. Nazar Nordic AB er en del af TUI Group. Du kan finde flere oplysninger om os på TUI Groups (tuigroup.com/en-en) hjemmeside.  

 

Nazar Nordic AB (i dette dokument “vi” eller “os”), er dataansvarlige for behandlingen af de personoplysninger vi indsamler fra dig. Nazar Nordic AB (org. nr. 556649-4174. Carlsgatan 12a, 211 20 Malmö. 040-699 88 30. E-post: dpo@nazar.se) er en del af TUI Group. Selskabet TUI Nordic Holding AB har et overordnet ansvar for hele den nordiske koncerns virksomhed og dermed en dominerende indflydelse på de nordiske selskaber. Nazar Nordic AB og TUI Nordic Holding AB har derfor et fælles ansvar overfor personoplysninger.  Nazar Nordic AB er dog din hovedkontakt, og det er til os, du skal henvende dig for spørgsmål og med hensyn til dine rettigheder.

Nazar udfører alle behandlinger af personoplysninger ifølge den gældende lov. Vi er bevidste om din integritet og vil gerne være transparente med, hvordan dine personoplysninger behandles. Vi beder dig derfor tage dig tid til at læse vores Privatlivspolitik, hvori der redegøres for: 

  • Hvilke typer personoplysninger vi indsamler, og til hvilke formål
  • Hvornår og hvordan vi kan dele personoplysninger med TUI Group og med andre samarbejdspartnere. 
  • Hvor længe vi gemmer dine personoplysninger og til hvilke formål. 
  • Dine rettigheder, herunder hvordan du tilgår og opdaterer dine personoplysninger.

Vi har forsøgt at gøre denne Privatlivspolitik så enkel som muligt, men hvis du ikke har kendskab til begreber som dataansvarlig eller særlige kategorier af personoplysninger, kan du begynde med at læse om dem og andre under Nøglebegreber.

Personoplysning: Personoplysninger er al slags information som direkte eller indirekte kan henføres til en person, der er i live, f.eks. navn, personnummer, bestillingsnummer og IP-nummer, hvis de kan kobles til fysiske personer.

Dataansvarlig: Den dataansvarlige afgør til hvilke formål og med hvilke hjælpemidler, der må foretages behandling af personoplysninger.

Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS): EU Medlemsstater samt Norge, Island og Lichtenstein.

Online markedsføring: Markedsføringsmeddelelser som du kan se på internettet.

Særlige kategorier af personoplysninger: Dette er kategorier af personoplysninger om race eller etnisk oprindelse; politisk holdning; religiøs eller filosofisk overbevisning; fagforeningsmæssigt tilhørsforhold; genetiske data, biometriske data med det formål entydigt at identificere en fysisk person; helbredsoplysninger; og oplysninger om en fysisk persons seksuelle forhold eller seksuelle orientering.

Nogle eller alle af Caricom stater har indgået en aftale med USA, hvorved advance passenger data, der er krævet af og givet til Caricom stater til brug for grænsesikkerhedsformål, vil blive videregivet til USA Department for Homeland Security til behandling på vegne af disse Caricom stater. Se venligst Caricoms hjemmeside for flere detaljer.

US Secure flight Data: The Transportation Security Administration (TSA) kræver, at du oplyser dit fulde navn, fødselsdata og køn af hensyn til screening af overvågningslister. Du skal også oplyse dit "redress-nummer", hvis du har et sådan et. Undladelse af at give oplysninger kan resultere i, at du bliver nægtet transport eller nægtet adgang til boardingområdet. TSA kan dele de oplysninger, som du har givet, med retshåndhævende myndigheder eller efterretningstjenester eller andre, der er nævnt under TSAs "system of records notice". Se venligst TSAs hjemmeside for flere detaljer.

Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev

For at vi kan sende nyhedsbrevet til dig, indsamler vi følgende personlige oplysninger.

  • E-mailadresse
  • Postnummer

Når du benytter Min Rejse

For at vi kan administrere din konto på Min Side, indsamler vi nedenstående personoplysninger

  • Navn
  • E-mailadresse
  • I det tilfælde, hvor du har bestilt en rejse med os, også dit bestillingsnummer.

Når du søger på vores hjemmeside eller benytter vores mobil-apps

For at forbedre din brugeroplevelse og kunne give dig relevant service, kan vi indsamle nedenstående personoplysninger.

  • Rejsepræferencer baseret på filtreringen i, hvordan du søger.
  • Oplysninger om din browseradfærd på vores hjemmesider og mobil-apps.
  • Oplysninger om, hvornår du klikker på en af vores annoncer, herunder de annoncer der vises på andre samarbejdspartneres hjemmesider.
  • Oplysninger om, hvordan du tilgår vores digitale tjenester, herunder styresystem, IP-adresse, onlineidentifikation og browserdetaljer.
  • Dine sociale præferencer, såsom interesser og aktiviteter.

Når du køber vores produkter i vores forretninger eller online, kan vi indsamle:

For at vi kan levere produkterne til dig, indsamler vi nedenstående oplysninger. Hvis bestillingen omfatter børn, indsamler vi også de nødvendige oplysninger om barnet.

  • Passageroplysninger, pasoplysninger, andre identitetsdokumentoplysninger.
  • Forsikringsoplysninger.
  • Relevante medicinske oplysninger og eventuelle særlige ønsker i forhold til kost, religion eller handicap. 
  • Oplysninger om dine køb, herunder hvad du har købt, hvornår og hvor du købte det, hvordan du betalte for det samt kredit- og andre betalingsoplysninger.
  • Oplysninger om din browseradfærd på vores hjemmesider og mobil-apps.
  • Oplysninger om, hvornår du klikker på en af vores annoncer, herunder de annoncer der vises på andre organisationers hjemmesider.
  • Oplysninger om, hvordan du tilgår vores digitale tjenester, herunder styresystem, IP-adresse, onlineidentifikation og browserdetaljer.
  • Sociale præferencer, interesser og aktiviteter. 

Når du kontakter os, eller vi kontakter dig, eller du deltager i reklamefremstød, konkurrencer, undersøgelse eller besvarer spørgeskemaer om vores tjenester

For at vi kan komme i kontakt med dig, svare på anmodninger fra dig og administrere konkurrencer, kampagner etc. behandler vi nedenstående personoplysninger. 

  • Personoplysninger, som du opgiver, når du er i kontakt med os, f.eks. via e-mail, brev, telefon eller sociale medier. Først og fremmest indsamler vi de oplysninger, vi har brug for til at kontakte dig, f.eks. dit navn, brugernavn og e-mailadresse.
  • Oplysninger om e-mails og anden digital kommunikation, som vi sender til dig, som du åbner, herunder alle links deri, som du klikker på.
  • Din feedback og bidrag til kundeundersøgelser og spørgeskemaer.
  • Hvis du er blevet informeret om det før samtalen, kan vi optage telefonopkald til uddannelsesmæssige formål, når du kontakter os. 

Personoplysninger fra andre kilder

  • Vi kan også anvende personoplysninger fra andre kilder, f.eks. specialiserede firmaer, der leverer oplysninger og detailsamarbejdspartnere, hvis det er nødvendigt for os, for at kunne administrere en ydelse, du har forespurgt
  • For at holde dine personoplysninger korrekte og opdaterede, kan vi indsamle supplerende og opdaterede oplysninger, som f.eks. personnummer og adresser, fra private eller offentlige registre som f.eks. CPR. 
  • Dit forsikringsselskab, dets assurandører og lægefaglige personale kan udveksle personoplysninger og særlige kategorier af personoplysninger med os i situationer, hvor vi/de skal handle på dine vegne eller af hensyn til andre kunder eller i en nødsituation. 
  • Hvis du logger ind med dine adgangskoder til sociale netværk for at tilgå vores platforme og online-tjenester, f.eks. Facebook, Google+ og Twitter, accepterer du at dele dine brugeroplysninger med os. Det kan være dit navn, din e-mailadresse, din fødselsdato, din placering og andre oplysninger, som du vælger at dele med os.

Personoplysninger om andre parter, som du afgiver

  • Når en anden person bruger dine personlige oplysninger til at foretage en reservation eller kontakte os vedrørende et spørgsmål, hvor du er involveret, bruger vi de personlige oplysninger, som denne person giver om dig.
  • Hvis du afgiver personoplysninger om andre, skal du være sikker på, at de er indforståede med det, og at du har lov til at give sådanne oplysninger. Du bør også sikre, at de i givet fald forstår, hvordan vi kan bruge deres personoplysninger. 

Yderligere oplysninger om de formål, som vi bruger dine personlige oplysninger til, er anført nedenfor under overskriften "Brug af dine personlige oplysninger".

Ud over hvad der allerede er nævnt under overskriften ”De personoplysninger, vi indhenter og til hvilke formål”, bruger vi dine personlige oplysninger til de formål, der er beskrevet herunder.

Venligst bemærk, at hvis du ikke giver os visse personoplysninger, kan det forhindre os at levere produkter og tjenester som du ønsker, eller forhindre os at indgå aftaler med dig om sådanne produkter eller tjenester.

Til at forsyne dig med de produkter og tjenester, som du efterspørger

Det er nødvendigt for os at have adgang til dine personoplysninger, så vi kan administrere din konto eller bestilling, forsyne dig med de produkter og tjenester, som du ønsker at købe, og hjælpe dig med ordrer eller tilbagebetalinger, som du måtte anmode om.

Til at administrere og forbedre vores produkter, tjenester og daglige drift

Vi bruger personoplysninger til at administrere og forbedre vores produkter, hjemmesider, mobil-apps, kundeloyalitets- eller anerkendelsessprogrammer og andre tjenester.

Vi fører tilsyn med, hvordan vores tjenester anvendes til at beskytte dine personoplysninger, opdage og forhindre svindel, anden kriminalitet og misbrug af tjenester. Det hjælper os til at sikre, at det er sikkert for dig at bruge vores tjenester.

Vi kan bruge personoplysninger til at udføre markedsundersøgelser og interne undersøgelser og udvikling og til at udvikle og forbedre vores produktsortiment, tjenester, forretninger, it-systemer, sikkerhed, knowhow og den måde, vi kommunikerer med dig på.

For din sikkerhed og for at bekæmpe kriminalitet

Vi bruger kun overvågningskameraer til relevante sager og i de områder, hvor vi har tilladelse til det. Der hvor vi har tilladelse til at gøre dette, kan vi bruge CCTV-billeder til at opretholde sikkerheden for alle, der befinder sig i vores lokaler eller andre bygninger, samt til forebyggelse, afsløring og retsforfølgning af kriminelle handlinger. Vi kan også være afhængige af disse billeder for at etablere, udøve eller forsvare vores juridiske rettigheder.

 

Til at kontakte dig eller interagere med dig

Vi ønsker at give dig bedst mulig betjening som kunde, så hvis du f.eks. kontakter os pr. e-mail, brev eller telefon eller via de sociale medier, kan vi bruge dine personlige oplysninger til at hjælpe dig med at skabe klarhed eller yde assistance.

Vi har brug for at behandle dine personoplysninger, så vi kan administrere eventuelle reklamefremstød eller konkurrencer, som du vælger at deltage i, herunder dem vi kører med vores leverandører og forretningspartnere. Eksempelvis hvis du vinde en præmie.

Vi kan invitere dig til at deltage i kundeundersøgelser, spørgeskemaer og andre markedsundersøgelsesaktiviteter, der foretages af TUI Group og af andre samarbejdspartnere på vores vegne.

 

For at kunne levere markedsføring og tilpasset markedsføring til dig

Vi bruger dine personlige oplysninger til at kunne levere markedsføring og salgsfremstød til dig og til, ud fra de personoplysninger du giver os, at kunne tilpasse markedsføring gennem profilering, så du kan få tilbud, der er relevante for netop dig.

Du kan læse mere om, hvordan vi anvender dine oplysninger til markedsføring samt om dine rettigheder i afsnittet ” Til at personalisere din oplevelse”.

Vi ønsker at sikre, at markedsføringsmateriale vedrørende vores produkter og tjenester, og varer og tjenester fra vores leverandører, forretningspartnere og TUI Group, herunder online annoncering, er relevante for dig.

For at gøre dette, kan vi anvende dine personoplysninger ved at analysere dine tidligere køb, browservaner og søgeindstillinger, når du benytter vores hjemmeside. Vi bruger hermed profilering til at finde ud af, hvilke produkter, tjenester og informationer, du måske er mest interesseret i. Det gør det muligt for at skræddersy vores meddelelser, så de bliver mere relevante og interessante for dig. For at vi bedre kan forstå dig som kunde, og for at være i stand til at forsyne dig med tjenester og markedsføringsmateriale (herunder online annoncering, der er relevant for dig), kan vi kombinere de personoplysninger, som vi indhenter, når du foretager køb i en forretning, med personoplysninger indsamlet fra vores hjemmesider, mobil-apps og andre kilder.

Du kan læse mere om, hvordan vi indsamler information via din webbrowser i vores cookiepolitik.

Vi kan med mellemrum sende dig relevante tilbud eller nyheder om vores produkter og tjenester. Vi kan derfor kontakte dig med markedsføringskommunikation via e-mail, sms, pushnotes, breve og telefon.

Vi kan også sende dig oplysninger om andre selskabers produkter og tjenester, som vi mener kan være interessante for dig. Dette gør vi kun, hvis du tidligere har accepteret at modtage denne form for markedsføringsmateriale.

Hvis du ikke ønsker at modtage markedsføring fra os, kan du til enhver tid afvise ved at benytte det link for afregistrering, der findes i samtlige tilbud, vi sender til dig via e-mail eller ved at kontakte os via kontaktoplysningerne længst nede i denne privatlivspolitik. Det er selvfølgelig helt dit valg, men hvis du gør opmærksom på, at du ikke ønsker at modtage markedsføringsmateriale fra os, så vil du heller ikke modtage oplysninger om gode tilbud eller reklamefremstød, som kan have din interesse.

Du kan stadig modtage materiale i relation til tjenester fra os. Det kan f.eks. dreje sig om bekræftelser af bestillinger, som du har foretaget hos os, og vigtige oplysninger om brugen af vores produkter og tjenester. Vi kan også kontakte dig via sms, når du er på rejsemålet for at informere dig om relevante tilbud og udflugter på din rejse.

Vi vil gerne høre din mening, så vi kan forbedre vores produkter og tjenester, og kontakter dig derfor muligvis i forbindelse med markedsundersøgelser. Du kan altid vælge, om du ønsker at deltage eller fortsat at deltage i vores markedsundersøgelser.

Vi kan bruge dine svar i markedsundersøgelserne, når det gælder produkter og tjenester, som vi tilbyder for at kunne tilbyde dig produkter og tjenester, der bedre tilgodeser dine behov som kunde.

For at kunne levere de produkter og tjenester du har købt, kan vi få brug for at dele dine personoplysninger med vores underleverandører og samarbejdspartnere. Disse inkluderer bl.a. flyselskaber, hoteller, transportfirmaer og IT-leverandører. Vi deler kun personoplysninger, der gør det muligt for vores leverandører og handelspartnere at levere deres tjenester til dig og os, og de får kun adgang til de personoplysninger, der er nødvendige.

Hvis vi overfører personoplysninger til en leverandør eller samarbejdspartner, indgår vi altid de nødvendige aftaler for at sikre, at vi beholder kontrollen over personoplysningerne, og at disse bliver håndteret lovligt med den største sikkerhed af vores dataansvarlige.

Når du rejser med os, har du mulighed for at bestille taxfreevarer via de respektive flyselskabers samarbejdspartnere for taxfreevarer. Leverandører af taxfreevarer får adgang til de personoplysninger, der er nødvendige, såsom bl.a. navn, adresse og bestillingsnummer, for at du kan modtage deres katalog, og for at bestillingen af dine varer kan blive gennemført. 

Vi samarbejder også med nøje udvalgte samarbejdspartnere, såsom bl.a. dagligvarekæder for at kunne give dig nogle gode tilbud. For at kunne give dig sådanne tilbud, skal vi i visse tilfælde dele dine personoplysninger med disse samarbejdspartnere. 

For at udvikle vores virksomhed og kunne give dig mere målrettede informationer, tjenester og tilbud, benytter vi os af samarbejdspartnere, der arbejder med informationsindsamling, markedsanalyser, markedsundersøgelser og marketing. For at det kan lade sig gøre, deler vi visse personoplysninger med disse samarbejdspartnere. 

For at kunne styre vores virksomhed, benytter vi os af forskellige IT-tjenester og IT-systemer. I nogle af disse lagres og behandles personoplysningerne. I de systemer, der er installeret lokalt hos os, behandles oplysningerne kun af vores personale. For de tjenester, der er installeret hos vores leverandører, eller som består af en ”sky-tjeneste”, overfører vi personoplysninger til disse. 

Vi sælger ikke dine personoplysninger til tredjepart. 

For at du kan rejse, kan det være påbudt (afhængigt af, hvad statslige myndigheder måtte kræve på afgangs- og/eller ankomststed(er)) at videregive og behandle dine personoplysninger til brug for paskontrol, grænsekontrol, sikkerhed og terrorbekæmpelsesformål eller til andre formål, som de måtte finde passende. 

Nogle lande tillader kun rejseaktivitet, hvis man oplyser sine passageroplysninger på forhånd (f.eks. Caricom API Data og US Secure Flight Data). Disse krav kan variere afhængigt af dit rejsemål, og vi anbefaler, at du undersøger det. Selvom det ikke er en forpligtelse for Nazar, kan vi i givet fald hjælpe i passende omfang.

Vi kan dele det minimum af personoplysninger, der er nødvendigt, med andre offentlige myndigheder, hvis loven kræver det, eller i det omfang vi i juridisk henseende har lov til at gøre det. 

Vores Privatlivspolitik gælder for alle de tjenester, der tilbydes af TUI Group, men omfatter ikke tjenester fra andre leverandører og samarbejdspartnere, der har en særskilt privatlivspolitik, der ikke inkorporer denne Privatlivspolitik

TUI Group har adgang til samme personoplysninger som underlagt for analyser af kundedata som Nazar Nordic AB. Vi kan dele det minimum af personoplysninger, der er nødvendigt, med andre selskaber i TUI Group, f.eks. for at levere de produkter og tjenester, som du efterspørger, for at administrere og forbedre vores produkter, tjenester og daglige drift, for at gøre din oplevelse personlig, til at kontakte og interagere med dig, hvor det måtte være hensigtsmæssigt og, i det omfang det er tilladt, til markedsførings- og markedsundersøgelsesformål. 

Vi kan også dele personoplysninger med en organisation, hvortil vi sælger eller overdrager (eller indgår forhandlinger om at sælge eller overdrage) vores virksomheder eller rettigheder eller forpligtelser i henhold til nogen form for aftale, vi måtte have med dig. Hvis overdragelse eller salg finder sted, kan den organisation, der modtager dine personoplysninger, bruge dine personoplysninger i overensstemmelse med denne Privatlivspolitik. 

Vi ved, hvor vigtigt det er at beskytte og håndtere dine personoplysninger. Vi har truffet passende beskyttelsesforanstaltninger for at beskytte dine personoplysninger fra at de hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller forringes, samt fra at uautoriserede tilgår, bruger, ændrer eller offentliggør dine oplysninger. Vi arbejder løbende med ”indbygget databeskyttelse og databeskyttelse som standard”. 

Vi vil også gøre dig opmærksom på, at dine personoplysningers sikkerhed også afhænger af dig selv og din adfærd. For eksempel, hvis du har modtaget eller valgt et password, som giver dig adgang til bestemte ydelser, er det dit eget ansvar, at passwordet holdes hemmeligt. 

Vi uddanner løbende vores personale i databeskyttelsesspørgsmål, og vores medarbejdere har også strenge instruktioner om at håndtere alle personoplysninger i overensstemmelse med gældende privatlivslovgivning. Inden for Nazar Nordic AB har vi en databeskyttelsesansvarlig, der har det overordnede ansvar for håndtering af personoplysninger inden for koncernen. Ønsker du at komme i kontakt med vores databeskyttelsesansvarlige, kan du kontakte vedkommende på dpo@remove-this.nazar.se.

De personoplysninger, som vi indsamler fra dig, kan blive overført til og opbevaret hos en destination uden for det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS). Dine personoplysninger kan også blive behandlet af organisationer, der opererer uden for EØS, og som arbejder for os eller for en af vores leverandører.

Hvis dette sker, sikrer vi at dine personoplysninger forbliver tilstrækkeligt beskyttede, og at de bliver behandlet i overensstemmelse med denne politik. Disse sikkerhedsforanstaltninger inkluderer, men er ikke begrænset til, passende kontraktbestemmelser, såsom EU-kommissionens standardkontraktbestemmelser og andre lempelige sikkerhedsforanstaltninger. Vi kan også foretage konsekvensanalyser for at sikre os, at sikkerheden bliver nøje overholdt  

Vi opbevarer kun dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt for at opfylde de formål, som er beskrevet i denne privatlivspolitik, og vi følger også hvad der er god skik i branchen og de anbefalinger og retningslinjer, der findes.

Personoplysningerne vil kun blive brugt for at opfylde de formål, som er beskrevet i denne privatlivspolitik og/eller påkrævet i henhold til gældende ret. Herefter vil vi på sikker vis slette dine personoplysninger. De samme personoplysninger kan dog opbevares på flere forskellige steder til forskellige formål. Det betyder, at vi kan slette en oplysning fra et system, når den ikke længere er nødvendig, mens oplysningen fortsat kan blive gemt i et andet system, hvis formålet er nødvendigt for det pågældende system. Hvis der er behov for oplysninger efter denne periode af hensyn til analytiske, historiske eller andre legitime forretningsmæssige formål, vil vi træffe fornødne foranstaltninger for at anonymisere disse oplysninger, så de ikke længere udgør personoplysninger. 

Hvis du er en tidligere kunde, gemmer vi de personlige oplysninger, der er nødvendige for fortsat at kunne kontakte dig med markedskommunikation, så længe du har et aktivt kundeforhold hos os. Du kan til enhver tid afmelde at modtage markedsføringsmateriale fra os. Hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev, behandler vi de oplysninger, der er nødvendige for at administrere dette, så længe du ikke afmelder dig nyhedsbrevet eller informerer os om, at du ikke længere vil modtage dette. Du kan til enhver tid afmelde at modtage nyhedsbrevet. Oplysningerne på ”Min side” vil blive gemt så længe, du har en aktiv brugerprofil der. For at vi kan forsvare os imod juridiske krav, som f.eks i tilfælde af reklamationer, kan visse oplysninger gemmes i overensstemmelse med den gældende forældelsesfrist. Når vi skal lagre data ved lov, gemmes oplysningerne i overensstemmelse med den tid, der er fastsat i gældende lov.

Cookies er små datafiler, som en hjemmeside kan bruge til at indsamle og lagre en række oplysninger på din stationære computer, bærbare computer eller andet elektronisk udstyr. Cookies hjælper os til at levere vigtige funktioner på vores hjemmesider og mobile apps, og vi bruger cookies for at forbedre din kundeoplevelse. Hvis du ønsker at vide mere om vores brug af cookies, kan du læse vores separate Cookiepolitik.

Vores hjemmesider eller mobile apps kan indeholde links til hjemmesider, der drives af andre organisationer, og som har deres egne privatlivspolitikker. Vi opfordrer dig til at læse betingelserne og vilkårene samt privatlivspolitikken grundigt før, at du afgiver personoplysninger til en anden organisations hjemmeside, eftersom vi ikke påtager os ansvar eller forpligtelser for andre organisationers hjemmesider. 

Vores hjemmeside eller mobile apps kan indeholde sociale medie funktioner såsom Facebook, Instagram, Google+ og Youtube, som har deres egne privatlivspolitikker.

Vi opfordrer dig til at læse deres betingelser og vilkår samt privatlivspolitik grundigt før, at du afgiver personoplysninger, eftersom vi ikke påtager os ansvar eller forpligtelser for disse tjenester eller funktioner.

Ret til at inddrage samtykke

I de tilfælde hvor behandlingen er baseret på dit samtykke, har du til hver en tid ret til at inddrage dette ved at kontakte os.

Ret til adgang

Du har ret til at anmode om en kopi af de personoplysninger, som vi har om dig, selvom du bør være i stand til at tilgå de personoplysninger online, der er forbundet med din konto eller booking. Du kan skrive til os for at bede om en kopi af andre personoplysninger som vi har om dig.

Du bedes inkludere enhver detalje, der kan hjælpe os med at identificere og lokalisere dine personoplysninger. Hvis vi kan give indsigt i dine oplysninger, vil vi som udgangspunkt give dette gratis, medmindre der er tale om gentagne anmodninger. Er dette tilfældet, kan vi opkræve et rimeligt gebyr baseret på de administrative omkostninger.

 

Ret til ændringer, sletning, begrænsninger samt ret til at modsætte dig behandling

Vi vil sikre os, at de personoplysninger, som vi har om dig, er korrekte og opdaterede. Du bedes informere os, såfremt nogen af de oplysninger, som vi har, er forkerte. Du kan til hver en tid bede om at få dine personoplysninger ændret.

Du har ret til at anmode om sletning af dine personoplysninger, bl.a. i de tilfælde hvor de ikke længere er nødvendige til formålet, eller hvis behandlingen er baseret på dit samtykke, og du tilbagekalder dette.

Du har også ret til under visse omstændigheder at anmode om begrænsning af behandlingen af dine personlige oplysninger, og til at modsætte dig behandlingen af dine personoplysninger, hvis retsgrundlaget for behandlingen er en offentlig interesse eller en interessebalance, samt når dine personoplysninger behandles for at sende direkte markedsføring til dig.

Vi vil opdatere eller slette dine oplysninger, medmindre det er nødvendigt at opbevare dem for at forfølge legitime, forretningsmæssige eller lovgivningsmæssige formål.

 

Ret til dataoverførsel

Hvis det er teknisk muligt og retsgrundlaget for behandling af dine personoplysninger sker under samtykke, eller behandlingen har været nødvendig for at opfylde en aftale, har du ret til under visse omstændigheder at få disse personoplysninger udleveret og ret til at overføre dem til en anden dataansvarlig. Denne ret gælder dog kun efter den 25. maj 2018.

 

Kontakt og klagemål

Du kan også kontakte os, hvis du ønsker at klage over, hvordan vi indsamler, opbevarer eller behandler dine personoplysninger. Vi bestræber os på at løse klager, men hvis du er utilfreds med vores svar, kan du klage til den lokale tilsynsmyndighed - i Danmark, Datatilsynet.

Du bedes skriftligt fremsende din anmodning eller klage til vores juridiske afdeling/Data Protection Officer:

Adresse: Nazar Nordic AB, Att: DPO, Carlsgatan 12a, 211 20 Malmö.

E-mail: dpo@nazar.se

Bemærk venligst at vi kan bede dig om at verificere din identitet før, vi kan handle på din anmodning eller klage. Vi kan også bede dig om mere information for at sikre, at du er autoriseret til at indgive en anmodning eller klage, når du kontakter os på vegne af en anden person.

Vi vil kun indsamle og bruge dine personoplysninger, hvis mindst en af de følgende betingelser er opfyldt:

Vi har dit samtykke;

Eksempel: Nyhedsbrev

Du giver os tilladelse til at behandle dine personoplysninger, i forbindelse med udsendelse af nyhedsbrev.

Såfremt behandlingen er baseret på dit samtykke, har du ret til at tilbagekalde dit samtykke til enhver tid. En sådan tilbagekaldelse af dit samtykke har dog ikke betydning for lovligheden af behandlingen foretaget inden din tilbagekaldelse. Hvis du tilbagekalder dit samtykke, kan det dog medføre, at vi ikke længere kan tilbyde en vis tjeneste til dig.

Det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt med dig, eller for at gennemføre foranstaltninger, der træffes på din anmodning forud for indgåelse af en kontrakt.

Eksempel: For at levere de produkter og tjenester, som du anmoder om     

Vi er nødt til at behandle dine personoplysninger for, at vi kan håndtere din konto eller booking, levere de produkter og tjenester som du ønsker at købe, og hjælpe dig med enhver bestilling og refusion, som du kan anmode om.

Det er nødvendigt for os for at overholde en retlig forpligtelse;

Eksempel: Dele personoplysninger med tilsynsmyndigheder

For at du kan rejse, kan det være obligatorisk (efter krav fra de statslige myndigheder på stedet for afrejse og/eller destination) at oplyse og behandle dine personoplysninger af hensyn til paskontrol, grænsekontrol, sikkerhed og terrorbekæmpelsesformål eller til andre formål, som de måtte finde passende.

Det er nødvendigt for at beskytte dine eller en anden fysisk persons vitale interesser;

Eksempel: I en nødsituation:

Dit forsikringsselskab, dets assurandører og lægefaglige personale kan udveksle personoplysninger og særlige kategorier af personoplysninger med os i situationer, hvor vi/de skal handle på dine vegne eller af hensyn til andre kunder eller i en nødsituation.

Det er i samfundets interesse, eller vi har fået pålagt en opgave, der hører under offentlig myndighedsudøvelse.

Eksempel: Sikkerhedsoperationer

Vi kan bruge personoplysninger til at reagere på og håndtere sikkerhedsoperationer, ulykker eller andre lignende hændelser, herunder til medicinske og forsikringsmæssige formål.

Der er i vores eller en tredjemands berettigede interesse, og dine interesser og rettigheder ikke går forud for disse.

Eksempel: For at skræddersy din oplevelse

Vi kan bruge dine personoplysninger til bedre at forstå dine interesser, så vi kan forsøge at forudsige hvilke andre produkter, tjenester og information, du vil være mest interesseret i. Dette gør det muligt at tilpasse vores kommunikation for at gøre den mere relevant og interessant for dig.

Hvis vi har behov for at behandle særlige kategorier af personoplysninger, for eksempel helbredsoplysninger af medicinske årsager, så vil vi kun behandle disse oplysninger, hvis en eller flere af følgende yderligere betingelser er opfyldt. For eksempel, vi har dit udtrykkelige samtykke; det er nødvendigt for at beskytte dine eller en anden fysisk persons vitale interesser, og du er fysisk eller juridisk ikke er i stand til at give samtykke; det er nødvendigt for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares; det er nødvendigt af hensyn til væsentlige samfundsinteresser.

Denne privatlivspolitik erstatter alle tidligere versioner. Vi kan ændre privatlivspolitikken på ethvert tidspunkt, så du bedes venligst tjekke vores hjemmeside(r) for opdateringer jævnligt. Hvis ændringerne er betydelige, vil vi sørge for en fremtrædende meddelelse på vores hjemmeside(r), samt en elektronisk underretning om ændringer af privatlivspolitikken, såfremt vi mener, at det er passende. 

Sidst opdateret: april 2018