Høj- og lavsæson
I lavsæsonen (1. november – 31. april)
Når du rejser i lavsæsonen, kan restauranter, barer og visse butikker på rejsemålet have kortere åbningstider eller holde helt lukket. Også andre faciliteter, aktiviteter og serviceudbud kan være begrænsede.
På hotellerne mærkes lavsæsonen ofte gennem et roligere tempo. Vejrafhængige aktiviteter og faciliteter – såsom pools, barer og restauranter – kan være reducerede eller lukkede. Også aftenunderholdning og aktiviteter for børn kan blive påvirket. Da mange hoteller opvarmes med solenergi, kan adgangen til varme og varmt vand periodevis være begrænset.
Indholdet af All Inclusive, f.eks. buffetudvalget, kan tilpasses antallet af gæster og den roligere sæson. Dette bidrager også til mindre madspild og en mere bæredygtig drift.
I sjældne tilfælde kan et hotel vælge at lukke tidligere end planlagt. Hvis dette sker, kan vi blive nødt til at informere om hotelændringer med kortere varsel end normalt.
I højsæsonen (1. juni – 30. september)
I højsæsonen er hotellerne ofte fuldt bookede, og der er mere liv og aktivitet. Dette kan betyde trængsel, køer og længere ventetider, især i restauranter og barer. Vores populære barer og restauranter kan spille musik, hvilket bidrager til den livlige atmosfære.
Bemærk venligst, at strømafbrydelser og vandmangel kan forekomme både i høj- og lavsæson.
I højsæsonen kan transfertiderne også være længere på grund af tæt trafik.
Vandlandene på vores hoteller holder åbne i højsæsonen, som normalt strækker sig fra maj til oktober. Nogle hoteller kan dog have kortere åbningstider i deres vandlande i starten eller slutningen af højsæsonen. Nogle vandlande åbner senere i sæsonen end selve hotellerne. Hotellerne bestemmer selv åbningstiderne for deres egne vandlande og holder dem ofte åbne på specifikke tidspunkter på dagen. Hvert enkelt hotel kan ændre åbningstiderne for vandlandet med kort varsel uden at informere Nazar. Vandlandene kan også være lukkede på grund af dårligt vejr eller for få gæster. For mere detaljeret information om netop dit hotels vandland, henviser vi til hotellets egen hjemmeside.
Under højsæsonen kan transfertiderne være længere, grundet trafikken.
Højsæson i Tyrkiet, Rhodos og Cypern: 1. juni – 30. september.
Uspecificerede rejser
Det er ingen hemmelighed: Når du rejser uspecificeret får du hvad du betaler for, dvs. ofte meget lav standard og næsten udelukkende et hotel, som ikke indgår i Nazars program. Vi sælger uspecificerede rejser når markedsprisen på rejserne ligger på et niveau, som ikke engang dækker flyprisen. I sådanne situationer går vi ud og finder hoteller, der er så billige som muligt.
Vi anbefaler, at du undgår at planlægge at tilbringe højtider, familieferie, drømmeferie eller lignende på et uspecificeret hotel. Hvis du vil vide hvad du får for dine penge skal du altid vælge et navngivet hotel - som dog koster lidt mere.
Ved uspecificerede bookninger tager vi ikke imod særlige ønsker. Vi anbefaler altid at man køber en specificeret rejse, især hvis man rejser med børn eller har særlige kvalitetskrav.
For dig som vælger at booke uspecificeret rejse/Lucky-rejse tilkommer en afgift for indtjekket bagage. Afgiften er 300 kr. tur og retur. Du må indtjekke 1 kolli som maks. må veje 20 kilo. Du kan maks. tilkøbe ét styk bagage per person (ej for spædbørn/børn under 2 år).
1. Uspecificeret rejse
Standarden på hotellet/lejligheden er ofte meget enkel, og man kan ikke få garanti for at komme til en bestemt destination eller hoteltype. Det kan ske, at der skal skiftes hotel under opholdet, af og til med kort varsel. Rengøring kan ikke garanteres og udskiftning af sengetøj og håndklæder indgår ofte ikke. Måltider indgår ikke. Sengetyper kan variere. Begrænset eller ingen guideservice.
2. Uspecificeret Lucky 3, 4 og 5 Star
Man kan ikke få garanti for at komme til en særlig destination, og generelt bliver man indkvarteret på et hotel, som ikke indgår i vores program. Nazar har ikke haft mulighed for at kvalitetssikre disse hoteller, men hotellerne klassificeres officielt som 3-, 4- eller 5-stjernet i overensstemmelse med destinationslandets lokale bestemmelser. De hoteller du indkvarteres på tilhører oftest de billigere alternativer i respektive kategori. Det kan ske, at der skal skiftes hotel under opholdet, af og til med kort varsel. Begrænset eller ingen guideservice. Vi tager ikke imod særlige ønsker vedrørende hotel, værelsestype eller værelsets placering.
3. Lucky Pegasos
Du er her garanteret at komme til et af vores Pegasos hoteller, Pegasos World, Pegasos Resort, Pegasos Royal eller Pegasos Club. Dette er hoteller i vores Nazar Collection.Vi tager ikke imod særlige ønsker vedrørende hotel, værelsestype eller værelsets placering.
Rejselængde
Den rejselængde for pakkerejsen som er anført i vores markedsføring refererer til tidsrummet mellem afrejse og hjemkomst, dvs. fra og tilbage til din afrejselufthavn. Hvis du flyver med et charterfly på en søndag vil du almindeligvis også komme hjem igen på en søndag, altså på den ottende dag af din rejse. Rejsens længde er 7 eller 14 nætter - se de nøjagtige datoer på rejsebeviset/billetten. Første og/eller sidste dag kan være rejsedage.
På pakkerejser med rutefly vælger du selv rejsens længde og du kan se dine tider på din billet.
Børn på rejse
Børn under 2 år
På de fleste hoteller gives der garanti for, at børn under 2 år kan få barneseng– på dit rejsebevis kan du se om vi kan garantere barneseng på dit hotel. For øvrige hoteller kan du tilføje dette som et ønske på din bookning. Bemærk at vi ikke kan garantere at ønsker opfyldes.
Børn under 2 år får ikke serveret mad på flyet. Børn, som ved hjemrejsen endnu ikke er fyldt 2 år, betaler kun 500 kr, under forudsætning af, at barnet sidder på skødet af en voksen person under flyrejsen. Ved køb af transfer til/fra hotellet tilkommer en pris for børn under 2 år og egen siddeplads.Autostol er ikke tilgængelig. Bemærk at barnets alder beregnes fra tidspunktet for hjemrejsen. Hvis barnet fylder 2 år inden eller under ferien, så skal der reserveres flysæde. Kontroller venligst billetten for at sikre dig, at du har booket rigtigt.
Af sikkerhedsmæssige årsager kan hver voksen person kun medbringe ét barn under 2 år.
Har du booket en pakkerejse med rutefly kan prisen på børn under 2 år variere. Læs venligst mere på flyselskabets egen hjemmeside.
Børn på hotellet
Vi gør dig opmærksom på, at visse hoteller kræver, at små børn, der bader i poolen, er iført badeble eller badebukser. For at sikre samtlige gæsters velbefindende anbefaler vi, at du altid tager badebleer eller -bukser med hjemmefra til dit badende barn, uanset hotel. Hvis et hotel kræver badeble er dette nævnt i hotelbeskrivelsen.
VIGTIG information for rejsende under 18 år, når du rejser på pakkerejse med charterfly.
Børn og unge under 18 år skal rejse i selskab med en voksen.
Ifølge græsk lov er det ikke tilladt for personer under 18 år at bo på et hotel/hotelværelse uden en voksen. Dvs. at unge under 18 år ikke kan rejse til Rhodos eller Cypern alene.
Til Tyrkiet kræves altid en fuldmagt fra forældre eller værge til personerne under 18 år.
Fuldmagt for rejsende under 18 år
For rejsende som ikke er myndige (dvs. under 18 år) og som rejser uden værge kræves en særlig erklæring, hvori værge godkender rejseaftalen. Du kan downloade fuldmagten her. Fuldmagten skal udfyldes, scannes og sendes via e-mail til: info@nazar.dk.
Fuldmagten skal desuden medbringes på rejsen. Nazar påtager sig intet ansvar for mindreårige, som rejser uden fuldmagt. Bemærk venligst at fuldmagten kun gælder for rejser med vores charterfly, ikke rutefly.
Du kan også sende det via post til:
Nazar Nordic AB
Öresundshuset
Hans Michelsensgatan 9
211 20 Malmø
Sverige
Tillæg for enkeltværelse, kun fly og kun hoteller
Tillæg for enkeltværelse
Nazars fra-priser gælder for del i dobbeltværelse og er beregnet ud fra, at 2 fuldt betalende personer deler værelse. For dig som rejser alene tilkommer et tillæg for enkeltværelse.
Kun fly
Du kan booke flybilletter hos Nazar. transfer kan bookes mod et tillæg. Transfer skal bookes senest tre dage før afrejse og kan ikke købes på destinationen.
Måltider ombord på flyet indgår ikke i rejsens pris men kan bestilles mod ekstra gebyr senest tre dage før afrejse.
Det er tilladt at medbringe ét styk gratis håndbagage.
Læs mere om bagageregler i vores praktiske informationer under de respektive flyselskaber. Dette kan tilkøbes via vores hjemmeside på bookningstidspunktet eller ved at kontakte vores kundeservice.
Børn under 16 år må ikke rejse uden at være i selskab med en voksen. For mere information, kontakt os senest 5 dage før afrejse.
Kun hoteller
Hvis du kun ønsker at bestille hotelophold bedes du venligst kontakte Nazars rejsekonsulenter for information og priser.
Ønsker
På Nazar tager vi imod dine ønsker, og vi gør vores bedste for at opfylde dem. Hvis du har meget specifikke ønsker beder vi dig gennemlæse hotelbeskrivelserne ganske grundigt og bestille den værelsestype, der opfylder så mange af dine ønsker som muligt.
Nazar er ikke ansvarlig for ønsker og aftaler du har indgået direkte med hotellet. Vi kan dessværre ikke tage imod ønsker for uspecificerede rejser og pakkerejser med rutefly.
Forbehold for ændringer
Fakta og information vedr. vores produkter samt praktiske informationer og rejsevilkår kan blive ændret og justeret.
Vi optager samtalen
Når du kontakter vores kundeservice optager vi samtalen - medmindre du vælger at takke nej til dette via tastefunktionen. Vi optager samtalerne for at uddanne vores medarbejdere, for at forbedre vores service og arbejdsgange, således at vi altid kan hjælpe dig på bedste vis. Vi gemmer de indspillede samtaler i en måned.
