De fleste af vores hoteller er ikke handicapvenlige. Det kan for eksempel handle om elevatorens størrelse, dørenes bredde eller andre begrænsninger.
En række hoteller tilbyder dog værelser, som i større eller mindre grad er tilpasset personer med bevægelsesnedsættelser.
Kontakt os med detaljeret information om lige netop dine behov, så vi kan skabe de bedste forudsætninger for en tilfredstillende og god ferie. Husk at give os information omkring din fysiske funktionsnedsættelse, når du booker rejsen (senest 48 timer inden afrejse), så vi kan nå at lave en forespørgsel til flyselskabet.
Ved specielle behov eller ønsker på ferien, skal du desuden udfylde formularen fysisk funktionsnedsættelse på ferien
Fysisk funktionsnedsættelse på destinationen
Der er få handicapvenlige hoteller i Tyrkiet, på Rhodos og på Cypern, og ingen af vores hoteller er helt tilpasset personer med fysiske funktionsnedsættelser. For at gøre det lettere at vælge, har vi udvalgt nogle hoteller som er bedre egnet for personer med fysiske funktionsnedsættelser.
De bedste forudsætninger for en god og tilfredstillende ferie for dig der rejser med en fysisk funktionsnedsættelse er på hotellerne Pegasos world, Pegasos Resort og Pegasos Royal. Hvis du sidder i rullestol, kan du forholdsvis nemt komme rundt på hele hotelområdet. Der er ingen lift ned i badebassinerne, og det kan også være besværligt at komme frem i sandet med rullestol, da strandene savner ramper. De rummelige restauranter ligger dog i god afstand fra både elevatorer og værelser. De rummelige restauranter er lettilgængelige både fra elevatorerne og dit værelse.
Vi kan ikke tilbyde handicapvenlige transferbusser til og fra lufthavnen. Hvis din rullestol ej kan klappes sammen, skal en privat transfer bestilles (ekstra afgift) når du bestiller rejsen.
Nogle gode råd til dig som rejser med en fysisk funktionsnedsættelse.
Tilpasning for fysisk funktionsnedsættelse er et forholdsvis nyt begreb i mange turistlande, deriblandt også Tyrkiet, Rhodos og Cypern. Udform derfor en liste med dine krav og ønsker, så vi har de bedste forudsætninger for at tilbyde dig en passende rejse.
Planlæg din rejse i god tid og beskriv dine behov så detaljeret som muligt. Kommunikér også altid dine krav skriftligt til os.
Del gerne dine erfaringer med os efter hjemkomst. Det kan være til stor glæde for fremtidige gæster med fysisk funktionsnedsættelse.
Venligst udfyld nedenstående formular, så vi kan lave en opfølgning på dine krav senest 48 timer inden afrejse. Vi vender tilbage med svar på din forespørgsel via e-mail.
Ved yderligere/andre behov for hjælp eller ved spørgsmål, kontakt da venligst vores kundeservice.