Afbestillingsforsikring og rejseforsikringer

Hos Nazar ved vi af erfaring, at forsikringer inden og under rejsen er en god investering, og vi anbefaler derfor altid vores gæster at tegne forsikringer for at være beskyttet mod uforudsete hændelser.

Afbestillingsforsikring gennem Allianz 

                                                      Pris 7 dage                   14 dage
For pakkerejse med charterfly:
         235,- pr. person    390,- pr person

For pakkerejse med rutefly:               330,- pr. person    550,- pr person

Afbestillingsforsikringen gælder ved akut sygdom inden afrejse helt frem til check-in. Gælder desuden ved skilsmisse og separation samt re-eksamen ved fuldtidsstudier.

Hvis du ønsker at afbestille din rejse, skal du kontakte Nazars kundeservice inden afrejse. Uden for kontorets åbningstider kan du sende os en e-mail på info@nazar.dk. Angiv bookingnummer, hvilken/hvilke personer, som ønsker at afbestille, årsag til afbestillingen samt dato for afsendelse af meddelelsen. Det er den person, som har bestilt rejsen, som skal skrive og sende denne e-mail.

Hvis du ønsker at gøre brug af din afbestillingsforsikring, skal du kontakte Allianz/Falck på telefon 70 22 04 70 eller claims.fga@dk.falck.com 

Det er vigtigt, at du sætter dig ind i betingelserne! 

Vilkår gyldig fra 13/4-2021: 
Dokument med oplysninger om forsikringsproduktet
Forsikringsbetingelser


Rejseforsikring

Nazar samarbejder med Allianz og giver dig markedets mest omfattende rejseforsikring

09.09.21- Bemærk venligst at for rejser til Tyrkiet dækker Allianz rejseforsikring kun hvis du er færdigvaccineret eller tidligere smittet med Covid-19. Kontakt vores Holiday Center hvis du ønsker at bestille en Allianz rejseforsikring.

Det er vigtigt at være godt forsikret, når du skal ud at rejse. Der kan være mange forskellige situationer og scenarier, hvor du vil være glad over at have brugt et så relativt lille beløb på at forsikre dig så du kan få hjælp, assistance og rådgivning omkring alt det praktiske hvis uheldet er ude - og ikke mindst, at du er økonomisk dækket. Derfor anbefaler vi alle vores gæster at tegne en god rejseforsikring.

Desværre finder man jo oftest først ud af hvor vigtig en rejseforsikring er, når man får brug for den.

Et par af de situationer, hvor du vil være yderst taknemmelig for at have en god rejseforsikring kunne være:

  • Hvis din bagage bliver forsinket, og først kommer efter to dage
  • Hvis du brækker benet på ferien og ikke kan bade de sidste fem dage af ferien
  • Hvis du bliver så syg, at lægerne vurderer at du skal flyves hjem til Danmark

I ovenstående tilfælde ville du kunne få hjælp med en Plus rejseforsikring igennem Allianz forsikring, men har du ingen forsikring, vil du ikke kunne få hjælp og økonomisk assistance.

Hvert år er der i medierne historier om danskere, som er kommet uheldigt afsted på deres ferie, men som nu ikke har råd til at rejse hjem, da deres forsikring ikke dækker. Derfor kan vi ikke understrege nok, hvorfor det er så vigtigt at have en ordentlig rejseforsikring, som den vi hos Nazar tilbyder i vores samarbejde med Allianz forsikring.
 

Hvad med det gule og det blå EU-sygesikringsbevis?

Siden 2014 har gule sygesikring ikke dækket danske borgere på rejser i EU/EØS. EØS. Med det blå EU-sygesikringsbevis er vi som danskere dækket på lige fod med borgerne i de lande, vi besøger.

Selvom du har det blå EU-sygesikringskort med på din rejse, giver det blot dig ret til samme medicinske behandling, som borgerne i det land du besøger. Det betyder at Det blå sygesikringskort dækker ikke omkostningerne til medicinsk behandling på et privathospital, og desværre heller ikke omkostningerne, hvis du skal transporteres hjem til Danmark.

Husk på, at forholdene og standarden i andre europæiske lande ikke nødvendigvis er de samme som i Danmark. Der kan være egenbetaling, hvis borgerne, der hvor du holder ferie også skal betale i en tilsvarende situation.
 

BEMÆRK: Det blå EU-sygesikringskort dækker ikke ved rejser i Tyrkiet. Det vil sige, at du ingen assistance og hjælp kan få på din ferie i Tyrkiet – medmindre du har tegnet en forsikring.

Læs evt. mere om hvad det blå EU-sygesikringskort dækker her.
 

Hvem er Allianz forsikring?

Hos Nazar samarbejder vi med Allianz rejseforsikring, som er et af verdens førende forsikringsselskaber. Med en forsikring hos Allianz får du hjælp og assistance 24 timer i døgnet, hvis du bliver syg eller kommer ud for en ulykke. Med en Allianz rejseforsikring får du også erstatning, hvis din bagage bliver forsinket eller hvis du mister den på flyrejsen.

Det er vigtigt for os at du får en god og skøn ferie, og vi vil også gerne have at vi gerne have at du bliver hjulpet på bedste vis, hvis du bliver ramt af sygdom eller andre kedelige oplevelser på ferien.

Du kan købe din rejseforsikring samtidig med at du bestiller din rejse eller ved at kontakte vores kundeservice.

Herunder kan du læse mere om de to slags rejseforsikring vi tilbyder, samt læse mere detaljeret om betingelser, vilkår og se både policen og de nøjagtige dækninger på de respektive rejseforsikringer.
 

I Plus rejseforsikring indgår blandt andet:

  • Ny rejse - hvis du bliver syg og beordret sengeliggende af en læge mere end halvdelen af rejsen, inklusiv diagnoseret med en epidemi- eller pandemisygdom som Covid-19.  
  • Ingen selvrisiko - du betaler ingen selvrisiko
  • Lægeudgifter - samt erstatning pr. dag ved ødelagte rejsedage
  • Bagage - erstatning for forsinket bagage
  • Akut tilfælde hjemme- hvis du må rejse hjem før tid
  • Flyforsinkelse - kompensation allerede efter de første 6 timer
  • Akut tandlægebehandling
  • Personlig ejendom
  • Mistet pas
  • Personlig ulykke 

Indgår i Akut Medicinsk:

  • Ingen selvrisiko - du betaler ingen selvrisiko
  • Lægeudgifter
     

Priseksempel: 8 dage, Europa:
Plus Rejseforsikring:    480,-
Akut Medicinsk:            436,-
 

DET ER VIGTIGT AT DU SÆTTER DIG IND I BETINGELSERNE

For at tegne Rejseforsikring skal de, som skal omfattes af forsikringen have fast bopæl i Danmark.

09.09.21 - Bemærk venligst at for rejser til Tyrkiet dækker Allianz rejseforsikring kun hvis du er færdigvaccineret eller tidligere smittet med covid-19. Kontakt vores Holiday Center hvis du ønsker at bestille en Allianz rejseforsikring.


Se betingelser her:

Vilkår gyldige fra 13/4-2021:

Dokument med oplysninger om Allianz Rejseforsikring Plus
Forsikringsbetingelser om Allianz Rejseforsikring Plus
Dokument med oplysninger om Allianz Akut Medicinsk
Forsikringsbetingelser om Allianz Akut Medicinsk

Covid-19 – se information om hvad der gælder for din rejseforsikring her.


Tryghedspakke

Sikre din rejse med vores Tryghedspakke og få ekstra fleksibilitet og tryghed. Du får mulighed for at ombooke, afbestille eller ændre din rejse uden bekymringer.

  • Åbent køb: Afbestil din rejse indtil 90 dage før afrejse
  • Fri ombooking: Skift hotel, afgang eller dato, som du ønsker, senest 35 dage før afrejse
  • Fri navneændring: Skift navne på rejsedeltagere indtil 48 timer før afrejse
  • Prismatch: Hvis prisen på din rejse falder inden 60 dage før afrejse, betaler vi differencen tilbage

 

Pris: 179 kr. per person

 

Nazars Tryghedspakke fra 7. februar 2025

Vilkår

1.1 Aftalen bliver bindende for parterne, når rejsende inden for den aftalte tid har betalt den aftalte depositumsafgift.

1.2 Tryghedspakken skal tegnes i forbindelse med bestilling af rejsen eller senest inden depositummet betales. Tryghedspakkens fulde pris betales sammen med depositummet og gælder fra betalingsdatoen.

 

2. HVAD OMFATTER VILKÅRET

2.1 Åbent køb

Tryghedspakken omfatter Åbent køb frem til 90 dage før afrejse. Åbent køb gælder for alle rejsende, der har tegnet Tryghedspakken ved bestilling. Åbent køb gælder ikke ved ombooking til en ny rejse med et nyt bookingnummer. Afbestillingen skal ske inden tidsfristen udløber og skal meddeles til Nazar af hovedrejsende. Et gebyr for Tryghedspakken på 149 kroner opkræves som afbestillingsomkostning.

2.2 Fri ombooking

Hvis alle rejsende i bookingen har tegnet Tryghedspakken, har du mulighed for at foretage en gratis ombooking til en anden rejse til ordinære priser (hvis du ser en overstreget pris, er det den ordinære pris). Den nye rejse skal have en anden afrejseby, dato, hotel eller rejselængde. Den nye rejse må dog ikke bookes til et nedsat alternativ (rabatteret pris vises over en overstreget pris). Retten gælder indtil 35 dage før afrejse, uanset årsagen til ombookningen. Ombookning kan kun ske én gang. Ved brug af gratis ombooking kan prisen for rejsen blive dyrere. Det er altid den rejsende, der betaler den nye pris, det vil sige eventuelt opstået mellembeløb. Ved billigere rejse tilbagebetales mellembeløbet ikke.

2.3 Prismatch

Prismatch giver dig mulighed for at få tilbagebetalt differencen, hvis din bestilte rejse bliver billigere frem til 60 dage før afrejse. Du kan ikke benytte prismatch, hvis du allerede har gjort brug af retten til fri ombooking. Skulle grundprisen (prisen uden tillæg som for eksempel transfer og mad på flyet) blive sænket efter, at du har bestilt, kontakter du os pr. telefon for at få den lavere pris. Det kræves, at rabatten, du henviser til, stadig er tilgængelig, når du kontakter os, og at den gælder i samme salgskanal som du oprindeligt bestilte fra. Prismatch omfatter ikke kampagner, hvor en specifik kode skal bruges for at opnå en rabat. Prismatch omfatter ikke nye eller forhøjede skatter, told eller afgifter eller tillægspakker for tjenester, der er inkluderet i rejsen.

2.4 Navneændring

Gratis navneændring er inkluderet i Nazars Tryghedspakke. Navneændring kan foretages indtil 48 timer før afrejse i direkte kontakt med Nazar. Navneændring på børn kan kun ske, hvis det nye barn tælles som barn i henhold til hotellets børnealder.

 

Nazars prisgaranti med fri ombookning (til og med 6. februar 25)

Vi tilbyder et tilvalg for at sikre mod prissænkninger og hvis du skulle få brug for at ændre din rejse.

I dette tilvalg indgår:

- Fri ombookning, uanset årsag, hvis alle rejsende har bestilt prisgaranti, og der er mindst 42 dag til afrejse. Fri ombookning gælder ikke for rejser til reduceret pris.

- Prisgaranti. Hvis prisen på din rejse (samme dato, flyafgang, afrejselufthavn, hotel og værelsestype) sænkes inden 60 dage inden afrejse, har du ret til at få prisforskellen tilbage. Kontakt os, så tilbagebetaler vi differencen!

Pris per person: 129 kr

Når du udnytter din prisgaranti, omfatter den ikke rabatter, som er specifikke for specielle salgskanaler. For at du kan få godtgjort rabatter, som var gældende ved bookning, skal de stadig være gældende, når du udnytter din prisgaranti – ellers gælder prisen på ombookningsdagen. Ombookning kan kun ske én gang. Prisgarantien omfatter ikke special-/grupperejser eller personlige rabatter. Prisgarantien gjelder ikke heller for pakkereiser med rutefly og ikke kampagner, hvor en specifik kode skal anvendes for at få en rabat.

Comfort Class | Kids Comfort | Hamam | Late check out | Side by Side

Kontakt vores Holiday Center
Har du spørgsmål eller behøver du hjælp til at bestille?
Telefon 70 80 80 60
Mandag - fredag: 08.00 - 17.00

Hurtige spørgsmål - chat med os
Klicka här för att chatta med oss
Klik her for at chatte med os
Chatten er lukket i øjeblikket